Apie besikeičiančias teminių vakarėlių madas ir klientų poreikius pasakoja sostinės „Ogmios mieste“ veikiančio „Švenčių miesto“ įkūrėjas ir didžiausio Baltijos šalyse šventinės atributikos tinklo vadovas Tomas Šiuipys, rašoma pranešime spaudai.
„Kalbant apie praėjusį laikotarpį, apie Heloviną, labai populiarus buvo filmo „Juodosios gulbės“ motyvas. Buvo perkami juodi tutu sijonai, juodas grimas, ilgos juodos priklijuojamos blakstienos. Kalėdinių įmonių renginių temos išlieka klasikinės, į antrą planą nueina kičinės temos, tokios kaip hipių, disco, indėnų ar kaubojų. Vis labiau populiarėja retro, mafijos, tematika. Atsiranda daugiau holivudinio blizgesio, šou motyvų.
Didžiulę įtaką padarė 2013 metais pasirodęs filmas „Didysis Getsbis“ su Leonardo DiCaprio. Vis dar jaučiamas susidomėjimas tokiu stiliumi tiek Lietuvoje, tiek pasaulyje, tad ir paklausa retro, mafijos aksesuarais, kostiumais dar išties nemaža. Jo populiarumas neatslūgsta jau kelerius metus“, – pastebi prekybininkas. Pašnekovas pastebi, kad šiemet didelis susidomėjimas jaučiamas ir „Žvaigždžių karų“ tematikos atributais ir kostiumais.
Geidžiamiausias šių metų vaikiškas karnavalinis kostiumas – iš animacinės fantastinės komedijos „Ledo šalis“. Jiems sunkiai nusileidžia ir suaugusiųjų simpatijas spėję pelnyti pimpačkiukai, debiutavę kino teatrų ekranuose pries kelerius metus.
„Labai populiarūs tokios tematikos vakarėliai, pradedant mėlynomis ir geltonomis staltiesėmis ir indais, baigiant kaukėmis, kepurėmis, akiniais ir kostiumais“, – pastebi T. Šiuipys.
Jis pastebi, kad taip pat populiarėja ir burleskos stiliaus aksesuarai: stilingos mažos kepuraitės, įvairiausių spalvų ir modelių pirštinės. Vyrai vis dažniau pasižvalgo į netradicinius kostiumus – margintus debesėliais, papuoštus Jungtinės Karalystės vėliavos motyvais.
Pasiteiravus, kokią mažiausią sumą eurų reikėtų atseikėti, norint pasipuošti šventei, pašnekovas pateikia keletą praktiškų patarimų: „Pats pigiausias aksesuaras vyrui, kuris išvaizda pakeičia ženkliai – dirbtiniai ūsai arba barzda. Jų kainos prasideda nuo penkių eurų. Žmogus, kuris niekada neturėjo nei ūsų, nei barzdos, vakarėlyje tikrai bus pastebėtas“.
T. Šiuipys neslepia, kad moterims pasikeisti kiek sudėtingiau ir tai gali kainuoti brangiau: „Damos gali prisiklijuoti blakstienas puoštas plunksnomis, užsidėti stilingą mažą kepuraitę. Tai gali kainuoti iki 15 eurų“.
Įmonės ar draugų vakarėliui besiruošiantis pirkėjas, prekybininko skaičiavimais, vidutiniškai išleidžia nuo 30 iki 50 eurų – jei neperka viso kostiumo, o tik reikiamus aksesuarus. „Kainų amplitudė labai plati. Lubų čia nėra. Ne vienas ir ne du pirkėjai savo šventiniam kostiumui yra skyrę ir po kelis šimtus eurų.
Kokybiškas, gerai pasiūtas Kalėdų senio kostiumas gali kainuoti ir 100 eurų. Burleskos kostiumai parduodami už 60-70 eurų, vaikus aprengti galima ir už 20 eurų. Tie, kas gali sau leisti, perka visą kostiumą. Kiti apsirengia iš turimų resursų, pas mus priderina tik aksesuarus“, – skaičiuoja pašnekovas.
Parduotuvės atstovo teigimu, pirmieji pirkėjai kostiumų pradeda ieškoti dar prieš lapkričio 1-ąją.
„Spalio pradžioje pradeda ieškoti kostiumų Helovinui, tuo pačiu metu jau dairosi, klausinėja, domisi ir skirtais kalėdiniams vakarėliams, kadangi kalėdiniai įmonių renginiai prasideda jau lapkričio viduryje. Lapkričio viduryje sulaukiame kalėdinių drabužių pirkėjo antplūdžio “, – tendencijas atskleidžia T. Šiuipys, šventinės atributikos parduotuvių tinklo įkūrėjas.