Atrodytų, po tiek metų darbo Holivude apie jį jau viskas yra žinoma. Tačiau aktoriaus paslaptis vis tiek nėra atskleista.
Daugiau nei prieš 20 metų lenkų režisierei Agnieszkai Holland pavyko susipažinti su aktoriumi kiek artimiau jos kino juostos „Užtemimas“ (“Total Eclipse”), paremtos C. Hamptono pjese apie prancūzų poetus A. Rimbaud1 bei P. Verlaine'ą, filmavimo metu.
Pasak režisierės, jau tada buvo aišku, kad DiCaprio yra gimęs būti artistu, instinktyviai jaučiančiu visus aktorystės meno niuansus didžiajame ekrane.
Filmo istorija nukelia į XIX a. Prancūziją, Verlaine‘as yra apsėstas A. Rimbaudu, kuris yra jaunesnis už jį dešimčia metų. Jų dramatiškuose santykiuose buvo visko: emocinės priklausomybės, literatūrinių ambicijų, besaikio absento vartojimo ir sekso.
Buvo manoma, kad Rimbaudo vaidmenį suvaidins labai talentingas jaunas amerikiečių aktorius Riveris Phoenixas, tačiau šis paauglių dievaitis mirė perdozavęs narkotikų.
Kaip prisimena režisierė Agnieszka Holland, jai norėjosi, kad Rimbaudą suvaidintų DiCaprio.
„Leo visada buvo bebaimis renkantis vaidmenis, – pasakoja ji. - Jam buvo įdomu eiti nežinomais keliais ir atrasti naujus horizontus.“
Aktoriaus tėvas, kuris turėjo milžinišką įtaką sūnaus gyvenime, labai mėgo A. Rimbaudą. Jis netgi buvo knygos apie absentą, kuris buvo mėgstamas Paryžiaus menininkų, redaktorius. Tėvui net į galvą negalėjo šauti, kad jo sūnus turės galimybę suvaidinti Rimbaudą.
Pasak režisierės, ji nuėjo į parduotuvę ir ten rado marškinėlius su pavaizduotu Rimbaudu. Jaunasis poetas atrodė lygiai taip pat kaip DiCaprio. Agnieszka Holland nusiuntė marškinėlius aktoriaus agentui ir taip prasidėjo jų bendras kūrybinis darbas.
Pati filmo esmė – dviejų poetų santykis, o lovos scenos tarp Rimabaudo ir Verlaine‘o, kurį suvaidino britų aktorius Davidas Thewlisas, jaunajam DiCaprio nebuvo ypatingai tinkamos, rašo BBC.
„Leonardo tada buvo 19 metų. Bet jis nesukėlė naujoko įspūdžio, - pasakoja režisierė Holland. - Jau tada jis buvo vienas labiausiai subrendusių aktorių, su kuriais man teko dirbti. Apie tai, kad jis dar visai jaunas, mes prisimindavome, kuomet jis pertraukų tarp filmavimo metu būdavo kaprizingas, prašydamas užsakyti vieną ar kitą patiekalą pietums, arba šiaip išdykaudavo.“
„Bet aš mačiau, kaip jis vaidino filmuose „This Boy's Life“ kartu su Robertu De Niro, ar filme „What's Eating Gilbert Grape“. Akivaizdu, kad jis buvo labai talentingas. Po Riverio Phoenixo mirties Leonardas DiCaprio tapo labiausiai stebinančiu savo jaunos kartos aktoriumi. Be jo vargu, ar būčiau nufilmavusi savo filmą. – sako Agnieszka Holland. - Juostos pradžioje Rimbaudas yra 16 metų, ir man reikėjo, kad žiūrovai nesuabejotų tuo. Leo tai puikiai pavyko, tačiau tuo pat metu jis buvo itin subrendęs. Aš nebuvau mačiusi savo filmo ilgą laiką, bet neseniai jį parodžiau savo studentams ir vėlgi buvau sužavėta jo vaidyba. Šiandien siužetai apie homoseksualus tampa populiarūs. Tačiau tuo metu suvaidinti tokį vaidmenį vaikinukui iš Kalifornijos buvo gana sudėtinga. Davidas Thewlisas, kuris suvaidino Verlaine‘ą, daug kuo pagelbėjo Leo. Iš pokalbių su Leonardo aš supratau, kad jis turi neįtikėtiną emocinę vaizduotę. Jis tampa tarsi mediumu, kurio dėka personažo siela persikūnija į jo kūną“.
Agniezka Holland teigia, kad DiCaprio niekada nebuvo klasikinio amerikietiško požiūrio į aktorystės meną šalininkas – metodo, pagrįsto asmeninių ir aktoriaus patirčių naudojimo kuriant vidinį personažo pasaulį.
„Leonardas turi savo priėjimą, kuris lieka mįsle visiems, kurie stebi jį iš šalies, netgi ir režisieriui. Kai tik kamera pradeda veikti, prieš mus ne Leonardas, o visiškai kitas žmogus – personažas, į kurį jis visapusiškai persikūnija“, – savo pastabomis dalinasi Holland.
Stacey Wilson Hunt, rašančiai apie Holivudą amerikiečių savaitraščiui „New York Magazine“, nuomone, Leonardo DiCaprio apdovanojimas „Oskaru“ už geriausią vyrišką vaidmenį susijęs ne tik su jo vaidmeniu filme „Hju Glaso legenda“.
„Tai geras filmas, bet Holivude jau ne pirmus metus buvo manoma, kad Leo jau seniai nusipelnė gauti didelį apdovanojimą. Per paskutinius 10 metų nė vienas jo filmas nebuvo nuobodus ar pilkas, ko nepasakysi apie Tomą Hanksą, Tomą Cruise‘ą ar Willą Smithą. Ir apskritai, žmonėms patinka Leo, simpatijos Holivude žaidžia ypatingą vaidmenį, kuomet kalba eina apie tai, kas ir ką laimi, – sako žurnalistė. - Leo – tai paslaptis, o paslaptys žmonėms patinka. Jam kažkokiu būdu pavyksta būti pakankamai privačiu žmogumi, neskaitant eilės romanų su supermodeliais. O per paskutinius metus jis tapo dar ir aktyvistu, tai tampa aišku, kai jis kaskart kalba prieš publiką. Ir jis tai daro ne šmaikščiai - Leonardas paaukojo milijonus dolerių labdaros organizacijoms, kad apsaugotų aplinką“.
Amerikiečių žurnalistės manymu, Leo sužavi ir tuo, kad pasaulinio kino versle jis užsiima ir labdaringa veikla: „Praeitais metais buvau viename renginyje, organizuotame kino aktorių gildijos, kur Leonardas buvo apdovanotas už aktyvią veiklą humanitariniame sektoriuje. Ten nebuvo kamerų, galbūt todėl Leo buvo itin atviras ir atsipalaidavęs. Daugumą žmonių iš tiesų palietė jo kalba, kurioje jis užsiminė, kad tėvai padėjo susiformuoti jo charakteriui.“
„Jo tėvai buvo bohemos žmonės, kurie leido jam surasti savo kelią. Iškart akivaizdu, kad jie vis dar išlieka itin brangiais Leonardui, – tęsia žurnalistė. - Leo taip pat išmoko naudotis žiniasklaida užsiimdamas labdaringa veikla. Tarp jo Holivudo draugų – aktorius Markas Ruffalo, kuris taip pat žinomas kaip aktyvistas. Nežiūrint į visa tai, DiCaprio vis tiek išlieka paslaptinga asmenybe. Jis arba kažką laiko savyje, arba iš tiesų tapo itin brandžiu asmeniu.“
Kaip sako režisierė Agnieszka Holland, netgi 1990-aisiais, kada buvo filmuojamas „Visiškas užtemimas“, ji buvo įsitikinusi tuo, kad DiCaprio tikrai nenorėjo tapti paauglių dievaičiu, nors jo dar laukė „Romeo ir Džiuljeta“ bei „Titanikas“.
„Leo norėjo būti vyriškas. Aš žinau, kad jam nepatiko būti vaikiškai trapiu, beveik androgenu. Man atrodo, kad po „Titaniko“ jam rūpėjo parodyti, kad jis – rimtas aktorius, gebantis atlikti didelius, svarbius vaidmenis. Bet ir „Visiškame užtemime“ bei „Titanike“ jis neįtikėtinai gražus. Leonardas turi talentą viską daryti lengvai, su humoru ir ironija, nors tai ir nevisai atsispindi „Hju Glaso legendoje“.
Kaip gi Agnieszka Holland paaiškina tai, kad DiCaprio niekada „nenuvažiavo nuo bėgių“, kaip tai dažnai atsitinka kai kuriems jo kolegoms iš Holivudo, pernelyg anksti tapusiems žinomais ir turtingais?
„Mes „Visišką užtemimą“ filmavome Paryžiuje, Briuselyje ir Džibutyje, tačiau kad ir kur mes keliavome, buvo aišku, kad jis tvirtai stovi ant kojų,– prisimena režisierė. - Jis visada išliko ištikimas savo šaknims bei atsidavęs savo šeimai. Jis gerbia žmones ne todėl, kad jie turtingi ar žinomi, bet dėl jų žmogiškųjų savybių. Jis ne snobas. Kai kas nors yra apdovanotas ypatingu talentu, galima sakyti, kad tai – Dievo dovana. Žinoma, visus šiuos metus jis dirbo su tuo, kad nušlifuotų savo įgūdžius. Bet jei pažvelgtume į jo karjeros pradžią, netgi iki „Visiško užtemimo“, taptų aišku, kad jo talentas pasireiškė nuo pat pirmų žingsnių.“