Mados ekspertams didžiausias malonumas stebėti podiumus ir tyrinėti suknių ir lietpalčių kirpimus, siūlių technologijas, pasijusti spalvotyros specialistais. Visos ateinančių metų vasaros tendencijos – suformuotos. Nesustojantis nė minutei trečiojo tūkstantmečio mados industrijos mechanizmas ūžia lyg amžinas variklis. Kitąmet šiltajam sezonui Milanas kaip ir kitos mados sostinės tiražuos visas moterims skirtas dizainerių idėjas.
Specialiai portalo DELFI skaitytojams Jurga Jurkevičienė, Milanas
Garantijos jau yra, tikros ir neginčijamos – šį rudenį Milano mados savaitėje ypač daug kalbėta apie skaičius, išgyventos baimės ir nuojautos – juk bjaurus laikotarpis lyg košmariškas sapnas persekioja net garsiausius mados namus, todėl finansininkai visai ne juokais primena – budrumo prarasti, atsipalaiduoti nevalia. Italijos ekonomikos savaitraštis „Il Sole 24 ore” visas paranojas grindžia sausomis skaičių ataskaitomis.
Paskutinę Milano mados savaitės dieną, prieš išvykstant į Paryžiaus mados savaitę, Italijos Camera Nazionale della Moda prezidentas Mario Boselli, – ramus, šypsosi. Garsi asmenybė nemėgsta tuščiažodžiavimo, kiekvieno pokalbio metu hipotezes ir prognozes grindžia faktais, kad ir pačiais nemaloniausiais. Milano mados savaitė „ištvėrė“ visas septynias dienas ir, pasak autoritetingo asmens, kad ir kaip bebūtų sunku eiti į priekį, tiek skaičiai, tiek ir įtaka pasaulio mados rinkoje nuteikia puikiai. Kaip Milanui tai pavyksta?
Kad ir kaip susireikšmintų garsūs karaliais vadinami mados kūrėjai, vis dėlto ir kitų Milane pasirodžiusių mados namų kolekcijos buvo įkvepiančios. Būtent todėl visi skaičiai suėjo į savo vietas. Kurgi slypi itališko mados stebuklo paslaptis? Žvelgiant į podiumus neliko abejonių: visos kolekcijos - itin profesionalios, nepanašios viena į kitą, stebinančios puikia tekstilės kokybe ir ultratechnologijomis. Bet Italijos mada Paryžiaus, Londono ir Niujorko podiumus nukariauja dėl kitos priežasties. Ji laimi trimis „itališkumo“ aspektais, apie kuriuos ne kartą kalbėjo pasaulio mados žinovai. Tai – tradicijos, sugebėjimas harmoningai derinti sena ir nauja, bei erotika.
Sakysite, Paryžiaus haute-couture ir britiškos mados tradicijos – taip pat neginčijamos. Niujorko technologijos, kas gali su jomis lenktyniauti? Taip, tiesa. Tačiau ne veltui mano skaitytojams pažadėjau paskutinę mados savaitės apžvalgą skirti „Dolce&Gabbana“ mados namams. Tikrai ne todėl, kad esu ištikima jų stiliaus gerbėja ir kad būtent šie mados namai mano leidiniui „Italija. Mados ekspresas“ padovanojo daugiau kaip šešiasdešimt nuotraukų. Šių mados namų dizaineriai Domenico Dolce ir Stefano Gabbana yra tai, ką pelnytai galima pavadinti mados fenomenais, nes jų vadovaujami mados namai pasiglemžė visus tris „itališkumo“ aspektus vienu metu. Ir tai kartojasi kiekvienais metais, kiekvieną sezoną Milano mados teatre „Metropol“ Piave gatvėje. Būtent todėl jie nurungė kitus mados pasaulio kūrėjus.
Džiaugiuosi, kad Lietuvos merginos – madingos moterys. Neužgniaužtos, be baimės atspalvio veide, kuris lengvai matomas ir ant podiumo.
Kažkada garsus „Elite“ agentūros modelis kaunietė Asta Zajančkauskaitė išdrįso prabilti apie agentūroje klestinčią prievartą ir nukentėjo. Bet Asta nepražuvo, juk sugebėjimas prabilti tai – kosmopolitės įvaizdžio dalis. Asta gyvena ir dirba Milane.
Todėl dar kartą pažvelkime į savo atvaizdą veidrodyje. Sakau tai mano apžvalgų skaitytojoms, Lietuvos moterims. Iki kitos vasaros dar turite beveik metus laiko be baimės pažvelgti į save ir išdrįsti prabilti.
Atvirai sekti mada – nemadinga, o kas madinga?
Tikiuosi, iš Milano pret-a-porte mados savaitės atsakiau jums į šį klausimą.