Tokius klausimus siūlo kelti į „EduMint“ seminarą „Kaip išlikti savimi viešojoje erdvėje?“ kviečiantis Jurgis Didžiulis. Atsiųstame pranešime spaudai - dešimt jo patarimų šia tema.
1. Prieš pradėdamas formuoti savo įvaizdį, pirmiausia įsivardink, kokios yra tavo vertybės: kas tau asmeniškai rūpi ir „skauda“, kas tave motyvuoja ir kokie yra tavo siekiai. Atsakymai į šiuos klausimus leis būti autentišku ir kurti savo įvaizdį natūraliai, neapgaudinėjant savęs. Jei tavo įvaizdis bus atitrūkęs nuo tikrojo „aš“, tai sukurs įtampą, kuri tau nuolat trukdys.
2. Nesistenk atskleisti ir parodyti visų savo pusių. Kai, pavyzdžiui, žmonėms patinka tavo konkretus kūrinys ar stilius, suprask, kad, bandydamas parodyti kažką visiškai kitokio (vien dėl to, kad nori atskleisti kitą savo asmenybės pusę), rizikuoji, kad tai „nesurezonuos“ ir būsi nesuprastas. Tai gali paskatinti abejoti, ar apskritai teisingai elgiesi.
3. Suprask socialinių tinklų veikimo principus. Jei „Facebook“ negauni pakankamai „patinka“, nereiškia, kad esi prastesnis žmogus: tinklo algoritmas yra sudėtingas, reikia suburti auditoriją, turėti pakankamą įrašų pasiekiamumą, komunikacijos nuoseklumą ir daug kitų svarbių dalykų. Pirminiu tikslu turėtų būti ne „patinka“ ir peržiūrų skaičius, bet įrašais norimos perduoti žinutės.
4. Nekurk savo žinučių pagal aplinkos lūkesčius ir reakcijas. Jeigu nuolat žiūrėsi į išorę, liksi nesuformavęs savo identiteto. Be to, socialiniuose tinkluose dažnai populiariausi būna tie dalykai, kurie pataiko į „tobulą vidurkį“. Tai – didelis iššūkis, nes gali pats save paversti „norma“. Būk tikras dėl savo įsitikinimų ir vertybių, kitaip rizikuoji amžinai likti chameleonu.
5. Rask savo išskirtinumą. Kaip gyvenime įsimename žmones, turinčius ypatingų bruožų, taip ir socialiniuose tinkluose verta turėti savo išskirtinį braižą. Tai, pavyzdžiui, gali būti konkreti tema, kuri vyrauja tavo komunikacijoje, ar komunikacijos tonas. Idealu, jei tai koreliuoja su tavo vertybėmis.
6. Nesupainiok socialinių tinklų erdvės su realybe – pastaroji gerokai sudėtingesnė. Populiarumas socialiniuose tinkluose nebūtinai reiškia populiarumą ir įtaką realiame gyvenime. Be to, visada reikia galvoti apie tai, kaip pasiektą populiarumą „monetizuoti“ – iš jo uždirbti.
7. Socialinėje erdvėje susidūręs su įkyruoliais, „heiteriais“ ar „troliais“, remkis tais pačiais principais, kurie galioja ir realiame gyvenime. Turbūt akivaizdu, kad nesiveltum į dialogą, jei gatvėje kažkas prieitų ir neklaustas pradėtų dėstyti savo neigiamą nuomonę ar įkyriai lįstų bendrauti.
8. Informacinių technologijų srityje pokyčių tempas yra didžiulis. Socialiniuose tinkluose jie – dar spartesni. Užuot kas keletą mėnesių vis bandęs savarankiškai „perkąsti naujoves“ – kokie nauji įrankiai juose atsirado, kaip kinta turinio pateikimo algoritmai – konsultuokis su socialinių tinklų rinkodaros specialistais, lankykis konferencijose ar seminaruose, kur gali greitai susipažinti su aktualiausia informacija.
9. Komunikacijos srityje itin svarbu suvokti ir pažinti žmones. Būdamas empatiškas, ugdydamas savo emocinį intelektą, gali pasiekti daug daugiau nei būdamas per kitų galvas lipančiu „šikniumi“. Mokykis priimti save ir kitus. Jei esi atsakingas už kito asmens komunikaciją – nebandyk jo įrėminti ar pakeisti.
10. Jei sulauki didelio populiarumo, tavo įvaizdis tampa savotišku „visuomeniniu turtu“ – žmonės jam turi lūkesčių, o tavo sukurtas „aš“ pradeda eiti savo keliu. Taip gali tapti savo įvaizdžio vergu ir kitų žmonių lūkesčių įkaitu. Kartais vienintelis būdas suvaldyti savarankišku tapusį savo „alter ego“ yra jį sunaikinti – kitu atveju rizikuoji su juo nebesusitvarkyti. Nebijok perkurti savęs – kai vadovaujiesi širdimi, tai pavyksta gana natūraliai.