Viena pelningiausių investicijų į žaislus, jei tik vaikai sugebėjo žaislą išsaugoti, – barbės. Jas prieš beveik 60 metų sugalvojo bendrovė „Mattel“ ir per tą laiką jų pardavė daugiau kaip milijardą. Taip stipriai išpopuliarėjusi barbė tapo šiuolaikinės kultūros dalimi.
Todėl tuomet vos už kelis dolerius įsigijusieji vieną pirmųjų šios bendrovės lėlių barbių vėliau galėjo džiaugtis augančia jos verte rinkoje. Per pirmus metus parduota 350 tūkstančių barbių. Pačios pirmos atrodė taip – vilkėjo zebro juostų maudymosi kostiumėlį.
Dabar tokias kolekcininkai perka mokėdami nuo 5,5 tūkstančio iki 17 tūkstančių skaičiuojant eurais. Savo kolekcijas prieš porą metų Arlingtone, JAV Virdžinijos valstijoje, pristatė vieni didžiausių entuziastų. Pardavę viską, jie galėjo nemažai užsidirbti.
Daugiau – Algirdo Acaus reportaže.