- Kokia jūs esate? Ar tai atsispindi jūsų kuriamose rankinėse?
- Apie save visada kalbėti yra sunkiausia. Net nežinau, ką tiksliai nusako tie žodžiai „marga asmenybė“ – jie gali turėti ir teigiamą, ir neigiamą atspalvį. Bet aš esu būtent tokia: be galo mėgstu spalvas, dažnai jas perteikiu ir savo darbuose. Pati nemėgstu turėti daug daiktų, esu minimalistė – nuolat dėlioju, kas yra būtina.
Tokių principų laikausi ir kurdama rankines. Jos – minimalistinės, neturi daug detalių. Jų spalvos ryškios, bet visa kita yra minimalizuota, nėra daug nereikalingų puošybos elementų, blizgučių. Mano pačios minimalizmo poreikis, meilė spalvoms atsispindi rankinių kūrimo procesuose, jų dizaine. Kuriu veikliai moteriai, nes pati tokia esu. Noriu nešiotis ir kompiuterį, ir knygas. Nesu mama, bet daug ką vertinu iš moters-karjeristės perspektyvos ir suprantu jas: joms reikia į rakinę susidėti ne tik savo, bet ir vaikelio pasaulį.
- Kokių rankinių nori moterys? Ar užtenka tik patogumo?
- Tikrai ne. Moteriai rankinė turi tikti ne tik pagal gyvenimo būdą, bet ir būti funkcionali. Iš klienčių visada sulaukiu daug pageidavimų. Galvoje ir pasąmonėje visada galvoju apie patogumą, bet pirmas pageidavimas, kurį išsako moterys, yra grožis. Kartais ateina tos, kurių svajonė – žydra rankinė su juoda kišenėle, baltu užtrauktu ir kurios nėra jokiose parduotuvėse. Pati moteris sukuria savo idealios rankinės iliuziją, o mes padedame ją įgyvendinti. Žinoma, patariame, kad galbūt kas nors būtų praktiškiau, geriau nešiotųsi, bet žmogus vis tiek pats ją susikuria, jos ieško. Antros tokios rankinės nebus. Labai malonu jausti, kad tavo vienetiniam daiktui buvo skirta daug dėmesio.
Viena iš mūsų kuprinių – „Kardamonas“. Iš pažiūros, ji yra skirta laisvalaikiui, bet jos forma ir proporcijos sukurtos taip, kad ji puikiai derėtų prie kostiumėlio. Džiaugiamės, kad užkariavome daug moterų, dirbančių banke. Jos džiaugiasi, kad kuprinės idealios: telpa A4 formato dokumentai, rankos lieka laisvos. Rankinė privalo būti lengvai pritaikoma – nesinori daikto, kurį nešiosi tik prie vieno drabužio, norisi daikto, kuris tiktų prie suknelės, palto ir kostiumėlio.
- Jūsų rankinės turi „skonius“: „Muskatas“, „Vanilė“, „Levanda“. Kaip kilo ši idėja?
- Tai – pasaka (juokiasi). Tai kilo iš pavadinimo „Kartu“. Jo elementariausia reikšmė – rankinė, kuri visada yra kartu, šalia jūsų, gyvena kartu su jumis. Kita reikšmė – kartu yra skonio pojūtis, kartumas. Šią reikšmę ir pozicionuojame. Visos mūsų rankinės karčios. Neapsigaukite, levanda taip pat karti (juokiasi).
Visi mūsų „prieskoniai“ pagal tikruosius savo bruožus tampa įkvėpimo šaltiniais rankinėms kurti. Kiekvienas pavadinimas, susietas su karčiais prieskoniais, diktuoja rankinės dizainą. Pavyzdžiui, rankinė „Levanda“ – gaivi, vėjavaikiška keliauninkė. Ji mėgsta vaikščioti po Provansą, svajoti. Kiekviena moteris, skaitydama rankinės aprašymą, gali atrasti savo rankinę. Gal „Juodasis šokoladas“ – tokia kaip jūs, „karti“ ir rimta darbe, bet jums, kaip ir šokoladui, neįmanoma atsispirti? Tai suteikia unikalumo, ypatingumo, tokias rankines nešiodamos moterys jaučiasi išskirtinės.
Pavadinime „Kartu“ slepiasi ir dar viena idėja – angliškas žodis „art“ (liet. menas). Manau, kad menas visada kyla iš potyrių, jausmų. „Kartūs“ prieskoniai tokius potyrius ir sukelia. Mums tai leidžia kurti rankines, prekių ženklo istoriją. Rankinės dizaine nesistengiame atkartoti prieskonio išvaizdos. Nuolat skaitome, perkame įvairias knygas apie augalus, bandome istoriją plėtoti, ieškome įkvėpimo, mums tai labai patinka. Nežinau nė vieno kito tai darančio rankinių kūrėjo.
- Kokią rankinę mėgstate labiausiai?
- Labai mėgstu savo kuprinę „Kardamoną“. Ji labai patogi, ji gali būti ir rankinė. Su ja nesiskiriame jau 2 metus.
Nešioju tik savo kurtas rankines, bet negalvokite, kad jų turiu daug! Įsigijus natūralios odos rankinę, su ja turi gyventi ir draugauti – ji nešiojama ilgai, yra patvari.
Kauno gatvėse visada atkreipiu dėmesį į kitų nešiojamas rankines, pastebiu geras tendencijas. Net savo kurtą rankinę pastebėjusi, visada galvoju, ar moteriai ji patinka, ar yra patogi. Savas gaminys, kad ir kitose rankose, visada yra artimas. Niekada neinu prie moterų ir jų nekalbinu, patarimų nedaliju (juokiasi).
- Kaip moteriai išsirinkti rankinę? Kada rinktis delninę, o kada kuprinę?
- Pagal gyvenimo būdą. Manau, kad delninės reikia kiekvienai moteriai. Jos tinka įvairioms progoms. Savo delninę irgi naudoju labai įvairiai – net dabar mano kuprinėje „Kardamonas“ slepiasi delninukė „Pipiras“. Joje yra raktai, piniginė – jei būčiau ėjusi susitikti su savo drauge ar vyru, būčiau pasirinkusi delninę, ne kuprinę. Kuprinė sunkesnė, o su delnine iškart gali pasipuošti.
Mamos dažniau renkasi kuprines, nes rankos neretai būna užimtos vaikučiais, o daiktų su savimi pasiimti reikia labai daug. Jos dažnai skuba, bėga ir nenori sukti galvos dėl rankinės saugojimo arba kur ją padėti. Prie dalykinio kostiumėlio dažnai prisireikia dokumentų – tada patogu būtent tokio formato rankinė arba kuprinė, kelionėse – taip pat. Vakarėliams ir kokteilių pobūviams geriausia delninė arba maža rankinė. Reikia turėti kelis variantus įvairioms progoms.
- Pristatote rankinių kolekcijas. Kas dominuoja 2016 m. pavasario / vasaros kolekcijoje?
- Svarbiausia – spalvos. Lietuvės pagaliau įsidrąsino. Prieš kelerius metus vyravo juoda, tamsiai ruda, lapės rudumo spalva. Šią vasarą girdžiu kitokius poreikius: „Noriu geltonos!“, „Noriu ciklameninės!“ Keičiasi požiūris į baltą – anksčiau manyta, kad ši spalva nepraktiška. Dabar moterys ją renkasi vasarai dėl grožio, žiemai atideda į šalį. Jos nebenori vienos rankinės visiems metams. Vasarai renkasi ryškias, šviesias, traukiančias akį, žiemai – ramesnes, tamsesnes. Lietuvos klimatas nėra dėkingas, žiemą baltą rankinę nešioti būtų sunku.
Dabar madinga taisyklingų, griežtų, „kietų“ formų rankinės. Tai nebėra „minkšti maišai“. Galima teigti, kad formos šiek tiek vyriškėja, bet tai nėra blogai ir to bijoti nereikia. Populiarus unisex (tinkantis ir vyrams, ir moterims) stilius. Jos nebenori savo moteriškumo atskleisti per minkštus, blizgančius, detalėmis perkrautus daiktus. Jos nori konkrečios elegancijos.
Yra daug verslo moterų, siekiančių karjeros, todėl jų rankinė turi būti reprezentatyvi. Vyrų rankinių dizainas nepakito beveik nuo jiems skirtų rankinių pradžios, o moterys tik dabar atranda šias formas, eksperimentuoja ir pritaiko jas savo stiliui.
L.Norinkevičiūtės ir D.Gailevičiaus nuotraukos