Žmonių santykiai - tai rinka, gerąja šio žodžio prasme, rašoma shkolazhizni.ru. Draugystėje, meilėje, bet kokiuose kituose santykiuose bent jau kurį laiką, pavyzdžiui, santykių pradžioje, žmonės stengiasi sudaryti apie save teigiamą įspūdį. O kas yra įspūdžio sudarymas? Iš esmės tai ir yra pardavimas-reklama.

Kitaip tai dar galima būtų pavadinti „pozicionavimu“, t.y., tam tikro įspūdžio apie save kūrimu. O jei jūs – individualus verslininkas arba geras savo srities specialistas, apie tai žinančių asmenų kiekis paprastai yra jūsų pajamas lemiantis veiksnys. Netgi paskolą mieliau suteikia ne kiekvienam, o tam, kas sugeba pozicionuoti save kaip sąžiningą ir tvarkingą žmogų.

Reikia mokėti „reklamuotis“. Reklamuoti save, gebėjimus, savo verslą, talentus, stipriąsias puses ir taip toliau. Štai, pavyzdžiui, atradote savyje „meistro, kuris gerai taiso batus“ talentą. Ir nusprendėte artimiausius porą metų skirti laiko šiai veiklos sferai. Todėl jums tenka užduotis – kažkur susirasti tokį darbą, vadinasi, save pareklamuoti (minimaliomis išlaidomis, ar ne?).

1. Įvaizdis

Apranga turi atitikti jūsų įvaizdį. Vargu ar nusitrynusį megztinį ir nevalytus batus dėvintis žmogus bus sutiktas kaip gabus ir daug pažinčių turintis verslininkas, o neskoningai apsirengusi moteris – mados redaktorė. Nors sakoma, kad įvaizdis – dar ne viskas, tik neįžvalgūs žmonės nesprendžia apie žmogų iš jo išvaizdos.

2. Vizitinė kortelė

Sėkmės siekiančiam asmeniui vizitinė kortelė yra labai svarbi – ypač tuo atveju, kai žmogui reikalingi klientai. Vizitinėje kortelėje visuomet rašoma pagražinta tiesa. Jei jūs neturite nei savo įstaigos, nei klientų ir viskas, ką iki šiol padarėte – tai kelis kartus sutaisėte batelius dukrai, kortelėje svarbu parašyti „auksinių rankų meistras“, o ne „Batsiuvys Antanas“.

Pozicionuoti save kaip jau pasiekusį aukštumų, o ne pradedantįjį. Nes vargu ar kas eis taisyti batų pas „pradedantįjį batsiuvį“, o štai pas „auksinių rankų meistrą“ eis daug kas. Ir jūs nemeluojate – jūs tiesiog šiek tiek užbėgate įvykiams už akių. Geriau pradėti nuo to taško, kuriame norite būti, o ne atvirkščiai.

Svarbu, kad jūsų įvaizdis atitiktų jūsų veiklą. Pavyzdžiui, jei esate batsiuvys, o jūsų paties bate žioji skylė, tuomet tai labai stipriai trukdys jūsų karjerai. Jei pozicionuojate save kaip klestintį žmogų, svarbu, kad jūsų rankos būtų prižiūrėtos, o batai išblizginti.

Jei siuvate – bent pusė jūsų dėvimų rūbų turi būti pačių pasiūti. Jei esate verslininkas, bet neturite net užrašų knygos, jei esate kinologas, bet neturite šuns, jei esate menininkas, bet neturite savo paveikslų, tai privers suabejoti jūsų kompetencija.

3. Veiksmai

Trečia svarbi reklamos sudėtinė dalis yra paties žodžio „reklama“ prasmė – šaukimas. Apie savo veiklos specifiką reikia šaukti ant kiekvieno kampo. Kiekviename pokalbyje reikia bent trupučiuką užsiminti apie savo veiklą.

Kiekvieno žmogaus neretai paklausia: „Kaip sekasi?“, bet ne kiekvienas šiuo klausimu pasinaudoja reklamos tikslais. O juk štai ji - galimybė. Visada galima atsakyti, kad dabar viskas pradėjo sektis puikiai, atsiado galybė klientų tokioje ar kitokioje sferoje, kurioje esate profesionalas.

Galima papasakoti ką nors trumpai, bet taip, kad įsimintų. Pavyzdžiui, kad jūs galų gale įsigijote medžiagą, kurios ilgai ieškojote, kuri tiesiog fantastiškai klijuoja pakulnes, todėl dabar gaminsite pačią tvirčiausią avalynę.

Būtinai pasakokite apie tai, kas sekasi gerai. Tuomet, kai atsiras poreikis, jūsų buvęs pašnekovas prisimins, kad esate puikus meistras ir galbūt kreipsis į jus ar parekomenduos draugui.

Galima pozicionuoti save ne tik kaip savo amato specialistą, bet ir, tarkime, kaip „žmogų, kuriuo galima pasitikėti“. Tokie žmonės dažniausiai neskleidžia paskalų, neaptarinėja kitų, neišduoda svetimų paslapčių. Pagalvokite, ar jūsų elgesys atitinka tai, kaip norėtumėte save pozicionuoti.

Jei pozicionuojate save kaip linksmą žmogų, visuomet turite turėti atsargoje vieną kitą pokštą ar linksmą pasakojimą. Turite tapti tokių pasakojimų kolekcininku, kad galėtumėte draugus nuolat stebinti naujais pokštais. Jei norite pozicionuoti save kaip įdomų žmogų, turite išmanyti bet kokią pokalbio temą ir jūsų atsargoje taip pat turi būti daug įdomių pasakojimų.

Reklama – tai ne melas ir ne savęs liaupsinimas, tai – menas. Menas tinkamai parodyti savo stipriąsias puses. Ir, kaip ir bet kokio meno atveju, sugebėjimas iš to patirti malonumą.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją