Visgi po interviu su kompanijos vadovu Laszlo Bocku, kuris atsakingas už žmogiškuosius resursus, galima daryti išvadą, kad daugiausiai paramos „Google“ darbuotojai gauna mirties atveju.

„Galbūt tai skamba absurdiškai, bet mes paskelbėme, kokią naudą teikia „Google“, kai žmogus numiršta", – pasakojo L. Bockas. Interviu metu buvo kalbama apie didėjantį amžiaus skirtumą kompanijoje (seniausias darbuotojas yra 83 metų amžiaus). Šio interviu metu buvo siekta išsiaiškinti, kaip vaikai ir sveikatos apsaugos sistema prisidėjo prie kompanijos vystymosi, kai buvo nuspręsta mažinti darbuotojų skaičių.

Vietoj to, L. Bockas, kuris pradėjo dirbti kompanijoje 2006 metais, o prieš tai dirbo su „General Electric“, apstulbino ne vieną atskleisdamas štai kokią paslaptį: jei „Google“ darbuotojas numiršta, darbdavys (daugiau nei 14 metų gyvuojanti paieškos sistema) likusiems gyviems sutuoktiniams arba partneriams kiekvienais metais išmokės 50% kompensaciją nuo iškeliavusio anapilin darbuotojo algos. Šios išmokos tęsis net 10 metų. Dar labiau stebina „Google“ kompanijos atstovo pareiškimai, kad nėra jokių reikalavimų šiai pašalpai gauti, tai reiškia, kad daugumai jų, net 34 tūkst. darbuotojų, ji yra išmokama.

„Neseniai suvokėme, jog vienas žiauriausių, bet tikėčiausių gyvenimo faktų yra tai, kad dauguma iš mūsų vienaip ar kitaip susidurs su savo partnerių mirtimi. Labai siaubingas ir sudėtingas laikotarpis, tad kiekvieną kartą mūsų kompanija bando rasti būdų, kaip padėti likusiems našliais sutuoktiniams, kurių vyras ar žmona dirbo „Google“, – kalbėjo L. Bockas. Pavieniais atvejais tokie kilnūs tikslai pradėti oficialiai įgyvendinti 2011 metais. Be to, vaikai gauna 1000 JAV dolerių (2561 litą) per mėnesį iš kompanijos iki jiems sueis 19 metų (arba 23 m., jeigu vaikas mokosi dieninėse studijose).

Ne tik mirties pašalpa yra kilnus gestas. „Google“, žinoma, veržiasi diržus, bet nepaisant to dauguma darbdavių „Google“ teritorijoje siekia sukurti džiaugią, kūrybingą ir produktyvią atmosferą, o teikti mirties pašalpą nėra pelningas dalykas kompanijai. „Akivaizdu, kad „Google“ kompanijai išmokėti tokią pašalpą nėra jokios naudos, – pripažįsta L. Bockas, – Tačiau kompanijai yra labai svarbu padėti savo komandos nario šeimai šiuo siaubingu ir neišvengiamu gyvenimo momentu“.

Buvo numatyta, kad „Google“ dalyvaus, ar kaip nors prisidės prie svarbiausių savo darbuotojų gyvenimo įvykių, kol neišauš toji diena. Pasak L. Bocko, kai kompanijoje liko dirbti mažiau kaip 100 darbuotojų, Sergey Brinas pasiūlė idėją kiekvienam jų kompanijoje dirbančiam tėčiui ar mamai paskirti po auklę. Kompanija iš tikrųjų vis dar vykdo šią politiką, tačiau pastaraisiais metais mokesčiai už rūpinimąsi vaikais gerokai padidėjo.

Motinystės ir tėvystės atostogos yra taip pat vienas iš kompanijos prioritetų. Pasak kompanijos atstovo, naujieji tėveliai džiaugiasi 6 savaičių apmokomomis atostogomis, o naujosios mamytės 18 savaičių atostogomis iškart po vaiko gimimo. Labai pasisekė pinigėlius taupantiems naujiesiems tėveliams: įnašai ir akcijos toliau augs, net ir tada, kai nedirbsite.

Teigiami motinystės išmokų padariniai yra akivaizdūs. Pasak Darbo Statistikos Biuro (Bureau of Labor Statistics) 2008 metų pranešimo, daugiau kaip 60 % darbuotojų turi vaikų iki 6 metų amžiaus. Taigi, tenkinti jų poreikius reikia ne tik norint, kad darbuotojai būtų laimingi, tačiau ir tam, kad jų šeimos būtų tvirtos ir neiširtų.

„Kai mes galvojame apie darbuotojo poreikius „Google“ kompanijoje, mes mažiau mąstome apie amžių, o daugiau apie konkrečius poreikius. Tiems, kuriems visa tai tinka, pavyzdžiui, norintiems pasirūpinti savo senstančiais tėvais arba padėti savo vaikams ar anūkams – nesvarbu, kokiai kategorijai jūsų poreikiai priklauso, mes stengiamės skirti geriausią individualią socialinės rūpybos programą“, – teigė L. Bockas.

„Google“ žmogiškųjų resursų specialistai naudoja tris skirtingus tyrimo metodus siekiant patenkinti savo darbuotojų poreikius: kasmetinis tyrimas pavadinimu „Googlegeist“, kuris nustato žmonių nusiteikimą ir atmosferą kiekviename darbo sektoriuje bei analizuoja gautus duomenis bandant identifikuoti naujas tendencijas. Taip pat yra darbuotojų išteklių grupės, kur tų pačių pažiūrų darbuotojai dalinasi idėjomis – pati aktyviausia grupė yra „Grayglers“ ir speciali elektroninių laiškų sistema, kurioje talpinama tokia informacija kaip finansiniai patarimai, vaikų rūpybos galimybės ir net kavinių ar renginių recenzijos.

„Google“ kompanija susilaukia didelio dėmesio iš žiniasklaidos dėl savo lengvatų darbuotojams. Žmonės kalba, kad „Google“ gali sau leisti elgtis taip beprotiškai, tačiau L. Bockas teigia, kad visa tai sukasi ne tik apie pinigus. Bock sako: „Žinoma, yra tokių tyrimų, rodančių šių lengvatinių programų naudą ir finansiškai, pavyzdžiui tai, kad darbuotojai rečiau išeina iš darbo ir turi kur kas daugiau motyvacijos dirbti produktyviai“.

„Priežastis, kodėl mes visa tai darome dėl darbuotojų, toli gražu ne ta, kad tai naudinga verslui, paprasčiausiai todėl, kad tai daryti yra teisinga ir būtina. Geriau dirbti kompanijoje, kuri rūpinasi tavimi negu toje, kuriai tu nei motais. Ir žvelgiant iš kompanijos pozicijų, geriau rūpintis savo darbuotojais, nei tuo nesirūpinti“, – teigia L. Bockas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (100)