Vandenį taupyti padės technologijos
Šiemet „iF Design Concept Award“ konkurse varžėsi 364 projektai iš 24 pasaulio šalių. Įvertintuose projektuose dominavo vandens taupymo pasitelkus išmanias technologijas tema. Šiemet nugalėtoju paskelbtas Roko Kostanjšeko iš Liublijanos ALUO Menų ir dizaino akademijos projektas „Stingray“.
Sensoriniais jutikliais „apginkluotas“ maišytuvas labai tiksliai fiksuoja, kur ir kokio stiprumo vandens srovė reikalinga konkrečiu atveju. Antrąją vietą pelnė Umeå dizaino instituto (Švedija) auklėtinio Riko Oudenhoveno dušo - šviestuvo koncepcija „Lumen“.
Kam reikalingi dizaino idėjų konkursai?
Ar apskritai verta organizuoti dizaino konkursus, kuriuose pristatomos tik idėjos ir neaišku, ar šie projektai bus prieinami vartotojams? „iF International Forum Design GmbH“ generalinis direktorius Ralphas Wiegmannas sutinka, jog tokie konkursai nėra orientuoti į serijinius produktus, tačiau pastebi, jog jų paskirtis ir yra diskutuoti apie tai, kas šiandien atrodo neįmanoma. „Anksčiau ar vėliau šios idėjos gali virsti realybe, nes dizaino koncepcijos pirmiausia atskleidžia jų potencialą“, - sako R. Wiegmannas.
Pasak pašnekovo, kita labai svarbi tokių konkursų misija – paskatinti jaunuosius dizainerius kurti, o geriausias jų idėjas apdovanoti ir piniginiais prizais. „Baigę studijas ir pradėję dirbti kompanijose dizaineriai didžiausią dėmesį skiria konkretiems produktams ir jų tobulinimui. Dažniausiai jiems trūksta erdvės kūrybiškumui, nes 99.9 procentai jų klientų siekia konkretaus rezultato, finansinės grąžos ir nėra pasirengę mokėti tik už idėjas“.
Net ir neįprastos idėjos gali tapti bestseleriais
Pasak „Hansgrohe“ atstovo Osvaldo Dailydžionio, kompanijos, kurios remia ar organizuoja dizaino koncepcijų konkursus paprastai būna tarp dizaino ir inovacijų lyderių. „Dizaino organizacijos „iF International Forum Design GmbH, teikiančios „iF Design Award“ apdovanojimus reitinguose „Hansgrohe“ yra vienintelė santechninės įrangos kompanija, patenkanti į inovatyviausių pasaulio gamintojų dešimtuką“.
Pašnekovas sako, jog serijiniuose produktuose ir dizaino koncepcijose dažnai vyrauja panašios temos, skiriasi tik jų įgyvendinimas. „Vandens taupymas ir patogus naudojimas išlieka itin aktualia tendencija ir serijiniuose santechninės įrangos produktuose. Tarkim „Hansgrohe“ jau daug metų į maišytuvus diegia „EcoSmart“ technologiją, kuri leidžia sutaupyti iki 60 procentų vandens, tačiau nesumažina prausimosi komforto“, - sako O. Dailydžionis.
Pasak pašnekovo, ir šiemet vieno tarp nugalėtojų patekusio projekto idėja nėra visiškai nauja – jau prieš kelis metus šiai kompanijai japonų dizaino žvaigždė Oki Sato iš dizaino studijos „Nendo“ sukūrė dušą-šviestuvą „Axor LampShower“. „Toršerą primenantis koncepcinis dušo modelis taip pat atrodė labai neįprastai, - sako O. Dailydžionis, - tačiau gamintojai surizikavo pradėti jo serijinę gamybą, o šiandien tai vienas iš kompanijos bestselerių“.
O. Dailydžionis atkreipia dėmesį, kad sėkmė priklauso ne tik nuo to, kaip pavyksta į serijinius produktus įdiegti inovacijas, bet ir kaip naujoves ar neįprasto dizaino produktus priima vartotojas.
„Inovatyvūs santechninės įrangos gaminiai dažnai vartotojus skatina keisti savo kasdienius įpročius, todėl vienas esminių klausimų, ar vartotojai pasiruošę juos keisti“, - sako O. Dailydžionis. Kaip vieną iš tokių pavyzdžių jis pamini „iF product design award“ apdovanojimą pelniusią dušo sistemą „Raindance Select“, kurios dizainą sukūrė pasaulinio garso dizaino studija „Phoenix Design“.
Kompanija su dizaineriais pasiūlė dušo sistemą, kurioje net penki skirtingi vandens srovių režimai valdomi ne rankenėle, bet mygtuku. „Nors šis sprendimas atrodė neįprastai, tačiau yra labai patogus, todėl greitai sulaukė pripažinimo tarp vartotojų“, - pasakojo O. Dailydžionis. – Mygtuko idėja reguliuoti vandens srovę ir temperatūrą taip pasiteisino, jog buvo panaudota ir kituose maišytuvų modeliuose“.