Moteriškų aksesuarų gerbėjai turėjo galimybę pirmieji išvysti Japonijos kultūros įkvėptą lietuviško rankinių prekinio ženklo „Sirena" kolekciją. Irena Serapinienė, neseniai grįžusi iš Japonijos, papasakojo DELFI apie egzotiškoje rytų šalyje patirtus įspūdžius bei tai, kaip gimė naujausia kolekcija.
- Kaip kilo mintis aplankyti tokią tolimą šalį kaip Japonija?
- Mintis aplankyti šią šalį gimė prieš kelerius metus, kai kadenciją baigusi Japonijos ambasadorė Lietuvoje Miyoko Akashi apsilankė mūsų salone. Moteris norėjo nusipirkti rankinę ir prasitarė, kad japonėms labai patiktų mūsų gaminamos rankinės.
- Koks tikslas vedė į šią šalį?
- Į Japoniją važiavau turėdama tris tikslus. Pirmiausia, norėjau pamatyti šalį, susipažinti su jos kultūra, kuria nepaprastai žaviuosi, daugiau sužinoti istorijos detalių, savo akimis pamatyti architektūrą, gamtą. Turėjome įstabią galimybę susipažinti su įvairiais žmonėmis, kurių mentalitetas visai kitoks. Stebėjome autentiškas japoniškas vestuves, galėjome pamatyti visą ceremoniją, pajusti tvyrančią atmosferą. Galėjome vos per 10 viešnagės dienų šioje šalyje pasinerti į tikrą japonišką gyvenimą.
Kadangi buvome puikiai suplanavę kelionės eigą, suspėjome aplankyti daug vietovių. Japonijoje esantys greitieji traukiniai padėjo labai operatyviai judėti iš vienos vietos į kitą. Aplankėme senąją Japonijos sostinę Narą. Turėjome galimybę susipažinti su geišų gyvenimo istorija, įsijausti į moterų išgyvenimus. Kuriant rankines, labai svarbu pažinti moters sielą, atskleisti jos eleganciją. Tai ta šalis, kuriai labai tinka žodžiai „elegancija" ir „rafinuotumas".
Antrasis tikslas buvo aplankyti Lietuvos ambasadorių, susitikti su Japonijos-Lietuvos mainų centro atstovais, verslininkais. Taigi ši dalis buvo skirta dalykiniams susitikimams.
- Galbūt pavyko užmegzti verslo ryšių su Japonijos verslininkais?
- Tokioje didelėje šalyje per kelias dienas tai padaryti turbūt neįmanoma. Tačiau sužavėjo japonų požiūris į verslą. Jie sako, kad pirmiausia reikia nusistatyti draugystės ryšius, o tuomet žiūrėti, kas bus toliau. Man toks verslo požiūris labai priimtinas ir artimas širdžiai. Visuomet maniau, kad Japonija labai tolima šalis, bet kai ten apsilankiau, suvokiau, kad ji labai artima širdžiai. Didelį įspūdį paliko tai, kad japonai sveikindamiesi nusilenkia, rodo pagarbą tiek verslo partneriui, tiek paprastam žmogui. Žaviausia, jog tai daroma nuoširdžiai.
- Minėjote, kad kelionėje turėjote tris tikslus, taigi, koks trečiasis?
- Norėjome surengti naujausios kolekcijos rankinių fotosesiją, kuri ir buvo įkvėpta Japonijos. Fotosesijos metu manekenė buvo aprengta kimono, kuris turi būti dėvimas paisant visų tradicijų ir aprangos protokolo. Prieš kelionę surengėme fotosesiją Lietuvoje. Abiejų fotosesijų nuotraukos pristatytos ir šiandien, nes norėjome parodyti, kaip gali atrodyti Lietuva Japonijoje ir Japonija Lietuvoje.
- Kuo Jums ypatinga ši kolekcija?
Daugeliui mada asocijuojasi su tokiais miestais kaip Paryžius, Milanas, tačiau aš manau, kad mados pasaulyje svarbiausia grožis, elegancija, moteriškumas.
Būtent Japonija yra ta šalis, kuri visa tai puikiai atskleidžia, todėl ši kolekcija įkvėpta svajonių apie šią šalį. Kadangi japonės yra žemesnio ūgio nei europietės, rankinės taip pat kurtos ne itin didelės. Kolekcijoje vyrauja ramios, santūrios, žemės spalvos. Kitaip tariant, kiekviena rankinė žemiška, bet su giliu jausmu.
Nuotraukos Mildos Aukštkalnytės, Neringos Denton