Asmeninis kontaktas kartais tiesiog nepakeičiamas ir sutikite: ant popierinės servetėlės užrašytas ar el. paštu atsiunčiamas telefono numeris nepalieka labai profesionalaus įspūdžio. Mieliau bendradarbiausite su tuo, kuris susitikimui (net ir netikėtam!) yra pasiruošęs, tiesa?
Vizitinės kortelės – tai pirmasis įspūdis apie jus kaip profesionalą bei apie įmonę ar prekinį ženklą, kurį atstovaujate, tai jūsų įvaizdžio dalis. Pirmiausia svarbu tą kortelę turėti. Tačiau kokios turi būti profesionalumą atspindinčios ir puikų įspūdį paliekančios vizitinės kortelės? Kokios tendencijos vyrauja Lietuvoje ir pasaulyje? Apie tai pasakoja ir patarimais pranešime spaudai dalinasi leidybos ir spaudos paslaugas teikiančios spaustuvės Kopija.lt vadovas Vytautas Vidžiūnas.
Lietuviai – irgi kūrybiški
„Dar visai neseniai, prieš kelis metus, populiariausias sprendimas buvo vizitinių kortelių šablonai. Juk tai labai paprasta: suvedėte kontaktinę informaciją, gal dar įdėjote įmonės logotipą, atspausdinote ant paprasto pigiausio popieriaus ir jau turite korteles. Tačiau ką tokia šabloninė vizitinė kortelė apie jus pasako? Tikriausiai retas mūsų norime asocijuotis su žodžiais „standartiška“, „neypatinga“, „pigu“, tiesa?“, – pasakoja V. Vidžiūnas.
Specialisto teigimu, pastaraisiais metais vis dažniau ieškoma individualių sprendimų, unikalaus dizaino, kuriamos įmonės išskirtinumą ir vertybes atspindinčios vizitinės kortelės.
„Lietuviai dar gana retai renkasi nestandartinės formos vizitines korteles. Tikriausiai vertina praktiškai: kortelė turi tilpti į įprastą dėklą. Tačiau išskirtinumą drąsiai kuria dizainu.“
Įdomiausius sprendimus sugalvoja kūrybinių profesijų atstovai. „Teko kurti išmaniojo telefono ekraną imituojančias korteles, taip pat – „Google“ paieškos vaizdą, socialinių tinklų profilį ir vaizdo redagavimo programą atkartojančias korteles. Neretai vizitinėse kortelėse kūrybiškai atvaizduojamas profesijos simbolis ar pagrindinis specialisto darbo įrankis. Pavyzdžiui, iškilus ar priešingai, įspaustas, fotoaparatas (fotografo vizitinė kortelė), gitara (muzikanto kortelė), dantis (odontologo kortelė), barzda (barzdaskučio kortelė) ir t.t.“, – sako V. Vidžiūnas.
Tokie kūrybiški sprendimai paprastai yra įkvėpti pasaulinių tendencijų. „Danijoje esantys kolegos, su kuriais bendradarbiaujame, dažnai pasidalina unikalių sprendimų pavyzdžiais. Iš tiesų lietuvių ir danų skonis gana panašus: ieškoma individualumo, tačiau vizitinės kortelės neperkraunamos elementais, jos atrodo skoningai“.
Dažniausias – klasikinis pasirinkimas
Kūrybinių sprendimų daugėja, tačiau dažniausiai vis dar renkamasi klasikines vizitines korteles. „Tikrai ne visoms profesijoms tinka nestandartiniai sprendimai. Dažniausiai klientai renkasi klasikines vizitines korteles, kuriose – įmonės logotipas ir kontaktinė darbuotojo informacija. Tačiau ir toks pasirinkimas gali atrodyti solidžiai! Svarbiausia – profesionalus informacijos išdėstymas ir kokybiškas popierius. Kai negalite sau leisti išsiskirti dizainu, tinkamai parinktas faktūrinis popierius gali būti puikiu sprendimu“, – pasakojo V. Vidžiūnas.
Kaip susikurti reprezentatyvias vizitines korteles?
Ekspertas Vytautas Vidžiūnas dalinasi 7 pagrindiniais patarimais, padėsiančiais susikurti puikų įspūdį klientams ir partneriams paliksiančias vizitines korteles.
1. Visų pirma, apgalvokite, kokias vertybes ir jūsų, kaip profesionalo, savybes turi atspindėti vizitinė kortelė. Kūrybiška, solidi, ekstravagantiška ar klasikinė? Galite paieškoti kitų pavyzdžių – bus lengviau atsirinkti, kas jums patinka, o kas ne.
2. Susirašykite, kokią informaciją norite pateikti savo vizitinėje kortelėje. Vardas, pavardė, pareigos, el. pašto adresas ir telefono numeris – tikriausiai privaloma, tuo tarpu įmonės adresas rašomas ne visada. Vizitinė kortelė neturi būti perkrauta elementais, tad nuo pateikiamos informacijos kiekio priklauso, kiek vietos liks vizualiems sprendimams.
3. Net jeigu vizitinės kortelės dizainą kuriate patys, rekomenduojama iš anksto pasitarti su spaustuve. Kokias užlaidas reikia palikti makete? Kokie galimi popieriaus pasirinkimai? Ar kokybiškai atrodys jūsų sugalvotas spalvinis sprendimas? Ar galima lazeriu išpjauti pasirinktą formą? Ją padaryti iškilią? Tiksliai žinodami galimybes negaišite laiko tobulindami sprendimus, kurie nebūtinai bus įgyvendinami.
4. Jeigu neturite logotipo ir nerandate tinkamo vizualinio sprendimo, gal įdomus informacijos išdėstymas gali tapti puikia išeitimi?
5. Kad ir kokį dizainą pasirinktumėte, įsitikinkite, jog informacija vizitinėje kortelėje yra įskaitoma ir atrodo tvarkingai. Venkite naudoti per daug spalvų.
6. Būtinai rinkitės kokybišką ir storą (mažiausiai 300 gsm) popierių. Jeigu nusprendėte, kad jums geriausiai tinka klasikinis dizainas, pasiteiraukite – gal būtent tam tikrą faktūrą turintis popierius gali padėti išsiskirti?
7. Susikūrėte, atspausdinote vizitines korteles – puiku! Svarbu nepamiršti visada jas nešiotis – turėkite kelias korteles švarko kišenėje, automobilyje, kompiuterio dėkle, piniginėje... Niekada nežinote, kada jų gali prireikti!