Moterys mokosi darytis manikiūrus, dažytis plaukus ir net apkirpti vyrus. Vyrai tampa meistrais – remontuoja būstus, kerpa gyvatvores ir net stato šiltnamius. Vaikai sulaukia taip pat ypatingo dėmesio, nes yra apdovanojami lavinamaisiais žaislais, video žaidimais, o bestseleriu tapo knyga „Kaip tapti geresniais tėvais“.
Tokias tendencijas pastebėjo elektroninė parduotuvė varlė.lt, išgyvenanti apsipirkimo bumą – antras Kalėdas, – rašoma pranešime spaudai. Prasidėjus karantinui užsakymų skaičius staigiai šoktelėjo ir kasdien vis auga. Kai kurių prekių užsakymų padidėjo iki 500 procentų.
Karantinas keičia pirkėjų įpročius
„Karantinas keičia ne tik pirkėjų įpročius, bet ir žmonių gyvenimo būdą. Populiariausių pirkinių krepšelyje mažiau prabangos, bet daugiau praktiškų, buitinių, pramogų, sporto, laisvalaikio, nuotoliniam darbui skirtų ir net malonumo prekių“, – pastebėjimais dalinasi įmonės įkūrėjas Marius Butauskas.
Pirmomis karantino dienomis populiariausi tapo nešiojamieji kompiuteriai ir kita įranga, reikalinga nuotoliniam darbui. Pasirūpinę darbo priemonėmis, žmonės nepamiršo ir savo laisvalaikio, sveikatos, pramogų, sporto ir malonumų.
Stipriai išaugo susidomėjimas erotinėmis prekėmis, pardavimai išaugo keliskart: daugiausiai užsakoma lubrikantų ir vibratorių.
Sporto prekių populiarumas taip pat šoktelėjo apie 4 kartus: uždarius sporto klubus, žmonės pradėjo sportuoti namuose: apsirūpina kilimėliais, svarmenimis, elastinėmis pasipriešinimo juostomis ir kitais sporto reikmenimis.
Dėl viruso plitimo sustabdžius grožio salonų veiklą, moterys pačios perka dažus plaukams, manikiūro rinkinius, kosmetiką, net plaukų kirpimo priemones. Į populiariausių prekių viršūnę šoktelėjo ir plaukų kirpimo mašinėlės.
Perka virtuvinius kombainus ir siuvimo mašinas
Viena populiariausių prekių kategorijų tapo ir virtuvės technika: duonkepės, gruzdintuvės, virtuviniai kombainai, vakuumavimo aparatai.
Iš sandėlių tenka traukti ir labiau pamirštas prekes: siuvimo mašinas, siuvinėjimo ar dailės priemones. Panašu, kad pamirštiems pomėgiams ir rankdarbiams taip pat atsiranda daugiau laisvo laiko.
Tačiau šiuo laikotarpiu apie 80 proc. sumažėjo stambios buitinės technikos užsakymų. Pradėjo dominuoti pigesni šaldytuvai, ekonomiškesnės klasės skalbimo mašinos ir indaplovės. Šių prekių krepšelis „susitraukė“ apie 30-40 proc.
Pirkinių krepšelis racionalesnis
„Pirkinių krepšelis tapo racionalesnis, labiau apgalvotas. Mažiau prabangos prekių, daugiau ekonominės klasės. Vietoj buvusių populiariausių dulkių siurblių robotų žmonės pradėjo vėl pirkti šluotas.
Krito stambesnių prekių pardavimai, bet išaugo smulkesnių. Įdomu tai, kad nors televizorius perka pigesnius, žemesnės klasės, tačiau jų įstrižainės dydis padidėjo“, – sako M. Butauskas.
Visiškai nepopuliari šiomis dienomis tapo aprangos kategorija. Beveik visiškai niekas nebeperka ir kvepalų.
Pirkėjai vis labiau ieško buitinės chemijos priemonių, imunitetą stiprinančių papildų, maisto produktų ir gėrimų.
Perka šiltnamius, įrenginėja fontanus
Prieš šiltą savaitgalį augo susidomėjimas ir lauko baldais, ir net šiltnamiais bei uodų gaudyklėmis. Iš nestandartinių prekių – domėjimasis metalo detektoriais.
Populiarėja ir sodo, lauko darbams reikalingos prekės. Išaugo darbui su mediena tinkamų įrankių poreikis.
Sulėtėjo turizmo, kelionėms skirtų prekių pardavimai, kadangi keliauti niekur nebegalima.
„Karantino metu netikėčiausia nupirkta prekė buvo vandens siurblys fontanui“, – pasakoja M. Butauskas.
Domisi, kaip tapti geresniais tėvais
Karantino metu išaugo apie 80 proc. žaislų pardavimai. Populiariausios prekės – dėlionės, stalo žaidimai, edukaciniai žaislai, modeliukai, spalvinimo knygelės, pasakos ir pratybų sąsiuviniai.
Perkamos knygos ne tik vaikams, bet ir tėvams.
„Kol tėvai dirba namuose nuotoliniu būdu, svarbu, kad vaikai turėtų kuo užsiimti“, – sako atstovas.
Populiarėja ir vaikiški dviratukai, balansiniai dviratukai, paspirtukai, taip pat elektroniniai paspirtukai, kiti kiemo žaidimai ir lauko žaislai.