Kokybiškas dalykinis portretas – vienas iš būdų atrodyti gerai internete. Tačiau tokios fotosesijos žmonės dažnai vengia, dėl su šia fotografijos rūšimi susijusių neigiamų stereotipų. Fotografas M. Zaremba pranešime spaudai pateikia sąrašą dažniausiai pasitaikančių baimių, kurios aplanko žmogų, norintį pasidaryti dalykinį fotoportretą, ir pateikia pasiūlymus, kaip su jomis susidoroti.
Visi dalykiniai portretai atrodo vienodai. M. Zaremba sako, kad tai tik iš dalies yra tiesa. Neretai tokie portretai turi panašumų, nes tai yra labai specifinis fotografijos žanras. Bet yra vienas dalykas, kuris visada padarys bet kurį portretą išskirtiniu – tai ekspresija. Jeigu žmogui pavyksta atsiskleisti prieš fotoaparato objektyvą ir parodyti savo charakterį, nuotrauka tiesiog prikausto dėmesį, kad ir kokia paprasta ji bebūtų.
Baimė atrodyti kaip NT agentui. Šios srities atstovai, kurie, fotografo nuomone, irgi greitai tobulėja ir po truputį keičia savo įvaizdį, kadaise korporatyvinės nuotraukos reputaciją neblogai pagadino. Atidirbtos dirbtinės pozos, suvaidintas pozityvumas, pasisukimas šonu, sukryžiuotos rankos arba tiesiama pasisveikinti ranka – detalės, kurios atrodo netikrai bei suvaidintai. Bet klišių laikai baigėsi, M. Zaremba teigia, kad šiandien portrete svarbiausia – autentiškumas, paprastumas ir nuoširdi emocija.
Dalykinėje nuotraukoje nesišypsoma. Fotografas su šiuo teiginiu nesutinka. Žinoma, dažnas žmogus, kuris nusprendžia pasidaryti tokį portretą, iš anksto susikuria savo įvaizdį, žino, kaip nori atrodyti. Neretai tai būna rimtas, gilus žvilgsnis, kuris tarytum sako, kad žmogui gyvenime svarbu yra tik darbas ir niekas daugiau. Tačiau gyvenime žmonės tokie nėra. M. Zaremba sako, kad geras dalykinis portretas – tai viduriukas tarp natūralios išraiškos ir pasitempimo.
Šypsena – silpnumo ženklas. Profesionalus fotografas pastebi, kad tai priklauso nuo to, kaip jūs šypsotės. Vieniem tinka rodyti dantis, kitiems geriau būti susičiaupus. Visgi geriausiai atrodo tie žmonės, kurie šypsosi ne lūpomis, o akimis. Lūpomis šypseną lengva suvaidinti, bet šypsenos akimis suvaidinti neįmanoma. Lengva, vos juntama vidinė šypsena – dėmesį kaustančios nuotraukos garantas.
Aš nefotogeniškas. Baimė fotografijoje atrodyti negražiai yra ypač dažna. M. Zaremba sako, kad šį teiginį girdi beveik iš visų klientų, tačiau tai – netiesa. Suradus tinkamą fotografavimo kampą, kiekvienas žmogus gali atrodyti gražus ir įdomus, tiesiog reikia mokėti save pateikti.
Aš storas. Nuotraukoje estetiškai gali atrodyti tiek stambus, tie lieknas žmogus. Yra daugybė triukų, kurių pagalba fotografijoje galima atrodyti nepriekaištingai dar iki fotošopo. Fotografas pataria išsitiesti, nuleisti rankas tam tikru kampu, patempti smakrą į priekį ir voilà – ryški smakro linija, išraiškingi pečiai.
Mano kreiva nosis. Pasak fotografo, tikėtina, kad tik jums rūpi, jei turite kreivą nosį, o ir kreiva nosis gali būti labai graži. Tačiau yra paprastas metodas nosį ištiesinti be jokių operacijų. Jums tereikia šiek tiek pakreipti veidą į vieną ar kitą pusę nuo objektyvo, apšvietimo ir štai – ji tobulai tiesi.
Mano dantys kreivi ir geltoni. Portreto kontekste tai yra smulkmena, nes gelsvi dantys yra lengviausiai fotošopu sutvarkomas dalykas. Bet jei tai jums trukdo gyvenime ir nuotraukose, fotografas pataria imtis priemonių. Nevaržykite savęs, šypsena – galingas įrankis, skirkite jai dėmesio.
Dalykinis portretas yra nereikalingas. Gal šią akimirką toks portretas jums ir nebūtinas, bet jis yra kaip geras kostiumas vyro ar maža juoda suknelė moters spintoje – niekada nežinai, kada jos gali prireikti. Dalykinis portretas tinka profesinės LinkedIn paskyros atnaujinimui, gali pasitarnauti kaip eksperto iliustracija straipsniui, pravers pristatant jus kaip pranešėją konferencijoje arba taps reprezentacine CV dalimi.
Kadangi šiandien elektroninis žmogaus „veidas“ yra įgavęs nemažą svarbą, fotografas skatina nebijoti pasidaryti reprezentacinį savo portretą, kuris atspindėtų jūsų asmenybę. Dalykinį portretą atnaujinti jis rekomenduoja maždaug kas dvejus metus.