LONDONO Mados savaitėje paprastai daug dalykų vyksta už oficialiosios dienotvarkės ribų, o viena iš šio sezono didžiausių staigmenų yra Ann-Sofie Back, kuri sugrįžo į Londoną iš Paryžiaus pirmą kartą per penkis sezonus. “Aš visuomet gyvenau čia, tačiau savo kolekcijas demonstruodavau Paryžiuje,” paaiškina 32 metų amžiaus Švedijos Saint Martins mokyklos absolventė. “Tačiau Londonas man pasirodė tinkamesnė vieta, nes Paryžiuje visi tokie užsiėmę. Tikiuosi, kad čia turėsiu daugiau galimybių būti pastebėta.” Tai ką gi verta pastebėti? “Aš manau, kad drabužiuose svarbiau yra tai, kokią savo dalį tu paslepi, o ne atskleidi,” teigia ji. “Taigi man įdomu, kaip tu meluoji ir painiojiesi siekdamas būti tuo, kuo iš tikrųjų nesi. Pastarąją kolekciją šiek tiek įkvėpė transvestitai, nes jie spindi blizgiu, tačiau visiškai netikru moteriškumu. Tai yra tikra kaukė.”
Damaris Evans, pačių prabangiausių šelmiškiausių moteriškų kelnaičių dizainerei sunku išlaikyti šlovę, kuri teisėtai priklauso jai. Tačiau kuriant originalias moteriškas kelnaites su kaspinėliu nugaroje, kuris kyšo visur, pradedant TopShop ir New Look ir baigiant La Perla, Myla, Madame V ir Victoria’s Secret, vis tik tai yra sunku.
“Aš negaliu sukurti dizaino monopolio, tačiau man priklauso neregistruotos dizaino teisės,” aiškina iš Londono kilusi dizainerė, kurios moteriškos kelnaitės su kaspinėliu, lengvos kaip oras šifoninės kelnaitės ir seksualios korseto tipo kelnaitės garantuotai vėl atsidurs pačių madingiausių Londono pirkinių sąraše. “Tai reiškia, kad viskas, kas turi skylę ar kaspinėlį, yra pasikėsinimas į mano teises, nors įstatymai čia yra daug griežtesni nei JAV.”
Gavusi New Generation stipendiją įrengti savo palapinę Londono Madų savaitėje, Damaris, kuri šiuo metu ketina įsiskverbti į JAV rinką, siekia palikti stiprų įspūdį. Paskutinėje kolekcijoje vyrauja leopardo raštų moteriškos kelnaitės su žaliomis Swarovski kristalų akimis bei ribotu tiražu pagamintos vos 100 porų rankomis siuvinėtų kelnaičių bei dirželių.
Paul Smith 2004 metų pavasarį ketina daryti tai, ką moka geriausiai, tačiau vardan įvairovės žada ir keletą staigmenų. “Aš šiek tiek sugrįžtu prie savo šaknų,” teigia jis. “Tai bus mano įprastinis stilius, tačiau šiek tiek kitoks.”
Galingiausias ir ištikimiausias Londono dizaineris Smith neseniai perėmė visą savo Pink etiketės antrosios linijos, kurią pastaruosius šešis sezonus gamino ir platino Gibo Italijoje kontrolę.”Kadangi mes pilnai kontroliuojame vyriškų drabužių pusę, mes pajutome, kad galime perimti ir Pink liniją, kai sutartis su Gibo pasibaigs,” paaiškina Paul. “Jie yra tikri žinovai kuriant detales ir svarbias smulkmenas, kurios išskiria Blue liniją, taigi mes paliekame tai jiems.” Tačiau daugiau apie pirmadienio šou jis neprasitaria nė žodžiu. “Tikėkitės tikrai klasikinių, gražių drabužių, tačiau su netikėtumais,” teigia jis. “Tai yra tikrasis neįprastų spalvų ir audinių bei daugybės marškinių mišinys, nors ne visuomet ten, kuri tikiesi, kad jie bus,” teigia jis.
Neabejotinai vienas iš praėjusio sezono akcentų, Alice Temperley sugrįš prie Londono dienotvarkės, sekmadienį pristatydama kolekciją, kuri turėtų būti stulbinamai patraukli kaip ir rudens/žiemos sezono kolekcija, kurią mados gerbėjai tiesiog išgraibstė. “Ji buvo įkvėpta James Thurber vaikų pasakos apie princesę, kuri norėjo turėti sidabrinį mėnulį,” teigia Alice. “Ir mes davėme jai viską, ko tik ji panorėjo.”
Skambant David Bowie garso takeliui, o Elizabeth Jagger ir Jodie Kidd vaikštant podiumu Jenny Packham sukūrė nuotaiką kupinai vakarėlių Londono Mados savaitei King’s Road palapinėje šeštadienio vakarą. Ir, lyg būtų įkvėpta oro, kuris privertė renginio dalyvius rimtai susimąstyti, ką apsirengti, jos septyniasdešimtųjų dvasios įkvėpta 2004 m. pavasario/vasaros kolekcija priminė karštą ir svaiginančią vasaros naktį ir rokenrolo linksmybes.
Alek Wek, apsiavusi sidabrinėmis basutėmis su platforma ir fejerverkų ryškumo šifoniniu kaftanu paliko podiumą pasigirdus Madonna dainai Material Girl. Tuomet, skambant Ewan MacGregor solo partijai All You Need Is Love iš filmo “Moulin Rouge”, kuri tinkamai nuteikė visą publiką, Packham ant podiumo išsiuntė gražias penkiasdešimtųjų stiliaus sukneles be petnešėlių su plačiais sijonais, siuvinėtais daugiaspalviais satino kaspinais, labai seksualius brangakmeniais puoštus maudymosi kostiumėlius su iškirpimais ties klubais ir verpetais besisukančius ryškių raštų laimo, ryškiai rožinės, apelsino ir violetinės spalvų šifono chalatus.
Niekuomet neišskystantis, kai reikia pareikšti tikrai ką nors svarbaus, lenkų dizaineris Arkadius Weremczuk savo tema šeštadienį pasirinko tarptautinę politiką ir taikos pasaulyje skatinimą. Naudodamas tik raudoną, baltą ir mėlyną spalvas jis derino raudoną ir baltą tradicinį arabų turbaną su Deivido žvaigžde, o visu tuo jis norėjo pasakyti: “Ką mes galime padaryti dabartinėje situacijoje? Mes esame neįprastai pažeidžiami. Tačiau mes esame supratingi. Ir turime neprarasti vilties.”
Choras, dainuojantis Glory, Glory, Halleluiah (Šlovė, šlovė, aleliuja!) per patrankų rikošetą sukūrė tinkamą atmosferą pademonstruoti ženkliukus su Prezidento Bušo veidu, džinsus su Laisvės statula ir palaidines su išpjaustytomis turbano juostelėmis. Vėliau buvo parodytas ir paties Arkadius veidas (kuris publikai nusilenkė apsisupęs tradiciniais arabų apdarais), papuoštas lauro lapų vainiku kaip Julijus Cezaris.
Paskutinis dizainerio darbas (kuriant kostiumus Placido Domingo statomai Don Giovanni operai Los Andželo operoje) paliudija jo, kaip Londono Mados savaitės šoumeno reputaciją, tačiau džinsai, mini stiliaus prijuostės (atviri nugaroje ir taip atidengiantys plikas sėdynes, kurios privertė unisonu švilpti fotografus) ir šiurkščiai nukirstos vasarinės suknelės, sudarančios 2004 m. pavasario/vasaros kolekcijos pagrindą, kėlė grėsmę jo charakteringam ekscentriškumui, kurį, atrodo, pakeitė monotoniškas komercinio dizaino išmėginimas.
GYVENIMAS YRA KABARETAS
Gyvenimas neabejotinai buvo kabaretas Garrard’s Rock Hard puotoje, kurioje trisdešimtųjų spindesys susitiko su šių dienų aklinumu atmintinam vakarui. Kokteilių padavėjos lingavo su krūtinę pabrėžiančiomis palaidinėmis, madingomis kelnėmis ir žvejo tinkleliais, pateikinėjo žuvies užkandžius ir bulvių traškučius bei mažus Moët buteliukus su šiaudeliais svečiams, tarp kurių buvo žavingoji Claudia Schiffer, Ledi Victoria Hervey, Lisa B, Damon Dash ir, žinoma, vakaro žvaigždė Jade Jagger.
Apsirengusi stulbinančia atvira Versace suknele, Christian Louboutin platforminiais smailianosiais batais ir spindinti deimantais bei Garrard juvelyriniais dirbiniais, Jade mėgavosi kiekvienu momentu, kuriuo dalinosi su hip-hop’o muzikantu Damon Dash, kuris taip pat nustebino savo Rocawear apranga. “Ar tai ne puiku?” sušuko Garrard kūrybos direktorius, linguodamas pagal hip-hop’o ritmo skambesį, apsuptas gausybės dėmesio vertų žavingų damų, kurios spindėjo išskirtiniais juvelyriniais dirbiniais. Tačiau vakaro akcentu tapo Playboy viršelio mergina Dita Von Teese, kuri gundančiai pademonstravo savo seksualius apatinius, spindinčius retro žavesiu.
SASS & BIDE
Australijos dizainerių duetas Sarah-Jane Clarke ir Heidi Middleton pristatė savo 2004 m. pavasario/vasaros Sass & Bide kolekcijas Playstation Skate parke ir atkūrė mados specialistų viltį, kad britų sostinė atgimsta kaip avangardinio ir netipinio stiliaus namai. Nepaisant to, kad nebuvo oficialiojoje Londono dienotvarkėje, šiame šou buvo visi tikram pristatymui būtini elementai, o pats pristatymas galėtų tapti ir vienu iš savaitės akcentų.
Sadie Frost atvyko išnuomotu dviaukščiu Londono autobusu su gausia palyda, tarp kurios buvo Fran Cutler ir Rhys Ifans, buvo siūloma daugybė kokteilių, puikios rankinės ir kraują įkaitinanti garso sistema, o taip pat ir milžiniški grafiti piešiniai ant sienų, skelbiantys šou pavadinimą – “Sugrįžimas namo.” Kolekcija, kurią pasveikino Clarke ir Middleton kaip “sugrįžtančią prie to, ką iš tikrųjų reiškia Sass & Bide – gryną charakterį ir natūralaus grožio išryškinimą,” nors buvo ir tokių kraštutinių modelių kaip apdriskę drabužiai.
Stulbinančio muslino mini kaftano suknelės spindėjo dideliais sidabriniais žvyneliais arba mažais aukso blizgučiais ir buvo derinamos su sunkiais aukštais odiniais batais ir plačiais odiniais diržais. Stiprus teiginys, supriešinantys vyriškumą ir moteriškumą reiškė rafinuotus galvos papuošalus ir laisvas chaki ar blyškiausios persiko spalvos džersio sukneles, kurios buvo pasiūtos gentiniu karių stiliumi ir kurias dėvėjo modeliai, paversti mohikanais. Nepriekaištingas stilius, seksualumas ir požiūrio gyvybingumas, tai buvo geriausia Londono madų savaitėje.