Norint to išvengti imamasi įvairių veiklų: jogos, įvairių hobių ar kitų atsipalaidavimo būdų. Viena tokių veiklų gali tapti ir vis populiarėjanti teatro terapija.
Teatro terapija – kas tai?
Teatro terapija – daugiasluoksnė veikla, kurioje pritaikomi skirtingi metodai bei technikos. Jų dėka siekiama neigiamas gyvenimo emocijas ir patirtis pakeisti geresnėmis. Pati Nida Žilinskienė dažnai veda tokius teatro terapijos sesijas ir pastebi įvairių technikų naudą teatro terapijos dalyviams. Dažniausiai tokių terapijų metu taikomi K. Stanislavskio, M.Čechovo ir kitų gerai pasaulinėje teatro istorijoje žinomų teatro pedagogų, režisierių, aktorių sukurti metodai. Iš to gimsta vis nauji rezultatai, pagal poreikius susiformuoja kitokios užduočių, išpildymo ir rezultatų formos.
Taikomi įvairūs metodai
Teatro terapijos metu svarbus atsipalaidavimas ir kūrybiškumo, fantazijos pažadinimas. Čia padeda M.Čechovo metodas. Užduotys atliekamos skambant ramiai meditacinei muzikai, visiškoje tyloje, kai kiekvienas dalyvis turi atsirasti būsenoje „čia aš vienas“, pabūti „su savimi“. O grupės vadovas keičia užduotis ir veda dalyvius atsipalaidavimo link.
Toliau seka improvizaciniai pratimai. Šie pratimai leidžia grupei susipažinti su gyvenime mus supančia aplinka, pažinti šalia esančius žmones, moko juos suprasti, ugdo empatiją, o taip pat apeiti tuos, kurie mus smukdo ar žlugdo. Improvizuodami dalyviai turi galimybę atrasti save įvairiuose „kailiuose“ t.y. kaip jaučiasi žmogus vienoje ar kitoje situacijoje, tapdami įvairiais personažais jie gali pasinerti į savianalizę ir apmąstymus. Taip pat taikomi ir teatriniai testai, kai pasitikrinami savi pojūčiai, galbūt net sau nežinomi charakterio bruožai, sielos poreikiai ir pan.
Jau ne pirmus metus visoje Lietuvoje vedanti teatro terapijas įvairioms bendrijoms, kolektyvams, jaunimo grupėms, Nida Žilinskienė sako, kad iš pradžių galima pastebėti, kad pirmi žingsniai žmogui yra labai sunkūs. Pasklinda tyli tik jaučiama informacija sklindanti iš dalyvių: atrodysiu kvailai, aš negaliu, tai ne man, kokia nesąmonė ir t.t. Bet jau po pirmos valandos iš trijų, kartais greičiau, o kartais vėliau grupė pradeda atsipalaiduoti, atsiranda suvokimas kas čia vyksta, atsiranda poreikis sužinoti, atsiranda poreikis kurti.