Dailiosios lyties atstovės, praėjusias metais važiavusios mažu „Renault Clio“, šiais metais varžysis su galingesniu „Mitsubishi Lancer EVO IX“.
Palaiko mama
Šį savaitgalį Utenoje prasideda Lietuvos ralio čempionatas, kuris kartu yra ir Latvijos čempionato bei Baltijos žiemos ralio dalis. Utenos apylinkėse šiemet griaudės daugiau kaip 80 automobilių varikliai. Ralio organizatoriaus ir dalyvio Benedikto Vanago teigimu, daugiau nei pusė dalyvių startuos su galingiausiais keturiais ratais varomais automobiliais.
„Tai įspūdingas rodiklis. Todėl labai išaugs konkurencija kovoje dėl greičiausiojo vardo“, – tvirtino lenktynininkas. Beveik pusė startuojančiųjų yra užsienio ekipažai.
Vienas ekipažas šiame ralyje bus ypatingas. Su galingu „Mitsubishi Lancer EVO IX“ ralio trasoje varžysis dukra ir motina – Joana Survilaitė ir Vesta Survilienė, 2011-aisiais tapusios automobilių ralio čempionato „Junior“ įskaitos II vietos laimėtojomis.
Pasak J. Survilaitės, motinai šturmano kėdę užimti pasiūlė ji, tačiau sėsti prie lenktyninio automobilio vairo Joanai pasiūlė būtent motina.
„2004-aisias mama buvo šturmanė 1 003 kilometrų lenktynėse Klaipėdoje ir pasiūlė man išbandyti kartingus. Kai pradėjau jais lenktyniauti, ji visuomet mane palaikė, skatino ir rūpinosi. Visada būdavo su manimi – ir treniruotėse, ir varžybose“, – apie savo pirmus žingsnius automobilių sporte pasakojo J. Survilaitė.
Su raliu mergina susipažino 2009 m. „Du sezonus ralyje lenktyniavau su šturmanais vyrais, o praėjusį ralio sezoną mano šturmane tapo mama“, – pasakojo pašnekovė.
Naujos galimybės
Praėjusiais metais merginai trasoje gerų rezultatų siekti padėjo motina, o šiais metais Joana tikisi, kad jų tandemą sustiprins ir naujas automobilis.
„Su „Renault Clio“ lenktyniavau trejus metus, tačiau noriu tobulėti, siekti vis geresnių rezultatų, o technika ralyje yra labai svarbi. Rinkdamasi automobilį išbandžiau ir „Subaru“, ir „Mitsubishi Lancer EVO IX“. Šis automobilis man labiau patiko. Jį net įsimylėjau“, – šypsodamasi pasakojo lenktynininkė. Pasak jos, šis automobilis buvo patrauklesnis ir todėl, kad jam lengviau gauti atsarginių dalių ir daugiau automobilių sporto inžinierių jį yra „perkandę“.
Paklausta, ar abiem lenktynininkėms tenka prisidėti prie savo keturračio draugo remonto, J. Survilaitė sakė, kad komandos „Martin Sport“ vyrai viskuo pasirūpina.
„Į lenktynes važiuoja visas būrys mechanikų konstruktorių, kurie išmano savo darbą ir mums su mama netenka sukti galvų, jei susiduriame su sunkumais. Viską išsprendžia mūsų komandos vyrai“, – džiaugėsi mergina.
Vienintelės moterys
Tačiau lenktynininkė pripažino, kad vyrų džentelmeniškumas baigiasi vos išvažiavus į trasą.
„Ralyje niekam nerūpi, kas sėdi už vairo – vyras ar moteris. Visi čia lygūs. Dažnai būna, kad pamatę už ralio automobilio vairo moteris, vyrai jas iš anksto nuvertina“, – pasakojo vienintelio moterų ekipažo Lietuvos ralio trasose vairuotoja.
Nedrąsiai pasiteiravau Joanos, gal ji atsimena atvejį, kai ralio lenktynininkai vyrai užleido jai savo pozicijas.
„Tokio dalyko dar nebuvo. Kaip minėjau, visi lenktynininkai ralio trasose lygūs. Jei netyčia taip nutiktų, tai būtų stebuklas“, – kalbėjo mergina, kurios idealas ralio trasose yra lenktynininkė Mišelė Mouton.
„Ji vienintelė moteris, lenktyniavusi pasaulio ralio čempionate (WRC) ir laimėjusi penkis etapus“, – sakė J. Survilaitė.
Su „Mitsubishi Lancer EVO IX“ žiemos ralyje važiuosianti mergina atskleidė, kad kažkada svajojo apie Le Mano lenktynes, o dabar mergina tikisi kuo greičiau jėgas išbandyti pasaulio ralio čempionate.