Kaip jis pats tikina, bendraudamas su neapčiuopiamu pasauliu, per moksliškai neįrodytas materijas, E.Mažintas ne vienam padėjo įveikti įvairias problemas, davė patarimų, kaip elgtis konkrečiose situacijose ir net išpranašavo, kas nutiks netolimoje ateityje. Ateinantys metai – kupini nežinios, laukimo, vilčių ir geresnių laikų tikėjimo, nes vyks net treji rinkimai. Žynio klausėme, kaip kitąmet seksis Alytaus miestui ir rajonui, kokius vadovus gyventojai išsirinks. Kokio Lietuvai reikia prezidento? Taip pat domėjomės, kaip žmonių tikėjimą žyniais, ekstrasensais vertina moksline išmintimi besiremiantis psichologas? Ar tikrai kai kurie žmonės gali būti išskirtinai apdovanoti motulės gamtos?
Paslapčių mokėsi iš senelės
Pokalbį su žyniu pradėjome nuo istorijos apie nežemiškus jo gebėjimus. E.Mažintas tikino, kad tokią gamtos dovaną – matyti daugiau nei mato įprastų žmonių akys – tikriausiai paveldėjo ir išmoko iš savo senelės. Maždaug nuo ketverių, sekdamas jos pavyzdžiu, jis mokėsi žynio paslapčių.
Tam jautė ir pašaukimą. E.Mažinto tėvai dirbo ligoninėje, o senelė lyg socialinė darbuotoja priiminėjo žmones, turinčius įvairių sveikatos sutrikimų – vaikų šlapinimasis į lovą, jų išgąstis, įvairūs bėrimai, kurių nepavykdavo išgydyti gydytojams, ir panašiai.
„Mes su sesute, būdami maži, stebėdavome, kaip močiutė dirba, ji net nieko neklausinėdavo žmonių. Tokią močiutės patirtį naudoju ir aš“, – pasakojo pašnekovas ir pridūrė, kad vėliau tobulino savo žinias ir gebėjimus besimokydamas įvairių dalykų.
Atsakymai – etninėje kultūroje
Žyniu jis save vadina dėl to, kad naudoja tik lietuvišką paveldą – numerologiją, kūno kalbą, senovės etninius papročius, mitologiją ir Mikalojaus Konstantino Čiurlionio paveikslus, iš anapus išsikviečiant jo dvasią.
„Mokyti etninės kultūros Lietuvos mokyklose sovietmečiu nebuvo leidžiama, nes laikytasi nuostatos, kad tai nacionalizmo apraiškos. Dabar etninę kultūrą kaip dalyką turi tik viena kita mokykla. Aš esu vienintelis iš mokslininkų etnografų, kuris pritaikė etninę kultūrą verslui. Iš to galima šiek tiek užsidirbti ir pragyventi. Mokslas turi būti orientuotas į verslą, gyvenimą, rinką. Todėl dabar etninėje kultūroje aš maudausi lyg žuvis vandenyje“, – taip apie savo užsiėmimą kalbėjo žynys.
Be to, pasak jo, magijos, chiromantijos, astrologijos buvo mokoma Vilniaus universitete dar prieš porą šimtą metų. Tai pakankamai seni mokslai, anuomet buvę labai populiarūs. E.Mažintas teigė, kad daugybė mūsų senovės kultūros yra okultinė.
Jis paaiškino, kad skirtingose kultūrose tas pats skaitmuo arba simbolis gali turėti skirtingas ir net priešingas reikšmes, taigi, tas, kas laimę ir sėkmę simbolizuoja kažkur svečioje šalyje, mūsų kraštuose gali reikšti nelaimę. Kaip pavyzdį jis pateikė mėnulį, kuris pas mus traktuojamas kaip tėvelis, o slavų kraštuose yra moteriškosios giminės prasmė.
Dar prisiminė istoriją, kai viena jo klientė, tikėdamasi išlaikyti meilę ir turtus savo gyvenime, iš Egipto parsivežė skarabėją kaip meilės ir turtų amuletą. Žynys patvirtino, kad būtent egiptiečiams šis amuletas reiškia kaip tik tai, tačiau mūsų krašte jis viso labo tėra mėšlavabalis, reiškiantis išsiskyrimą, praradimą.
„Todėl įvairūs mūsų simboliai ir amuletai turėtų būti lietuviški“, – akcentavo E.Mažintas.
Dar jis patikino, kad žmonės be reikalo netiki prietarais, mat juose slypi tūkstančius metų mūsų protėvių kaupta patirtis, etninės žinios.
Kviečia žymaus žmogaus dvasią
Pasiteiravus, ar jo įžvalgos bei pranašystės visuomet yra patikimos, žynys tvirtino, kad niekada dėl nieko negalima būti tikriems ir visuomet savo klientų iš anksto atsiprašo, jeigu jo pranašystės nepasiteisins. Tačiau dažniausiai iš žmonių, kurie kreipiasi į jį, girdi gerus atsiliepimus.
„Žinote, mano darbą visuomet patikrina laikas. Tik jis parodo, ar aš pasakiau teisybę, ar klydau“, – tikino E.Mažintas.
Įprastai žynys žvelgia šešerius metus į priekį, tačiau, jeigu yra poreikis pamatyti tolesnę ateitį, tą jis taip pat padaro. Tam naudoja rankų delnus. Pasak vyro, kairės rankos plaštaka rodo prigimtį ir 90 metų laikotarpį, dešinė – tą, ką žmogus per gyvenimą nuveikia, pagerina arba sugadina ir 40 metų laiko tarpą. Deja, dažniausiai žmonės linkę viską sugadinti. Apie žmones jis gali daug pasakyti ir kalbėdamas su jais telefonu, net jų nė karto nematęs gyvai.
Įdomu yra tai, kad žynys, norėdamas gauti tikslesnius ir išsamesnius atsakymus į žmonių norimus sužinoti klausimus, teigia išsikviečiantis lietuvių kompozitoriaus, dailininko, chorvedžio, vieno žymiausių to meto kultūros veikėjo M.K.Čiurlionio dvasią, kuri pasako dar daugiau, praplečia konkretaus žmogaus gyvenimo perimetrą.
„Galiu matyti, koks tas žmogus yra gyvenime, šeimoje, darbe, kaip klostosi jo karjera, kokia yra jo sveikata ir panašiai. Tačiau toks seansas trunka apie valandą. Galiu daug ką pasakyti ir per šešias minutes, tačiau ne taip plačiai. Be to, dvasia man labai padeda, kai pats būnu pervargęs ir man pačiam tampa sunkiau išskaityti kitais metodais. Mūsų bendravimas su dvasia vyksta metaforų, kitų simbolių kalba“, – pasakojo žynys. Taip pat pridūrė, kad bijoti dvasių tikrai nereikia, veikiau bijoti reikia gyvų žmonių.
Lemtį pakeisti galima
Žmonėms pranešdamas ne tokius pozityvius dalykus ar įspėdamas apie jiems gresiančias nelaimes, E.Mažintas stengiasi tą padaryti labai subtiliai, atsakingai, kad žmogus nepradėtų gyventi vien ta bloga žinia ir laukti. Yra žmonių, kurie iš anksto paprašo apie blogas žinias nutylėti.
Net ir sužinoję apie ne itin gerą lemtį, žmonės gali ją pakeisti ir, pasak žynio, net privalo tą daryti.
„Labiausiai žmonės laukia, ką apie juos pasakys pozityvaus. Sulaukiu ir tokių klientų, kurie nori girdėti tik tai, ką nori girdėti. Tačiau kartais žmogui pasakyti ne tai, ko jis laukia, būna verta. Tada jis susimąsto, padaro išvadas ir man net padėkoja“, – pasakojo pašnekovas.
Taip pat žynys teigė galintis nuimti prakeiksmus, nužiūrėjimus, užkalbėjimus.
Klientai – ir kunigai
Teigiama, kad, remiantis katalikybe, jos išpažįstamu tikėjimu, burtai, magijos, spiritizmo seansai yra laikomi nuodėmingais. Tačiau E.Mažintas su tuo nesutinka, esą bažnyčia nėra mokslininkas, kuriuo galima tikėti kaip neginčijama tiesa. Žinoma ir tai, kad moksliškai įrodyti dvasių egzistavimo taip pat negalima.
„Atsimenu, mano močiutė išvarydavo žmogų apsėdusį šėtoną, o dabar tą daro ir kunigai egzorcistai. Juk tai irgi galima vadinti kerais. Ir pats Jėzus Kristus naudojo rankų bioenergetiką, kuria gydė žmones ir net iš mirusiųjų prikėlė. Ir kunigai, beje, yra mano klientai, net labai aukšto rango. Jiems irgi įdomu, kur jie bus, į kokį kraštą išvažiuos, kokį laipsnį gaus. Tai žmogiški klausimai. Draudimai nieko gero neduoda. Galėtų ir kunigai daugiau matyti“, – teigė žynys.
Paklaustas, ar būna visapusiškai sėkmingų žmonių, žynys tai patikino, tačiau pabrėžė, kad ne visiems gyvenime reikia daug ir kad norint būti sėkmingam, kartais tiesiog reikia šiek tiek pakeisti požiūrį į gyvenimą: „Patikėkit, kuo mažiau gyvenime turi, tuo mažiau rūpesčių.“
Pagalba kitiems žmonėms, kaip teigė žynys, jo niekada neišvargina, priešingai, jeigu pavyksta pagelbėti, jaučiasi pakylėtai. „Labai išgyvenu, jeigu žmogui ką nors pasakau ne taip, perdėtai“, – pasakojo vyriškis.
Kas laukia Alytaus miesto ir rajono?
Artėjant savivaldos rinkimams, įdomu sužinoti, kaip jie klostysis ir kas lauks Alytaus miesto ir rajono gyventojų, kokią valdžią jie išsirinks.
Žynys aiškiai apibūdino Alytaus rajono situaciją, esą valdžioje mažai kas keisis, kad dabartinė valdžia tarytum įsitvirtino amžiams, o žmonės jaučiasi tarsi būtų įkliuvę į spąstus, jie labai laukia permainų, nes viskas nusibodo. Situaciją jis lygino su Rusijos atveju, kai tarsi liaudis išrenka Putiną vadovauti šaliai, tarsi viskas demokratiška, tačiau anaiptol taip nėra.
„Dabartinė valdžia per daug užsižaidė, per daug pasitiki savimi, užmigo ant aplodismentų ir nenori nulipti nuo scenos. Deja, į valdžią ateina ne tie žmonės, kurie tikrai galėtų joje būti. Trūksta turinčių gerą, tinkamą išsilavinimą, pasaulietinę patirtį. Dar blogiau, kad į politiką bando sugrįžti buvę jos dalyviai. Apsaugok, Viešpatie, nuo tokių specialistų. Kur tie jauni žmonės, kurie turėtų tą darbą dirbti? Aš už tai, kad dvi kadencijas atbuvę politikai daugiau į tas pačias pareigas negrįžtų. Reikia investuoti į jaunų žmonių atėjimą į valdžią. Žmonės nori permainų, jiems trūksta šilumos, jaučia didelę socialinę atskirtį. Valdžia labai atitolusi nuo paprastų žmonių. Biurokratija turėtų būti mažinama ir negali likti toks išpūstas valdžios aparatas, kai gyventojų mažėja. O tie toliau dauginasi lyg hidros ar erkės. Žmonės tą mato, bet bijo pasakyti“, – kalbėjo žynys.
Alytaus rajono vadovas, pasak jo, bus valdingas, užsispyręs, turintis nemenką politinę patirtį. Jis turi savo sukauptą turtą, šeimą, du vaikus, yra aukštas, maždaug 1,82 m ūgio, svoris apie 86 kilogramus.
Kiek sudėtingesnį metą rajono valdžioje žynys mato 2020 metais, kai aikštėn iškils priekabiavimo situacijų, nurašytos medžiagos, išvežtos investicijos, negautos apyvartinės lėšos. Kitaip tariant, susikaups politinio mėšlo.
Kalbėdamas apie miestą E.Mažintas tepasakė, kokio miestui reikia vadovo. Esą jis turi būti apie 35 metų, turintis šeimą, vaiką, jam tas darbas bus įdomus, jis stengsis ir tikrai dirbs. Deja, prieš jį nuolatos kažkas ieškos kompromatų ir jų ras. Jau po dvejų metų jis turės didelių nemalonumų.
Kokio prezidento reikia Lietuvai?
Žynio klausėme ir apie kitąmet vyksiančius prezidento rinkimus. Jo teigimu, iškviestoji dvasia rodo, jog į antrąjį rinkimų turą pateks vyras ir moteris, o pergalė bus trapi, nes balsavimo rezultatų persvara bus labai menka. Beje, žynys prasitarė, jog Lietuvai ir gyventojams palankiau būtų turėti šalies vadovę moterį. Esą moteriškajame prade slypi daugybė klodų, kurių vyrai niekada neturės.
Pasak pašnekovo, jeigu rinkimus laimėtų moteris, ji būtų ir yra valdinga, talentinga, labai išprususi, racionali, nesivadovaujanti emocijomis, šiltai bendraujanti su žmonėmis, atjauti, nedaugžodžiaujanti ir tikrai dirbs tautos labui. Vadovaujant jai turėtų atsigauti vidurinė visuomenės klasė, bendruomenės, smulkusis verslas, o nešvariais pinigais praturtėjusiems verslininkams prasidės neramūs laikai. Pasak žynio, jau kadencijos pradžioje ji sugebėtų už gerklės sugriebti tuos, kurie pernelyg laisvai įsijautė.
Jeigu rinkimus laimės vyras, jam labiau rūpės savo paties įvaizdis ir garbė, nes jis – tipinis narcizas, sijonuotas vyras, o tai reiškia – turintis daug moteriškų savybių. Jis yra išvaizdus, vonioje praleidžiantis bent porą valandų per dieną gražindamas savo nagus ir švarindamas kiekvieną savo kūno kertelę. Jis šiuo metu galvoja, kaip rasti kelią į moterų rinkėjų širdis ir jas žavėti.
Jo vadovavimas būtų pernelyg nuobodus, darytų daug klaidų, kiltų daug priešpriešos ir nesusipratimų, su kuriais jis negebėtų susitvarkyti. Jo vadovavimo metu būtų jaučiamas atotrūkis nuo gyvenimo. Jo retorika yra labai paviršutiniška, primityvi. Lyg ir prisiskaitęs, daug žino, bet negeba pritaikyti praktiškai.
Be to, jam provinciniai kraštai mažai pažįstami, tad ir jų problemos – svetimos, didėtų atotrūkis tarp vargšų ir turtuolių. Iš tiesų tam vyrui trūksta pasitikėjimo savimi ir drąsos, kupinas vidinių demonų, jis yra labai jautrus, šiek tiek sutrikęs emociškai, turi ir tam tikrų sveikatos sutrikimų.
Paklaustas, kaip per būsimojo prezidento vadovavimą seksis Lietuvai, ar gyventojai sulauks geresnių laikų, E.Mažintas patikino pats tuo netikintis, tačiau kortos rodo, kad prošvaisčių tikrai yra: „Lietuva pasiilgo ne tik gero, bet ir demokratiško, o ne diktatoriško vadovo ir įdomybių. Išrinktas prezidentas turės įtakos, kad padėtis šalyje šiek tiek gerėtų. Atsiras atsakomybė, pareiga, pasikeis daugybė vietų, žmonių.“