Pasak rinkos tyrimų bendrovės „GfK Retail and Technology Baltic" vadovo Lietuvoje Eduardo Grybovo, tik laiko klausimas, kada buitinė technika bus tiesiogiai susieta su išmaniaisiais telefonais ir valdoma jų programėlėmis. „Ateina Google karta, kuriai virtuali komunikacija ir „bendravimas be sienų“ tampa svarbiausiu komfortabilaus gyvenimo veiksniu. Tai, kad ši karta vertina funkcionalumą, yra akivaizdu – jau šiandien 70 proc. visų parduodamų telefonų yra išmanieji“.

Ekspertų nuomone, netolimoje ateityje ryškiausi pokyčiai įvyks virtuvėje: per ateinančius metus buities prietaisų rinkoje įsigalės išmanieji prietaisai, kurių veikla paremta sensorinėmis sistemomis. Taip pat prognozuojama, jog atsiras daugiau namų ūkių apsirūpinusių orkaitėmis su savaiminio išsivalymo (pirolizės) sistema, kai aukštoje temperatūroje sudeginami po kepimo likę riebalų ir nešvarumų likučiai. Šios orkaitės populiarios Skandinavijos šalyse: Švedijoje tokios orkaitės šiuo metu sudaro 19 proc. visų parduodamų orkaičių, o Danijoje net 34 proc. Per pastarąjį dešimtmetį prekyba orkaitėmis su pirolizės sistema suaktyvėjo ir Lietuvoje: „Prieš 10 metų pradėjus prekiauti orkaitėmis su pirolizės sistema, pardavimai buvo labai maži: 1-2 vienetai per mėnesį. Paskutiniu metu, nagrinėjant šių orkaičių pardavimų tendencijas nuo 2013 m. iki 2014 m. tuo pačiu laikotarpiu, pardavimai augo apie 40 proc.“, – teigia „Bosch“ pardavimų vadovas Lietuvai ir Latvijai Martynas Plyčiuraitis Plyčius.

Vienas veiksnių, darančių didžiausią įtaką technologiniams pokyčiams – kintantys maisto gaminimo įpročiai: nuo greito maisto gręžiamasi į namuose pagamintus gaminius. Pastebima, jog vis daugiau žmonių nori patys gaminti tokius produktus, kaip makaronai ar duona bei išbandyti savo kulinarijos sugebėjimus darydami patiekalus, kuriuos iki šiol buvo galima gauti tik restoranuose. Dėl šios priežasties ateities virtuvėje bus ypatingai svarbios technologijos, leidžiančios be didelių pastangų pasigaminti praktiškai viską: populiariomis taps daugiafunkcinės virtuvės mašinos ir viryklės priedai, padėsiantys iškepti picos padą ar duoną.

„Šiuolaikiniai žmonės vis labiau vertina daiktų funkcionalumą ir patogumą. Jaunoji lietuvių karta iš „kiekybinio“ mąstymo pereina prie „kokybinio“ ir daiktą pirmiausia renkasi ne pagal kainą, o pagal tai, kiek komforto jis suteikia. Taip pat, įsigyjant namų apyvokos daiktus, svarbus tampa prestižiškumo kriterijus, todėl vis dažniau perkama ne pirmo būtinumo prekės, todėl paklausiais įrenginiais tampa tokie prietaisai kaip lauko kepsninės, kavos aparatai ir pan.“, – sako M. Plyčiuraitis Plyčius.

Žinoma, galima įžvelgti ir kelias kliūtis perėjimui prei išmaniųjų technologijų: senyvo amžiaus arba mažesnes pajamas gaunantiems žmonėms naujosios technologijos gali pasirodyti per daug sudėtingos, apsunkinančios vartojimą ar tiesiog per brangiai kainuojančios.Šią problemą galėtų išspręsti didesnis valdžios dėmesys inovacijoms viešosiose erdvėse. Puikų pavyzdį rodo Skandinavijos šalys, kuriose netrūksta skaitmeninių bibliotekų, suteikiančių glimybę nemokamai nuomotis bet kokią knygą nacionaline kalba. Tokios detalės atrodo nereikšmingos, tačiau dėl jų žmonės ilgainiui tampa imlesni naujoms technologijoms ir perka daugiau mobilių įrenginių.

Tapk DELFI Gyvenimo draugu „Facebook“ ir sek naujienas ant savo sienos!

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (7)