Daug galvoti nereikėjo – jis grafikos dizaineriai, jam patinka įkvėpti gyvybės ant lapo vinguriuojančioms linijoms ir kurti unikalius personažus. Taip atsirado kūrybinė studija ir pavadinimas „PetPunk“.

Įkvėpti skysčių tėkmės

„Nors pradėjome nuo grafikos, tačiau norėjome suteikti jai gyvybės, pajudinti, tai, kas dažniausiai tiesiog statiškai lieka lape. Pradėjome kurti animaciją ir personažus, jų istorijas, o galiausiai perėjome prie labai skirtingų ir įdomių projektų“, – sako dizaineris Gediminas Šiaulys.

Unikalų ir neįprastą kūrėjų stilių, kuris dažnai primena sapnus ar miražus, kur viskas keičiasi, kinta ir įgauna kiek kitokias formas, nei esame įpratę matyti kasdienybėje, įkvepia toks elementarus dalykas kaip skysčiai.

Skystis yra neapribotas ir gali įgauti bet kokią formą, priklausomai nuo indo ar erdvės, kurioje jis atsiduria. Skystis yra viso ko priežastis ir esmė, gyvybės šaltinis, nenuostabu, kad jis įkvepia dizainerį, kuris taip mėgsta kūrybos laisvę, takumą, nepastovumą ir netvarumą.

Kurti skatina trūkumas

Didžiausia paskata ir kūrybos šaltinis studijai visuomet buvo trūkumas. Dažnai kiekvienas susiduriame su problema, kad kažko užsimanome, ieškome, tačiau niekur nepavyksta rasti tos galvoje esančios vizijos. Taip pat ir dizaineriai daugumą savo projektų sukūrė tuomet, kai nesugebėjo rasti ko ieškojo.

„Sukūriau kuprinę, nes tuo metu jos labai reikėjo, – šypsos Gediminas, – o galiausiai pradėjau daryti dar daugiau skirtingų dalykų – kostiumus ir scenografiją spektakliui. Kūrybinis laukas yra labai platus ir, kai pavargsti nuolat daryti tą patį, pradedi ieškoti, kaip pritaikyti grafiką kitose srityse.“

Einant į spektaklius kilo idėja, kad viską galima daryti kitaip. Gediminas ir spektaklio bei studijos bendrakūrėjas Andrius Kirvela galėjo į teatrą atnešti savo matymą ir technologijas – tai, ko nemoko studijuojant teatrą ar scenografiją. Menininkų manymu, gimus minčiai ir nerandant to aplink save, jei tu esi kūrėjas, tiesiog privalai to imtis.

Kuria mažus pasaulius

Kūrybiniai pankai sako, kad jų arkliukas visuomet yra personažų kūrimas, kai galima sukurti ne tik vaizdą, bet ir jo aplinką, istoriją, daugybę su juo susijusių detalių. Taip gimsta mažas vieno veikėjo pasaulis, o juk smagu nuolat kurti tokias nedideles visatas – tarsi mažuosius princus, kurie gyvena savo planetoj.

„Ne taip dažnai kompiuterinis vaizdas įgauna apčiuopiamą pavidalą ir manau, kad kai kurie grafiniai dizaineriai dažnai ilgisi šio jausmo. Grafika gali būti tik tarsi eskizas kažkam, tarsi to mažo pasaulio nuotrauka, o pagamintas daiktas pats kuria savo istoriją.

Personažai apskritai yra smagiausias dalykas ką nors kuriant – jų savybės, charakteriai, bruožai padeda sukurti santykį su žmonėmis. Kiekvienas dažnai atpažįstame smagiuose personažuose save ar artimus žmones, draugus. Būtent toks projektas mums buvo neseniai pasirodę Baubukai“, – sako studijos prodiuserė Miglė Pelakauskė.

Naminių monstrų žavesys

Gediminas sako, kad šie naminiai padarėliai jam pačiam teikia džiaugsmo ir žavi dar ir todėl, kad jie visi yra tarsi laikrodžiai. Ne todėl, kad tarsi laiko bomba tiksėtų kol iškrečia kokią išdaigą, bet, nors visi Baubukai yra nedideli, ant jų pilna dar mažesnių rankomis ištapytų detalių. Akys, blakstienos ir kiti smulkūs elementai įkvepia pabaisiukams gyvybės ir suteikia nepaaiškinamo žavesio.

Mažieji Baubukai atsirado, kai „Pildyk“ kreipėsi į dizainerius. Kūrėjai sako, kad tokia mintis sukurti ką nors savo ir unikalaus, o ne tiesiog nupirkti idėją iš gamintojų, patiko ir jiems. Tuo labiau, kad pats kūrybos procesas įtraukė ne tik studiją, bet netgi vaikus ir paauglius.

„Turėjom įvairiausių minčių, kurios nuolat keitėsi – gyvūnėliai, į žmones panašūs personažai, kol atradome šiuos nedidelius naminius monstrus, krečiančius visokiausias išdaigas. Turėjom nemažai laiko apmąstymams, tyrinėjimams, leidome pasireikšti visai kūrybinei fantazijai“, – projektu džiaugiasi Miglė.

Mistiškai apžavi visus

Baubukus tokius, kokius galime pamatyti gyvai, padėjo sukurti ir vaikai bei paaugliai, siūlę savo idėjas, pastabas ir galiausiai balsavę už jiems labiausiai patinkančius personažus. Visi jie mėgsta krėsti niekšybes, tačiau kiekvienas tai daro skirtingai – vienas nuolat užkandžiauja, kitas mėgsta nuolat išdykauti, trečias – tinginiauti.

Kuriant šiuos monstrus netgi buvo atliktas tyrimas, kurio metu paaiškėjo, jog maži baubukai gerbėjų randa tarp visų amžiaus grupių žmonių. Įdomus buvo skirtumas tarp paauglių merginų ir vaikinų.

Merginoms iki 16 metų baubukai ypač patiko, ir jos pradėjo diskutuoti, kiek tokių monstrų reikėtų turėti vienam telefonui. Tuo tarpu tokio pat amžiaus vaikinų nuomonės labai išsiskyrė – pusei baubukai labai patiko, o kita pusė jų iškart nepamėgo, bet abejingų nebuvo.
Labiausiai kūrėjus nustebino, kad toks nedidelis ir linksmas žaisliukas itin patinka 25–35 metų moterims.

O kas būna tuomet?

Naujausias dizainerių projektas – nekomercinis trumpo metro grafinis filmas vaikams ir suaugusiems. Jame kūrėjai bandys parodyti tai, apie ką dažniausiai vengiame kalbėti – išėjimą į kitą pasaulį. Būtent kas nutinka tą akimirką, kai prarandame gyvastį. Atrodytų, kiek slidi tema, ypač vaikams, tačiau Gediminas teigia, kad nereikia bijoti kalbėti tokiomis temomis.

„Klausimas, vis vien atsiranda vaikų galvelėse. Tuomet tėvai bando visaip paaiškinti, o juk niekas nežinome tikro atsakymo. Patys auginame vaikus ir norisi ne tik pasakyti, bet ir parodyti – tuomet vaikams lengviau suprasti, susigyventi su tuo. Norėtume, kad šis filmas būtų tarsi įrankis ne tik papasakoti, bet ir parodyti“, – kūrybiniais planais dalijasi Gediminas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)