Optimaliai spermos gamybai reikia, kad temperatūra būtų 1-2 °C žemesnė nei kūno temperatūra – 37 °C. Tai yra viena iš priežasčių, dėl kurios sėklidės kabo dubens išorėje.

Norint patikrinti ar kaitinamos sėdynės nepakelia kapšelio temperatūros aukščiau optimalios ribos, Giesseno universiteto (Vokietija) mokslininkas Andreas Jungas su kolegomis trisdešimčiai sveikų vyrų prie kapšelių pritvirtino temperatūros jutiklius. Vėliau šie vyrai 90 minučių sėdėjo ant kaitinamos automobilio sėdynės.

Praėjus valandai kapšelių vidutinė temperatūra jau buvo 37,3 °C, o vieno vyro kapšelis įkaito net iki 39,7 °C.

Vyrai, sėdėję ant nekaitinamos sėdynės, pasiekė vidutinę 36,7 °C kapšelio temperatūrą.

Nors gali atrodyti, kad šis temperatūros padidėjimas dėl sėdynės kaitinimo yra nežymus, A. Jungas pažymi, kad to gali pakakti, kad būtų pakenkta spermos gamybos procesui. Jau anksčiau buvo žinoma, kad ilgai trunkantis sėdėjimas automobilyje, net jei sėdynė nėra kaitinama, padidina kapšelio temperatūrą. O ankstesnių tyrimų rezultatai nurodo, kad jei vyras vairuoja ilgiau nei 3 valandas per parą, tenka stengtis labiau, kad žmona pastotų.

Mokslininkai netyrė sėdynės kaitinimo įtakos spermatozoidų kokybei ar kiekybei.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją