„Pervertą širdį“ turėjo atlikti dešimt mokomųjų lengvųjų šturmo lėktuvų „Aermacchi MB-339“, kuriuose įtaisyti spalvotų dūmų generatoriai, leido grožėtis lakūnų braižomomis figūromis.
Dešimties lėktuvų grupė, susikirsčiusi į grupes po 4 ir 5 lėktuvus ore turėjo atlikti „mirties kilpos“ triuką priešingomis kryptimis, taip ore nubrėždama širdies kontūrus, o 38 metų pulkininko Ivo Nutarelli pilotuojamas dešimtas lėktuvas, apsukęs „mirties kilpą“ trečia kryptimi, turėjo tarsi strėlė persmeigti širdį. Triukas buvo gana sudėtingas ir kutenantis nervus – mirties kilpą žemutiniame taške užbaigę lėktuvai turėjo praskristi visa šalia vienas kito, o „strėlė“, kad dar labiau pakutentų paširdžius, turėjo praskrieti mažam aukštyje virš žiūrovų galvų.
Minia sulaikiusi kvapą stebėjo, kaip „Frecce Tricolori“, leidžianti spalvotus dūmus, danguje brėžia širdį. Iki katastrofos buvo likusios keliolika sekundžių.
Vėliau tyrėjai nustatė, kad lemtingą klaidą padarė Ivo Nutarelli, kurio pilotuojama „strėlė“ keturiasdešimties metrų aukštyje susidūrė su lėktuvu iš kairiosios grupės, o šis, praradęs valdymą, kliudė dar vieną lėktuvą.
Ivo Nutarelli pilotuojamas lėktuvas persivertė ore, užsidegė ir rėžėsi į žiūrovų minią – maždaug už 200 metrų nuo ypatingai svarbių svečių tribūnos, kur tuo metu buvo nemažai aukštas pareigas užimančių kariškių bei politinių veikėjų. „Aermacchi MB-339“ sprogo, kilo gaisras, vėliau buvo nustatyta, jog iš karto žuvo 31 žmogus, taip pat ir nelaimingasis pilotas Ivo Naturelli.
Vienas iš Ivo Naturelli kliudytų lėktuvų nukrito šalia medikų sraigtasparnio UH-60, kurio pilotas nuo patirtų sužalojimų mirė po savaitės. Per susidūrimą su pulkininko lėktuvu gyvas likęs „Frecce Tricolori“ pilotas katapultavosi, tačiau parašiutas pilnai neišsiskleidė ir per plauką ką tik mirties išvengęs pilotas žuvo atsitrenkęs į žemę. Trečiojo lėktuvo pilotas žuvo per susidūrimą, jo lėktuvo nuolaužos išsibarstė toliau nuo žiūrovų.
Iš katastrofos vietos sužeistuosius į ligonines skraidino per dvidešimt straigtasparnių. Nuo patirtų sužalojimų mirė dar 39 aviacijos šou lankytojai, bendras aukų skaičius pasiekė 70, tarp jų – net 16 vaikų, kurių dauguma ligoninėse mirė nuo smarkių apdegimų. Medikai pagalbą suteikė daugiau nei tūkstančiui žiūrovų, iš kurių 346 patyrė sunkius sužalojimus.
Nors nelaimingų atsitikimų per aviacijos šou nutikdavo ir anksčiau, Ramšteino katastrofos mastelis šokiravo visą pasaulį. Vakarų Vokietijos visuomenė ir valdžia buvo sukrėsta – atsižvelgiant į kilusias demonstracijas šalies teritorijoje buvo uždrausti parodomieji skrydžiai ir oro paradai. Tiesa, po trejų metų (abi Vokietijos tuo metu jau buvo susivienijusios) šis draudimas buvo atšauktas, tačiau aviacijos šou dabar turėjo būti rengiami pagal sugriežtintas saugos taisykles.