Suvienijus talentingų kūrėjų jėgas – lietuvių ir italų – gimė naujas produktas – inovatyvus sėdmaišis TUBE. Kalbamės su vienu iš jo kūrėjų – dizaineriu Francesco Costacurta, šiuo metu dirbančiu „Why Not“ grupėje, įsikūrusioje Milane.

- Naujojo sėdmaišio koncepciją sukūrėte kartu su lietuvių įmone. Kaip atsirado mintis, kad į Lietuvą ir pasaulį jau turi ateiti nauja sėdmaišių era?

- Pastebėjome, kad daugumos rinkoje esančių sėdmaišių formos yra neapibrėžtos. Jie suprojektuoti taip, kad apskritai sunku suvokti formą. Mūsų tikslas buvo sukurti aiškią sėdmaišio formą ir rasti sprendimą, kaip sukirpti sėdmaišio medžiagą, kad būtų galima pristatyti rinkai gražias spalvos ir tekstūros kompozicijas. Norėjome rasti elementą, kuris padarytų produktą atpažįstamą ir unikalų, bet išlaikantį paprastumą ir neutralumą.

Kitaip tariant, išsivaduoti iš tradicinio gamybos būdo, kai sėdmaišių medžiagos siuvamos tokiu būdu, kuris neleidžia sukurti elegantiškos skirtingų spalvų ir tekstūrų kombinacijos. Lietuvių įmonė, siuvanti rankų darbo sėdmaišius ir sėkmingai komunikuojanti apie prekės ženklą „Pušku pušku“ ne tik savo šalyje, bet ir užsienyje, puikiai atitiko mūsų poreikius.

- Kaip vyko sėdmaišio kūrimo procesas? Papasakokite, kaip pasirinkote medžiagas, kiek kartų teko keisti dizainą, ar ilgai užtrukote?

- Pradėjome nuo tyrimo ir rinkos apžvalgos. Išanalizavome produkto silpnąsias ir stipriąsias puses, tyrinėjome esamas medžiagas, šiuolaikinių vartotojų poreikius. Tai buvo nemažas iššūkis, nes buvome įpratę kurti dizainą iš kietų medžiagų, tokių kaip medis, plastikas, metalas, stiklas ir pan. Jas lengva kontroliuoti ir jomis manipuliuoti, o tekstilė ir granulės yra medžiagos, kurios nuolatos juda ir deformuojasi. Šioje produkto kūrimo stadijoje mums ypač padėjo „Pušku pušku“ komanda, kuri jau turi didelę patirtį sėdmaišių gamybos srityje, tad dalijosi patarimais, kokį audinį pasirinkti bei kokios formos tiktų sėdmaišiams.

Pirmiausia ranka piešėme eskizus, tuomet sumodeliavome produktą 3D CAD programomis. Buvome įsitikinę, kad realybėje sėdmaišis vis tiek atrodys kitaip. Taigi pasiuvome minimaketus iš audinių gabalėlių, pripildytų ryžių. Įvertinę rezultatą, kelis kartus koregavome 3D dokumentus, o vėliau sukūrėme realistines vizualizacijas Photoshop programa, simuliuodami galutinį rezultatą. Šiose vizualizacijose turėjome perteikti formą, spalvas, tekstūras ir bendrą dizaino vaizdą. Visas procesas užtruko apie tris mėnesius. Pristatėme keturias skirtingas koncepcijas. Viena iš jų buvo pasirinkta ir taip gimė sėdmaišis TUBE.

- Kuo unikalus ir išskirtinis TUBE modelis, jei lygintume su sėdmaišiais, šiuo metu esančiais rinkoje?

- Jis yra eliptinio vamzdžio formos. Medžiaga kirpta įstrižai ir sujungta. Šių dviejų dalių sujungimas buvo pagrindinis objekto elementas, nes taip sukuriama stilinga, paprasta, geometrinė kompozicija.

- Kaip susipažinote su šio prekės ženklo kūrėjais? Kas Jus paskatino bendradarbiauti?

- Buvau nuvykęs į dizaino mugę Stokholme, kur pastebėjau gana įdomų sėdmaišių stendą. Kadangi mano šeimoje yra lietuviškų šaknų, pasakiau kelis lietuviškus žodžius šios įmonės įkūrėjui Remigijui Balčiūnui. Taip užsimezgė šiltas pokalbis, o vėliau gimė ir bendras projektas.
Lietuviai pasikvietė į savo biurą. Supratau, kad čia dirba jauni, entuziastingi ir kūrybingi žmonės, atviri naujovėms. Taip pat mačiau, kaip gaminami sėdmaišiai.

Tai – rankų darbo produktai, kur kiekviena detalė apgalvota: sėdmaišių gamybai naudojami tik specialiai atrinkti, tvirti audiniai, visų medžiaginių detalių (kirpinių), naudojamų sėdmaišių gamyboje, kraštai apsiuvami siūlais, taip saugant audinį nuo irimo, taip pat visi sėdmaišiai turi du maišus: vidinį ir išorinį. Tokiu būdu užtikrinama gaminio kokybė. Kai pamačiau įmonėje vykstančius procesus, supratau, jog tai yra patikimas partneris norint kartu kurti naujus produktus.

- Kokia jūsų darbo filosofija? Kaip sekasi dirbti kartu su lietuvių dizainere?

- Mes abu dalinamės ta pačia aistra ir vertybėmis profesiniame gyvenime. Mums rūpi ne tik objekto estetika. Iš tikrųjų visiškai nenorime jausti prisirišimo prie pačių objektų. Mano darbo filosofija yra paprasta, daug labiau susijusi su laiko leidimu gamtoje ir keliavimu negu materialistiniais dalykais. Man patinka, kad abu su Juste mėgstame kūrybinę savo darbo pusę, negailėdami laiko ieškome sprendimų ir galimybių produktams tobulinti. Kuriame juos ilgalaikiškesnius, geriau funkcionuojančius ir atitinkančius esminius vartotojo poreikius, o ne aklai vaikomės madų su paviršutiniškomis, niekam iš esmės nereikalingomis funkcijomis.

Kadangi Justė šiuo metu gyvena Italijoje, tai darbas vyksta itin operatyviai. Po mokyklos baigimo Justė studijavo vartotojų produktų dizainą Conventry universitete, Anglijoje, o vėliau persikėlė į Italiją kurti savo, kaip profesionalios produktų dizainerės, karjeros. Esu laimingas dėl mūsų kūrybinės sinergijos ir, tikiuosi, kad naujausias bendras kūrinys – sėdmaišis Tube – suteiks daug džiaugsmo ne tik Lietuvos gyventojams.

- Kas paskatino pasirinkti produktų dizainerio profesiją?

- Nusprendžiau tapti dizaineriu, nes nuo vaikystės mane traukė veiklos, reikalaujančios kūrybiškumo: labai mėgau žaisti LEGO, piešti ir daryti įvairius rankdarbius. Mano mokykla buvo mokslinės krypties, tad po jos baigimo pasirinkau Industrinio dizaino fakultetą Milane.

Nelabai žinojau, ko tikėtis, tačiau vos po kelių savaičių universitete supratau, kad ši profesija man tobulai tinka. Tiesiog dievinu savo darbą, nes jis labai kūrybiškas ir visada išmokstu kažko naujo – tenka kurti daug skirtingų produktų: nuo žaislų, sporto įrangos, baldų ir namų apyvokos prietaisų, dekoratyvinių aksesuarų iki industrinių produktų. Ši profesija taip pat leidžia dažnai keliauti ir sutikti naujų žmonių.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (8)