Blake’as Mycoskie, jaunas perspektyvus verslininkas, buvo priblokštas, kai 2006 metais apsilankęs Argentinoje išvydo tenykščius vaikus bėgiojančius gatvėse basomis ant šukių, šiukšlių ir purvo. Tuomet vyras užsibrėžė tikslą padaryti šių vaikų gyvenimą geresnį ir padovanoti jiems batus. Tą jis ir padarė – per 11 metų vaikams padovanojo daugiau nei 70 mln. porų batų, rašoma pranešime spaudai.

„Žmogus yra toks sutvėrimas, kuriam norisi daryti kažką svarbaus. Taip ir man gimė pirma tokia pasaulyje idėja – batų siuvimo kompanija, kuri griežtai vadovaujasi principu „vienas už vieną“, t. y., kad žmogus, pirkdamas vieną porą batų, kitą dovanoja tiems, kuriems jų labiausiai reikia. Galvojant apie veiklos tikslą, kilo ir kompanijos pavadinimas „Rytojaus batai“ (angl. Tomorrow‘s Shoes, trumpinys ir kompanijos pavadinimas – „Toms“)“, – apie veiklos idėją pasakoja Blake’as Mycoskie.

2006 m. B. Mycoskie savo istorija ir tikslu sužavėjo visą Ameriką, jis yra pelnęs ir ne vienos pasaulio garsenybės pripažinimą: jo idėją palaiko Keira Knightley, Natalie Portman, Scarlett Johansson, Tobey Maguire‘as, Angelina Joly ir daugelis kitų. Palankumą vyro įkurtai kompanijai išreiškia ir ne vienas Lietuvoje žinomas žmogus.

B. Mycoskie istorija kupina įdomių detalių

B. Mycoskie pirmą kartą Argentinoje apsilankė 2002 m., kai su sese dalyvavo Amerikoje itin populiariame realybės šou „Nepaprastos lenktynės”, kuriame varžomasi lenktynėse aplink pasaulį. Po 31 dienos lėkimo broliui ir sesei iki 1 mln. dolerių prizo pritrūko vos 4 minučių. Bet šis išbandymas B. Mycoskie padovanojo daug daugiau – norą grįžti į Argentiną, kurioje ir gimė didžiulis troškimas padėti kitiems.

Blake’as Mycoskie

Visa istorija prasidėjo nuo B. Mycoskie pažinties kavinėje su amerikiete, su maža grupele bendraminčių savanoriškai vykdžiusia batų kampaniją – jie vaikams dovanojo žmonių padovanotus batus. Tačiau tai buvo šios kampanijos „Achilo kulnas” – batai ne visada atitiko reikiamus dydžius, savanoriai buvo tiesiogiai priklausomi nuo žmonių noro dovanoti batus. Supratęs tai, o dar ir pakeliavęs kartu su savanoriais po Argentinos kaimelius, B. Mycoskie kaip niekada aiškiai suvokė avalynės trūkumo problemą, jos sukeliamus sveikatos sutrikimus ir užsidegė noru padėti vaikams.

Vyras įkūrė kompaniją, kurios firminiai batai yra nacionalinis argentiniečių apavas alpargata – minkšti, kasdieniai brezentiniai batai. Juos argentiniečiai avi visur ir visada: nuo polo žaidimo aikštelės iki naktinių klubų. Tiesa, amerikiečiams B. Mycoskie pasiūlė kiek patobulintą batų versiją – buvo sukurtas pagerintas guminis padas, įsiūtas odinis vidpadis, tad batai tapo patogesni ir patvaresni, be to, dailesni ir stilingesni. Įkūrėjas prisimena, kad pradžioje bijojo, jog amerikiečiai nepirks tradicinių spalvų – tamsiai mėlynos, juodos, raudonos, gelsvai rudos – batų, tad buvo pasiūti ir įvairesnių raštų batai. Spėkite, kokių spalvų batai yra populiariausi? Būtent tradicinių.

Pirmoji sėkmė kompaniją aplankė lygiai po 9 mėnesių, kai apie jos istoriją pasirodė straipsnis viename populiariausių JAV laikraščių „Los Angeles Times”. Per dieną buvo užsakytos 2,2 tūkst. poros batų. Nors tuo metu kompanija, įsikūrusi B. Mycoskie nuomojamame bute, teturėjo pasiūtų 160 porų. Tąkart pirkėjai kantriai laukė batų net 8 savaites.

Pardavus 10 tūkst. porų alpargatų, B. Mycoskie leidosi į pirmą kelionę, kurios metu išdalino lygiai tiek pat porų batų skurstantiems Argentinos vaikams. Kartu su juo vyko visa šeima: tėvai, brolis ir sesė, taip pat keli draugai. Šioje kelionėje nė vienas negalėjo suvaldyti emocijų, o B. Mycoskie pirmą kartą pajuto, ką reiškia džiaugsmo ašaros. Noras padėti dar daugiau vaikų užaugo akimirksniu.

Blake’as Mycoskie

Dabar kompanija „Toms“ žinoma visame pasaulyje. Ji prekiauja ne tik batais, bet ir aksesuarais: akiniais nuo saulės, kuprinėmis. Kad ir ką beparduotų, kompanija vadovaujasi principu „vienas už vieną“ – už nupirktą prekę dovanoja batus skurstantiems vaikams, dengia skurstančių šalių gyventojų akių operacijas, teikia geriamąjį vandenį ar net aprūpina gimdyves rinkiniu, užtikrinančiu saugų vaiko gimimą. Parašęs apie savo istoriją knygą „Pradėkite kažką svarbaus”, B. Mycoskie 50 proc. iš jos platinimo gautų pinigų taip pat panaudojo įkvėptiems skaitytojams paremti, tiems, kurie perskaitę knygą ėmėsi savo projekto įgyvendinimo. B. Mycoskie kompanijos pagalbą gavusių žmonių skaičius siekia milijonus, dešimtyse šalių.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (8)