Pedagogai teigia, kad jaunimo teisinis, finansinis, verslumo pagrindų mokymas yra visos valstybės problema ir uždavinys. Todėl taip pat diskutuotina, kad aukštosios mokyklos turėtų rengti ne tik tradicinius atskirų dalykų mokytojus, bet ir naujų profesijų pedagogus, pvz., pedagogus-teisininkus, pedagogus-finansininkus.
Mykolo Romerio universiteto (MRU) profesorė dr. Valdonė Indrašienė pastebi, kad esminė šio siekio realizavimo sąlyga – mokytojo gebėjimas kurti saugią mokyklą – kūrybingą, ugdymui palankią ir multikultūrę aplinką, kurioje visi bendruomenės nariai žino ir geba atsakingai naudoti savo laisves ir teises.
„Akivaizdu, kad šalyje įsigali naujoji švietimo paradigma, akcentuojanti edukacinėmis technologijomis praturtintą mokymąsi kaip visą gyvenimą trunkantį procesą. Šiame kontekste kinta švietimo sistemos, mokyklos ir pedagogų veiklos situacija“, - būtinybę reaguoti į pokyčius akcentuoja prof. dr. V. Indrašienė.
Pasak jos, pedagogo technologinis raštingumas – viena opiausių šiandienos temų. MRU Edukologijos ir socialinio darbo instituto direktorė pastebi, kad neretai besimokantieji kaip skaitmeninio pasaulio čiabuviai pranoksta savo ugdytojus įvairiose technologijų taikymo srityse.
„Todėl būtina nuo tradicinių aplinkų kūrimo ir klasikinių veiklų pereiti prie laisvojo ugdymo paradigmos realizavimo, siekiant kryptingo holistinio asmenybės formavimo, - pastebi V. Indrašienė - Juk be technologijų išmanymo ir panaudojimo mokymasis dabar tiesiog neįmanomas, todėl būtina įgyti edukacinių technologijų valdymo gebėjimus“.
Baigiantis mokslo metams ir jau ruošiantis kitiems Mykolo Romerio universitete buvo rengiama apskritojo stalo diskusija „Koks turėtų būti šiandienos mokytojas“. Renginio metu kartu su moksleiviais, jų tėvais, pedagogais, švietimo politikais ir akademine bendruomene buvo aptariamos švietimo inovacijos ir pedagogo vaidmuo ugdant visuomenės technologinį, teisinį ir ekonominį raštingumą.