„Fliz“
Vokiečiai sukūrė transporto priemonę, sugrąžinančią į 1817-tuosius metus, kuomet, taip pat vokiečių, buvo išrastas „Laufmaschine“ – dviratė priemonė be pedalų, varoma žmogaus kojomis. Panašius šiuo metu mes perkame savo vaikams ir vadiname juos balansiniais dviratukais. „Fliz“, kaip ir „Laufmaschine“, neturi pedalų, o norint juo riedėti reikia spirtis arba bėgti, norint keliauti greičiau. Žmogus, atvirkščiai nei 1817-taisiais, atsisėsti neturi kur, nes... Kaboja prisitvirtinęs diržais.
„Shweeb“
2005 metais Naujojoje Zelandijoje pradedamas testuoti žmogaus jėga (konkrečiai – pedalų minimu) varoma kapsulė, „pakabinta“ ant bėgio. Kitaip sakant, ten, kur gimė Žiedų valdovas, gimė ir mažas vienvietis vagonėlis, varomas dviračio principu. Skamba utopiškai, tačiau ši idėja pelnė „Google“ apdovanojimą naujovių diegimo viešojo transporto srityje! Ir nors šio projekto dar nematome gatvėse, 50 km / val. pasiekiantį „Shweeb“ išmėginti galite nuotykių parke „Velocity Valley“ (Naujojoje Zelandijoje).
„Penny-farthing“ atgimimas
Guillaume Bout atgaivino Karalienės Viktorijos laikų „penny-farthing“ stiliaus dviratį. Modernioji versija „Zebra“ pasiruošusi bekelei, o jos rėmas pagamintas ir karbono. Dizaineris apgalvojo kiekvieną detalę, todėl čia susijungė XIX amžiaus mados ir XXI amžiaus technologijos. Ar išbandytumėte tokį?
„Cannondale“
Įsivaizduokite pusiau dviratį, pusiau... Riedutį. Sunku? Jums tai padės padaryti „Cannondale“. Tiesa, panašu, jog projektas nebuvo itin sėkmingas. „Cannondale“ produktų rinkodaros direktorius yra pasakęs: „Tai buvo prototipas, kuriuo buvo siekiama padidinti aerodinaminį efektyvumą, pašalinant didelį besisukantį priekinį ratą, tačiau tai taip pat pašalino pagrindinį dviračių stabilumo šaltinį.“
Velomedikai
„IKI Velomaratone“ velomedikai važinėja ant dailių, lietuvių „Baltik Vairo“ pagamintų dviračių ir rūpinasi dalyvių sveikata. Tačiau karo metais velomedikai buvo apsirūpinę kiek įmantresnėmis transporto priemonėmis, kuriomis gabeno sužeistuosius. Ant keturių skirtingų dydžių ratų buvo „patalpintas“ ir dviratininkas, ir paguldytas žmogus.
„IKI Velomaratonas“ tradiciškai vyks priešpaskutinį rugpjūčio sekmadienį – rugpjūčio 18 dieną Vilniuje. Renginio startas ir finišas numatytas prie LR Seimo rūmų. Didžiausioje Baltijos šalių dviračių šventėje mėgėjams skirtas „ERGO mėgėjų“ važiavimas (pasirinktinai 10, 20 arba 30 km), treniruotiems mėgėjams – „CRAMO Semi Sport“ (50 km) grupė, profesionalams – „CRAMO Sport“ (100 km) važiavimas, o el. paspirtukų, vaikų bei „Terrasport“ riedučių, riedlenčių ir paspirtukų grupės dalyviai riedės atskiroje, 2,4 km ilgio trasoje. Dalyvavimas „Terrasport“ ir el. riedučių važiavimuose – nemokamas. Dalyviai registruotis į renginį gali internetu: www.ikivelomaratonas.lt.