Nors šis kalbumo aspektas yra ginčytinas, Merilendo universitete atliktas tyrimas paaiškina, kodėl moteriška lytis galimai yra plepesnė.
Nors mums be galo patinka plepėti, pasitaiko gausybė atvejų, kai kur kas labiau priimtina, o ir daugiau kelių atsiveria po to, kai prikandate liežuvį. Prieš jus – penki būdingiausi plepučių tipai bei keletas vengtinų šnekamųjų klaidų.
Nervingoji
Paprastai žmogus pradeda nervingai kalbėti tuomet, kai jaučiasi itin nepatogiai. Toks kalbėjimas klausantiems skamba keistai, netgi juos atstumia. Žinoma, jūsų niekas neteis, tačiau galimai sudarysite ne kokį pirmąjį įspūdį. Nervingas kalbėjimas pasireiškia gausybe įvairiausių būdų, nuo keistų temos nuokrypių iki pasakymo šiek tiek per daug. Jeigu pokalbio metu pagaunate save kalbant nervingai, arba žinote, jog anksčiau ar vėliau padėsite taip kalbėti, nutilkite ir mintyse suskaičiuokite iki trijų – per tą laiką turėtumėte šiek tiek nurimti. Geriau pasirodyt mąstančia, o ne per daug kavos išgėrusia paklaikusia moterėle!
Problemų sprendėja
Toks tipas būdingas vyras, tačiau taip elgiasi ir nemažai moterų. Ar bendraudami su klientas, draugais ir kolegomis nuolat siūlote sprendimus jų problemoms? Gal netgi pasisiūlote išspręsti problemą už juos, tačiau nesuspėjate arba tą visiškai pamirštate? Tiesa tokia – kad ir kaip norėtumėte padėti visiems, deja, tai – neįmanoma, todėl pataupykite savo jėgas ir pirmiausia imkitės spręsti savo problemas.
Įsijaučianti pertraukinėtoja
Parodykite savo pašnekovui, kad jį suprantate – pokalbio metu tai yra itin svarbu. Tačiau noras tai išreikšti kartais atrodo lyg kalbančiojo pertraukinėjimas. Paprastai pakanka paprasto galvos linktelėjimo ar pritariamojo murmtelėjimo, kaip „aha, mhm“. Išklausykite žmogų, leiskite užbaigti mintį ir tada palaukite dar penkias sekundes – dažnai žmonės stabteli, nes turi galvoje susidėlioti mintis. Tokiu atveju, jūsų balsas tik sutrikdys juos. Tai ypač aktualu verslo situacijose – turite išklausyti savo klientų ir nenualinti jų istorijomis iš serijos „o, ir man taip buvo nutikę“. Pasitaupykite jas pokalbiams prie kavos puodelio projektui pasibaigus.
Pagyrūnė
Tapti pagyrūnu yra lengviau, nei jums atrodo. Visada laukite, kol žmonės paprašys pristatyti savo rekomendacijas, o ne pulkite jas pristatinėti anksčiau laiko. Patikėkite, pagyros apie žinomus žmones, su kuriais teko dirbti, ar „titulai“, kuriuos įgijote buvusiose darbovietėse ar rengtuose projektuose nesudarys tokio įspūdžio, kokio tikitės. Kartais viso šito beklausantieji netgi stengiasi atsiriboti nuo tokio „pagyrų puodo“. Todėl geriausia išeitis – būti diskretišku ir pasakyti tik esant paklaustam arba kai atrodys, jog tam tinkamas laikas. Domėkitės savo klientu labiau, nei savimi – taip pasieksite geresnių verslo rezultatų.
Ponia/panelė priežodžiai
Klišiniai atsakymai yra nieko verti. Daug žmonių yra linkę pasigauti kažkokią mintį ar posakį ir tuomet jį visur naudoti. Tačiau netyčia galite sukurti neigiamas asociacijas su jūsų asmeniniu prekės ženklu, arba, kitaip tariant, JUMIS pačiais. Kartais tam pakanka vos vieno žodžio. Kartais pastebiu, kaip pritardama nuolat linkčioju galvą ir kartoju „taip, taip, taip“. Dauguma atvejų tai – visiškai nekenksmingi priežodžiai, tačiau verčiau apvalyti ir bandyti kontroliuoti savo kalbinius refleksus, nei leisti jiems pavirsti į vienintelį apie jus primenantį aspektą.
Mūsų santykiams, įvaizdžiui ir bendrai reputacijai daug įtakos padaro mūsų kalbėjimo manieros ir pasirinkti žodžiai, todėl turite atidžiai stebėti savo kalbą. Jeigu pastebėsite, kad pagal apibūdinimą priskiriate save vienam iš aukščiau aprašytų tipų, nustokite kalbėjusi ir paklauskite savęs „Ar tikrai turiu tai pasakyti?“. Prisiminkite, kad tinkamu laiku ištarti tinkami žodžiai atveria vartus į plačiausius horizontus.