Pagrindinį prizą produkto ir industrinio dizaino kategorijoje pelnė Vita Vaitiekūnaitė, sukūrusi kėdę, padedančią žmonėms, kuriems sunku atsistoti nuo sėdimojo paviršiaus, pavyzdžiui, kenčiantiems nuo nugaros, juosmens skausmų, turintiems klubo sąnarių problemų ar bendrai nusilpusius raumenis. Kadangi ši kėdė turi ne įprastas 4, o 6 kojas, iš kurių priekinės trumpesnės, žmogui stojantis, kėdė pasvyra 7° kampu, leisdama lengviau atsistoti.
Papildomas šios kategorijos prizas atiteko Simonai Gluškevičiutei, kartu su komanda sukūrusiai nepilotuojamą skraidyklę, skirtą profesionaliam filmavimui ir teritorijos stebėjimui. Komanda, kurią be dizainerės, sudarė elektronikos, mechanikos, ekonomikos specialistai, „Kvadrokopterį BZ-4“ kūrė dalyvaudami programoje „Atverk - Ateities verslo komanda“ ir bendradarbiaudami su bendrove „Aedilis“, todėl produktas turėjo būti technologiškai pagrįstas ir atitinkantis rinkos poreikius. Be to, jo komercializavimui kuriamas verslo planas.
ManoNamai.lt skaitytojų simpatijos atiteko Lauros Petraitytės Spintai-stalui, arba kitaip vadinamam sekreteru. Baldas ne tik transformuojamas, bet ir patogus sandėliuoti ir transportuoti.
Grafinio ir komunikacijos dizaino kategorijoje pagrindinis prizas skirtas Gintarei Čekanauskaitei už knygų seriją „Ta ribų Lietuva: valstybės samprata”. Analizuodama valstybės sampratą 1989-2013 m. autorė gyventojų, valdžios, suvereniteto ir teritorijos komponentus perteikia skirtingomis vizualinėmis išraiškomis: pieštais personažais, iliustruotais politiniais monologais, necenzūruotomis emigrantų istorijomis bei lietuviškų interjerų, eksterjerų, mados, stiliaus, aplinkos fotografijomis. Ši knygų serija yra eksponuojama 9-ajį dešimtmetį atspindinčio interjero fragmente.
Papildomą šios kategorijos prizą pelnė Kotryna Naraškevičiūtė, sukūrusi renginio „Young Designers Unconference“ įvaizdį ir komunikacijos priemones. Pasak autorės, grafiniai NEkonferencijos sprendimai nepataikauja dizaine galiojančioms taisyklėms, priešingai - pokštauja, laužo konferencijų stereotipus bei siūlo jiems alternatyvas. Šie darbai bus naudojami „Young Designers Unconference” viešinimui tarptautiniu mastu.
Publikos nuomone, geriausias šios kategorijos darbas - Domo Kauno infostruktūrinis projektas „Žmonės ir laikas“, kuris leidžia patogiau susisteminti ir efektyviau pateikti sukauptas giminės genealogijos žinias.
Mados kategorijoje ryškiausia šių metų kolekcija, įvertinta pagrindiniu prizu, buvo Liucijos Domkutės „Scala“. Dėl aplinkosauginių motyvų ieškojusi alternatyvos pitono odai, dizainerė pasitelkė lazerines technologijas, kurios padėjo transformuoti pamušalinį trikotažinį audinį, kad jis taptų panašus į žvynuotą. Kolekcijos fotosesijai L.Domkutė sąmoningai pasirinko gyvačių fermas - baugioje ir šaltoje atmosferoje išryškėja šviesūs ir lengvi „Scala“ modeliai.
Papildomo prizo laimėtoja tapo Aleksandra Glušinaitė už kolekciją „Meškatronai”, kurią sudaro trys suaugusiems skirti dvipusiai kombinezonai. Pasak autorės, ji nesiekia atvaizduoti realiai egzistuojančio konkretaus gyvūno, o kuria asmeninį personažą, kurio išorinė ir vidinė pusės, nors ir skirtingos, tačiau vienodai svarbios – jos atspindi kaip mes patys save suvokiame ir kaip mus mato kiti.
Publikos įvertinimą pelnė Almos Teresės Urbonaitės kolekcija „Vienos apykaklės istorija“, kurios idėja - dėvėtų vyriškų rūbų persiuvimas į naujų konstrukcijų moteriškus drabužius. Autorę įkvėpė belgų siurrealizmo atstovo Rene Magritte darbas „Gigantic Days”, iš kurio gimė buitinės situacijos įsivaizdavimas: su vyru gyvenanti moteris, įskaudinta ar įsiutinta savo gyvenimo partnerio elgesio, įniršį išlieja iš geriausių vyro kostiumų ir marškinių siūdama moteriškus rūbus.
Pagrindinių prizų laimėtojams atiteko 4000 Lt vertės finansiniai prizai, įsteigti su Švietimo ir mokslo ministerijos, Kultūros rėmimo fondo ir bendrovės TEO parama.
Paroda, kurioje iš viso eksponuojama 15 geriausių „Jaunojo dizainerio prizo 2013“ darbų, Vilniaus dailės akademijos ekspozicijų salėje TITANIKAS (Maironio g. 3.) veiks iki š.m. rugpjūčio 3 d.