Globalizacija ir internetas skatina plagiato ir klastočių plitimą pasauliniu mastu, tuo tarpu nutverti už rankos abejotino sąžiningumo prekeivius yra labai sudėtinga.

Nuo 1977 m. bendrovė Aktion Plagiarius e.V. kasmet rengia konkursą ir teikia prizus tiems gamintojams bei platintojams, kuriuos speciali vertinimo komisija pripažįsta kaltais dėl „siaubingiausių ir akiplėšiškiausių“ pramonės gaminių klastočių gamybos ir pardavimo.
Konkurso tikslas yra pasmerkti nesąžiningus verslininkus, vagiančius intelektualinę nuosavybę ir pateikiančius ją kaip savo kūrybinius laimėjimus, o taip pat skleisti informaciją apie šią sudėtingą problemą tarp pramonininkų, politikų ir vartotojų.
Konkurso prizas, kurio, aišku savaime, daugelis laimėtojų neatsiima, yra juodo nykštuko auksine nosimi statulėlė, įkūnijanti vokišką posakį „užsidirbti sau auksinę nosį“, t. y. neaiškiu būdu smarkiai pasipelnyti.
Per šių metų apdovanojimo ceremoniją, įvykusią vasario 7 dieną tarptautinėje vartojimo prekių parodoje „Ambiente“ Frankfurte, konkurso rengėjas profesorius R. Busse pažymėjo, kad „Aktion Plagiarius negali ir nenori priimti jokių sprendimų, tačiau atkreipia dėmesį į nuo piratavimo kenčiančių įmonių problemas.
O problemos išties nemenkos: vien tik 2012 m. muitinės pareigūnai prie ES sienų konfiskavo beveik 40 milijonų intelektualines teises pažeidžiančių gaminių, kurių bendra vertė sudarė 1 milijardą eurų ir išėmė juos iš apyvartos. Apie 72 % sulaikytų prekių buvo iš Kinijos ir Honkongo.
Tarp dešimties „pirmaujančių“ šalių yra Jungtiniai Arabų Emyratai (8.37 %), taip pat Turkija ir įvairios Rytų Europos šalys. Parodos „Ambiente“ lankytojai galėjo įsitikinti, kad šiandien nuo klastojimo kenčia beveik visi pramonės sektoriai: nuo vartojimo prekių ir žaislų iki farmacijos, kosmetikos, maisto prekių ir net įrankių bei automobilių detalių.
Ypač daug plagiatų platinama internetu, kur atsekti tikruosius gamintojus beveik neįmanoma, o vartotojai, susigundę žema kaina ir prekinio ženklo žinomumu neretai gauna nekokybišką klastotę.
Pasitikėti galima nebent tikrųjų gamintojų ir jų įgaliotų atstovų svetainėmis. Savo ruožtu tikrieji žinomų prekinių ženklų atstovai tokiose parodose kaip „Ambiente“ turi gerą progą pademonstruoti vartotojams originalių gaminių kokybės ir pridėtinės vertės privalumus.

Beje, kadangi plagiatoriai taip pat išmano savo darbą, kai kuriais atvejais tiesiog būtina nurodyti, kuris iš dviejų daiktų yra plagiatas... Nuotraukose originalus daiktus visuomet yra kairėje pusėje.