Atrinkome 10 išties puikių citatų iš filmo apie S. Jobsą, kurios moko apie lyderystę, kūrybiškumą, bendravimą ir sėkmę.
1. „Aš neatmetu aukštojo mokslo, aš tik sakau, kad viskas skaičiuojama patirtimi“.
Pasak filmo režisieriaus Joshua Michaelo Sterno, S. Jobsas žinojo, kad kūrybiškumas yra labai svarbus, norint įgauti gyvenimiškos patirties. Pagrindinė scena filme vaizduoja S. Jobsą tada, kai šis nusprendžia lankyti kaligrafijos kursus ir vieši Indijoje kartu su savo draugu Danieliu Kottke.
„Suprasti kultūrą, meną ir istoriją Jobsui buvo neapsakomai svarbu. Jis tikėjo, kad svarbiausia yra patirtis, kuri pasitarnaus visose gyvenimo srityse ir padės sukurti produktą“, – teigia režisierius. Ši citata iliustruoja vieną svarbiausių gyvenimo principų, kuriuo vadovavosi S. Jobsas: svarbiausias kūrybiškumo komponentas – sukaupta didelė gyvenimo patirtis.
2. „Žymiausi menininkai kaip Bobas Dylanas, Pablo Picasso ir Isaacas Newtonas daug rizikavo ir daug klydo. Taigi, jeigu mes norime būti didūs – mes privalome rizikuoti“.
S. Jobsas niekad nedvejodavo ir rizikuodavo. Net jauname amžiuje, jei ko užsigeisdavo, būtinai gaudavo. Būdamas 12 metų jis paskambino „HP“ kompanijos įkūrėjui Billui Hewlettui ir paprašė atsarginių detalių. Šis davė Jobsui norimų detalių ir įdarbino berniuką vasaros laikotarpiui.
Kartą Steve'as kalbėjo: „Jūs turite būti pasiruošę nudegti. Jeigu bijosite suklysti, tuomet nieko nepasieksite“.
Daugelis žmonių niekada nepakėlė telefono ragelio ir neskambino.
Daugelis žmonių niekada nieko neklausė ir neprašė. Žmonės, kurie siekia savo tikslo – daug dirba, todėl skiriasi nuo tų, kurie tik svajoja ir nieko nesiima. Beje, žmonės, taip vadinami gimę po laiminga žvaigžde, net nepastebi nesėkmės, jie mato rezultatą, o ne galimas pasekmes.
3. „Kaip žinosi, ko tu nori, jeigu niekada nesi to matęs?“
S. Jobsas nemanė, kad dirbant grupėmis galima daug pasiekti. Jis tikėjo, kad norint sukurti kažką didingo, turi to imtis vienas. Jo nuomonė buvo pagrįsta darbais. Pavyzdžiui, 2010 metais, kiek iš mūsų būtų pagalvoję apie vidurinį variantą tarp nešiojamojo kompiuterio ir išmaniojo telefono? Daugelis žmonių niekada nebūtų pagalvoję apie „iPad“, bet milijonai vartotojų juo jau naudojosi ir negali be jo išsiversti. Šis atradimas atvėrė visiškai naujas galimybes versle.
Tyrinėjant „Apple Store“ knygą, išties peršasi išvada, kad S. Jobsas sukėlė tikrą revoliuciją mažmeninėje prekyboje, nes jis mokėjo užduoti geresnius klausimus. Pavyzdžiui, Steve'as niekada neklausė "kaip sukurti geresnę parduotuvę nei mūsų konkurentų?“ vietoj to jis klausė „kaip sukurti originalią parduotuvę?“ Nedarykite geriau už kitus – darykite kitaip nei kiti.
4. „Viska, ką matai aplink save yra sukurta žmonių, kurie nebuvo sumanesni už tave, todėl tu gali viską keisti ir daryti įtaką. Tu gali kurti viską savo, kuo naudosis kiti.“
Aktoriui A. Kutcheriui, vaidinusiam garsųjį „Apple“ kompanijos įkūrėją, labai patiko ši citata. Jis pavartojo ją net savo trumpoje kalboje per apdovanojimų ceremoniją. Citata yra paimta iš 1995 metų interviu su „Santa Clara Valley Historical Association“ atstovais (visą interviu galite peržiūrėti „YouTube“ svetainėje). Likusi citatos dalis išties skamba išmintingai: „Kai užaugi, tau sako, kad gyvenimas yra toks, koks yra ir reikia nugyventi tau paskirtąjį bei stengtis stipriai neatsitrenkti į sieną... toks gyvenimas labai ribotas.
Gyvenimas gali būti daug platesnis, kai įsisavinsi vieną, labai svarbų dalyką – viskas, kas supa tave gyvenime, yra sukurta žmonių, kurie anaiptol nėra sumanesni už tave... Mesk mintį iš galvos, kad gyvenimas yra toks, koks yra – tai klaidinga nuostata. Geriau pasistenk sukurti kažką savo ir pakeisk gyvenimą taip, kaip tu nori.“ Taigi, išmokote, kad jūs niekada nebūsite toks pats. Negalima tiesiog gyventi, reikia kurti savo gyvenimą.
5. „Aš geriau rizikuosiu realizuodamas savo idėjas, nei kursiu jau esamą produktą“.
S. Jobsas turėjo didelių svajonių. Septintajame dešimtmetyje personaliniai kompiuteriai buvo nustumti į kolekcionierių rinką. S. Jobsas turėjo viziją „įstatyti“ kompiuterį į kiekvieno šiuolaikinio žmogaus rankas. Kartą jis kalbėjo, kad „Xerox“ galėjo dominuoti visoje kompiuterių industrijoje, nes šios kompanijos mokslininkai Palo Alto tyrimų centre kūrė pačią pirmąją grafinę vartotojo sąsają.
S. Jobsas teigė, kad „Xerox“ ištiko nesėkmė, nes jų vizija buvo ribota – viskas ką jie galėjo, tai sukurti dar vieną kopijavimo aparatą. Niekada nenuvertinkite pernelyg drąsių vizijų, nes jos gali jums sukurti nuostabią karjerą ir gerokai patobulinti pasaulį.
6. „Mes turime smulkmenas paversti neužmirštamomis”.
Dauguma žmonių yra daug mažiau apsėsti dėl smulkmenų nei buvo S. Jobsas. Ko gero visi girdėjome istorijų, kaip šis genijus koneveikdavo technikos inžinierius, kurie nesilaikė estetikos, montuodami detales kompiuterio viduje, nes, pasak jų, vidaus niekas niekada nepamatys.
Kiekviena detalė yra svarbi, kaip, pavyzdžiui, kartoninės dėžės, kurios skirtos „Apple“ produkcijai. Kartoninių dėžių gamyklos vadybininkas teigia, kad jie bendradarbiavo su visiems gerai žinomais prekiniais ženklais, tačiau pabrėžia, kad „Apple“ produkcijai jų sukurtos dėžės buvo ypatingos ir savitos. S. Jobsas reikalavo, kad kiekviena detalė būtų nepriekaištinga.
Kai klientai, įsigiję „iPhone“ atidaro dėžę, vidaus dizainas turi būti lyg įžanga į malonią patirtį su „Apple“ produktu. Labai daug kompanijos atstovų pamiršta atkreipti dėmesį į detales ir dėl to klientų patirtis su tam tikromis kompanijomis darosi vis blogesnė.
7. „Yra bepročių, nepritapėlių, maištautojų, ramybės drumstėjų. Tie, kurie mato dalykus kitaip – jie gali keisti juos. Jie stumia žmoniją į priekį. Ir kai kas nors mato juos, kaip pamišėlius, kiti mato kaip genijus”.
S. Jobsas kartą atskleidė, kas lėmė „Macintosh” sėkmę. Anot jo, jis rinkosi žmones tokia sistema: darbuotojai buvo muzikantai, poetai, menininkai, zoologai ir istorikai, kurie taip pat tapo puikūs kompiuterių specialistai. Labai įžvalgiai buvo formuojama kūrybinė komanda. Šiandien kompanijos dažnai praleidžia kūrybingus asmenis, nes jie netelpa į nustatytus rėmus. S. Jobsas ne tik mąstė kitaip, jis ir samdė darbuotojus vadovaudamasis skirtingais kriterijais nei kiti. Pamatyk genialumą įvairiapusiškume. Kartais verta samdyti ir ne tos srities atstovus.
8. „Jums reikia turėti problemą, kurią norite išspręsti. Blogybę, kurią norėtumėte paversti stiprybe“.
S. Jobsas yra vienas iš geriausių korporacijos pranešėjų, nes jis visų pirma nurodo problemą, kurią turi išspręsti jo sukurtas produktas. Parduotuvės „iTunes Music Store“ įkūrimas 2003 metais yra geras to įrodymas. Vieno pranešimo metu, S. Jobsas pakeitė seniai nusistovėjusią nuomonę įtikindamas klientus, jog verta mokėti už kažką (šiuo atveju muziką), ką galima kitur gauti nemokamai. S. Jobsas išsamiai paaiškino šio dalyko privalumus ir trūkumus. Iš to išplaukė sprendimas – dainos ,,iTunes Music“ parduotuvėje po 99 centus. Jūsų klientai turi suvokti problemą, kurią jūs bandote išspręsti. Nepalikite daug klaustukų – viską aiškiai paaiškinkite.
9. „Tai, ką tu pasirinkai daryti, turi būti kažkas tokio, kuo tuo neapsakomai žaviesi ir entuziastingai sieki, nes kitu atveju tu nepakankamai atkakliai imsiesi veiksmų“.
S. Džobsas tikėjo, kad aistra yra pagrindinis sėkmės komponentas. Jis kalbėjo apie didelę aistros reikšmę nuolat, todėl nenuostabu, kad ši jo frazė ne kartą nuskambėjo apie jį sukurtame biografiniame filme. Žymiojo ,,Apple“ kompanijos įkūrėjo 2005 metais nuskambėjusi kalba Stanfordo universitete buvo peržiūrėta milijonus kartų – tai buvo renginys, kuriame jo mintys apie aistrą ir entuziazmą buvo išakytos aiškiausiai. S. Džobsas tą dieną diplomuotiems studentams kalbėjo: ,,Jūs turite rasti sritį, kuri jums patinka... Jūsų darbas užims didelę jūsų gyvenimo dalį ir vienintelis būdas būti laimingu – daryti tai, ką jūs laikote išties kilniu darbu. Vienintelė išeitis dirbti tokį darbą yra mylėti tai, ką darai. Jeigu tokio dar neradai – ieškok. Nenuleis rankų. Kai rasi, visa širdimi tai pajausi.“ Šios mintys, ko gero, labiausiai pamokančios siekiantiems karjeros.
10. „Per visą savo gyvenimą turi atlikti daug darbų, o dabar pasirinkai šį, tad atlik jį kaip moki geriausiai“.
Šie žodžiai, buvo geriausias patarimas, kurį S. Džobsas davė Džonui Laseteriui (John Lasseter), ,,Walt Disney“ kūrybos vadovui. Prieš D. Laseteriui tampant ,,Walt Disney“ animacijos studijų vadovu, į savo pirmąjį susitikimą jis pasikvietė Steve‘ą Jobsą, kai pastarasis įsigijo ,,Pixar“ kompaniją 1986 metais. D. Laseteris, kuris tuo metu dirbo su trumpametražiais filmais, susitikimo pabaigoje paprašė S. Džobso vienos paslaugos: ,,Padaryk jį nepaprastą“. Filmukas ,,Žaisliukas“ kaipmat laimėjo „Oskaro“ apdovanojimą. Beje, tai buvo pirmas kartas, kai apdovanojimas atiteko kompiuterinės animacijos filmui.
Ar viską, ką darote, išties darote taip, kaip reikia? Tai, ko gero, pagrindinis klausimas, kurį turėtumėte sau užduoti. Jūsų klientai verti geriausio. Taigi, viską darykite, kaip įstengiate geriausiai.