1942 metų balandžio 18 dieną, praėjus keturiems mėnesiams po japonų atakos Perl Harbore, nuo lėktuvnešio „Hornet“ denio pakilo šešiolika B-25 bombonešių, pasukusių Japonijos krantų link. Pirmą kartą per Antrąjį pasaulinį karą amerikiečiai atakavo savo priešininkus jų pačių žemėje – virš Tokijo buvo numesta keliolika bombų.
Antskrydis didesnių nuostolių nepadarė, tačiau suvaidino svarbų psichologinį vaidmenį. Iš šešiolikos „raiderių“ skrydyje dalyvavusių oro mašinų išliko tik viena – pritrūkus kurui jos ekipažas nusprendė leistis Sovietų Sąjungos teritorijoje.
Bombonešį pavyko nutupdyti sovietų bazėje netoli Nachodkos. Tiesa, ekipažo laukė nemaloni staigmena – sovietai, matyt nenorėdami pyktis su japonais, nusprendė amerikiečius internuoti, o paskui išvežti į šalies gilumą, kur jiems po kurio laiko buvo leista „pabėgti“. Namuose jie atsidūrė tik po metų.
B-25 skrydis. Doolittle'o reidas. Vida Press nuotr.
Kiti penkiolika bombonešių dėl kuro trūkumo nepasiekė numatyto atsarginio aerodromo Kinijos teritorijoje. Vienas bombonešis, bandydamas tūpti pakrantėje sudužo – per incidentą žuvo visi penki įgulos nariai. Kiti lėktuvai, prieš tai iš jų su parašiutais iššokus ekipažo nariams, rėžėsi į jūrą ir nuskendo pakrantėje, kiti sudužo japonų kontroliuojamoje Kinijos teritorijoje. 64-iems reide dalyvavusiems amerikiečiams, tarp jų – ir Jamesui Doolittle'ui pavyko: jie atsidūrė kiniečių partizanų gretose ir po kurio laiko pasiekė savo namus.
Aštuoni amerikiečiai pateko į nelaisvę, trims iš jų buvo įvykdyta mirties bausmė nukertant galvas, dar vienas kariškis mirė belaisvių stovykloje.
Pagal pirmąją paskelbta vizualizaciją B-21 turėtų priminti „nematomą“ bombonešį B-2, tačiau bus kiek mažesnis. Skaičiuojama, kad vieno B-21 kaina sieks 550 milijonų JAV dolerių.