„Pagrindinė „LT identity“ kūrybos tema – tapatybė. Klausiame savęs, kas yra tapatybė? Ką ji reiškia ir kaip atsiskleidžia kasdienybėje? Pačios, ruošdamos šią parodą, radome atsakymus – 10 metų veiklą atspindinčiuose kūriniuose matome nuolatinį tapatybės virsmą. Ne tapatybę kaip konstantą ar duotybę, bet kūrybingą savo paties esmės ieškojimą, paremtą kultūrinių kontekstų, kodų žaidimu, socialinių realijų kvestionavimu”, – sako dizainerės J. Rimkutė ir I. Ševiakovaitė.
„LT identity“ veiklos jubiliejui paminėti skirtoje parodoje bus eksponuojami drabužių modeliai, grafikos darbai, fotografijos. Šiuos pagrindinius parodos elementus papildys vaizdo medžiaga iš kolekcijų pristatymų ir dizaino objektai iš įvairių „LT identity“ kūrybinių darbų bei komercinių projektų su AB „Stumbras“, AB „Pieno žvaigždės“ ir kt.
I. Ševiakovaitė ir J. Rimkutė per dešimtmetį bendradarbiavo su įvairiais kūrybinių sričių profesionalais, todėl parodoje bus pristatomi ir grafikos dizainerių Linos Sasnauskaitės, Ramunės Savickaitės, Lauros Klimaitės, Darijos Sapoženkovos-Hauge, Edvardo Kavarsko, Gintaro Stulpino, dailininkės ir keramikės Rūtos Šipalytės, fotografų Modesto Ežerskio, Arturo Valiaugos, Tomo Kaunecko, Pauliaus Gasiūno, Kęstučio Vanago ir kt. darbai, sukurti bendradarbiaujant su „LT identity“. Daugeliui šių asmenybių, Vilniaus dailės akademijos absolventų, paroda ir jos ekspozicijos vieta bus simbolinis sugrįžimas į savąją „Alma Mater“.
Pirmą kartą J. Rimkutė ir I. Ševiakovaitė drąsią ir ryškią lietuvio tapatumo ženklų ieškojusią kolekciją „LT identity“ pristatė 2003 m. festivalyje „Mados infekcija“. Po šio sėkmingo ženklo debiuto „LT identity“ per dešimt metų tapo tikra lietuviška kūrybine industrija, interpretuojančia ir kuriančia lietuviškus simbolius, kūrybos kryptis.
Po pirmųjų metų šią kryptį beveik kasmet pildė naujos kolekcijos. „Mados infekcijoje“ demonstruoti „Klonai“, „Tamsumas prašalinam“, „Budėk“, „Obsceniška“ ir kt., sukurtos linijos vaikams ir visai šeimai, interjero elementų kolekcija, marškinėlių serija.
Norėdama kuo plačiau pristatyti šiuolaikinio lietuvio įvaizdį, „LT identity“ komanda buvo ne kartą nuvykusi į Lietuvos ambasadas, išeivių bendruomenes kitose šalyse.
„Taip pat džiaugiames komerciniais bendradarbiavimais. Vis dažniau atsiranda įmonių, kurios į verslą nebijo pažvelgti drąsiai, „tautiškai“. Be to, džiugina ir tai, kad menas ir verslas pagaliau užmezga dialogą, – sako J. Rimkutė ir I. Ševiakovaitė. Geriausias to pavyzdys – 2012-aisiais „LT identity“ sukurtas „Lithuanian vodka“ pakuotės dizainas, kuris laimėjo auksą pasauliniame dizaino konkurse „A‘Design Award and Competition“.
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos
Rodyti diskusiją (24)