Kažkada nuo „jo-jo“ vadintų žaislų rankų neatitraukę vaikai dabar maldauja tėvų nupirkti suktuką „Fidget spinner“, kurio pardavimų pasaulyje augimas siekia 24 procentus per dieną. Ne ką mažiau jis populiarus tarp suaugusiųjų, kurie dar pernai ne ką mažiau entuziastingai nei vaikai buvo įnikę į papildytosios realybės pokemonų medžioklės žaidimą.
Abejojančių, ar egzistuoja žaislų mados, turbūt nerastume, o rinkodaros specialistai neslepia, kad kritiškumo ir objektyvumo dar neturintys vaikai jiems – tobula auditorija.
„Jie naudojasi vaiko psichologija. Kuo spalvingesnis žaislas, o jeigu dar yra ir animacinis filmukas, vaikas susitapatina su tuo herojumi ir animacinių filmukų kūrėjai puikiai tai išnaudoja, nes paskui /atsiranda ne tik personažai, bet ir segtukai plaukams su personažo atvaizdu, patalynė, puodukai ir viskas, kas įmanoma.
Vaikai pasiduoda įtaigai – jie supranta, jeigu draugas turi, jis yra populiarus, vaikas populiarus tikrai nori būti, ir, jeigu jis ateis su populiariu žaislu, vadinasi, ir vaikas taps populiarus“, – sako Žmogaus studijų centro konsultantė-psichologė Deimantė Petkevičiūtė-Butkevičė.
Žaislų pardavėjai patvirtina – šiuolaikinių vaikų norus diktuoja ekranai, tad beveik visada parduotuvėje tėvai ieško to, kas saugu ir skatina kūrybiškumą, o mažieji - kas išreklamuota ir madinga.
Daugiau apie tai – Giedrės Baltrušytės reportaže.