Dviejų seserų santykis

Jau kelerius metus laukiamiausia – 160 metų gyvuojančio britų paveldo prekių ženklo „John Lewis“ kalėdinė reklama. Kaip rašo theguardian.com, šįmet prekių ženklas griebia už širdies stygų išleidęs „Narnijos“ įkvėptą pasakojimą apie dviejų seserų ryšį.

Reklamoje moteris, vardu Sally, paskutinę minutę bando nupirkti tobulą dovaną savo seseriai. Čia netrūksta magijos: kaip ir filme „Narnijos kronikos: Liūtas, ragana ir drabužių spinta“, moteris pro suknelių lentyną patenka į stebuklingą prisiminimų pasaulį, savo vaikystės namus, kur vėl išvysta, kaip juodvi su seserimi augo. Šie prisiminimai tampa pagalbininku išrenkant dovaną.

Pagrindinis vaidmuo reklamoje skirtas su sunkumais susiduriančioms aukštos klasės universalinėms parduotuvėms, o pati reklama buvo filmuojama Londone Oksfordo gatvėje esančioje „John Lewis“ parduotuvėje.

Pasak thedrum.com, ši reklama yra paskutinė „John Lewis“ išleistos trilogijos dalis. Pirmojoje dalyje „Langas“ („The Window“) per besikeičiančią parduotuvės vitriną buvo demonstruojamos lemtingos parduotuvės epochos, antrojoje „Duoti sąmoningai“ („Give Knowingly“) dėmesys buvo sutelktas į produktus, o trečiojoje „Dovanų valanda“ per dovanos paiešką kalbama apie minėtą seserų ryšį.

Kaip rašo dailymail.co.uk, vienus ši reklama sujaudino ir pravirkdė, kitiems sukėlė dviprasmiškus jausmus – jie reklamą vadino chaotiška ir painia. Buvo ir tokių, kuriems nepatiko, kad reklamoje nėra nė vieno vyro, tik moterys.

Šiųmete sensacija tapęs namudinis klipas

Atlikėjas, dainų autorius ir prodiuseris Samas Cleggas, įkvėptas „John Lewis“ kalėdinių reklamų, vos už 500 svarų sterlingų sukūrė namudinį klipą, kuris sukėlė šėlsmą socialinėje žiniasklaidoje, buvo peržiūrėtas daugiau kaip milijoną kartų „YouTube“ ir žiūrovų pavadintas „milijoną kartų geresniu“ už naujausią įkvėpėjo reklamą apie dviejų seserų ryšį.

Samas savo kurtame klipe pasakoja apie vienišą pagyvenusį vyrą, kuris ant kalvos pamaitinęs paukštelį vėliau sužino, kad artinasi audra. Kitą dieną paukštelį aptinka sužeistą žolėje, parsineša namo, sušildo, drauge vakarieniauja. Vėliau paaiškėja, kad vieta, kurioje rado paukštelį, jam itin svarbi – ten savo jau amžinatilsį žmonai Robyn prieš 40 metų padovanojo pliušinį meškiuką su užrašu: „Myliu tave, Robyn“. Reklamos pabaigoje vyras aplanko pernai mirusios žmonos kapą.

Klipe skamba nuotaikinga Samo kurta daina „Send Me A Sign“ (liet. „Atsiųsk man ženklą“), ją galima parsisiųsti. Viena dainos kopija verta 79 pensų (0,96 euro), visas gautas lėšas atlikėjas skiria labdaros organizacijoms, padedančioms vyresnio amžiaus žmonėms. Jo tikslas – didinti informuotumą ir padėti suteikti paramą bei draugiją tiems, kurie kasdien susiduria su vienatve.

Jautrus anūko ir senelio ryšys

Tarptautinė Didžiosios Britanijos mažmeninės prekybos maisto produktais ir bendrosiomis prekėmis bendrovė „Tesco“ šįmet virpina širdį savo šventinei reklamai pasirinkusi jautrų anūko ir senelio ryšį ir parodo, kad šventės gali būti persipynusių džiaugsmo ir netekties jausmų metas.

Istorija sukasi apie Gary ir jo senelį, kurie atgaivina tradiciją statyti imbierinį namelį – anksčiau Gary tai darydavo su velione močiute.

Kaip rašo thegrocer.co.uk, siekdama įgyvendinti kampaniją parduotuvėse, „Tesco“ nuo kiekvieno parduoto meduolio įsipareigojo skirti 10 pensų (12 euro centų) maisto skirstymo labdaros organizacijoms „Trussell Trust“ ir „FareShare“, kad padėtų kovoti su maisto nepritekliumi.

Skatina toleranciją

Telekomunikacijų bendrovės „Telia“ šiųmetė kalėdinė kampanija kviečia pažinti ir priimti nematomas žmonių negalias. Skaičiuojama, kad 1 iš 100 žmonių pasaulyje turi autizmo spektro sutrikimą, o Lietuvoje tai prilygtų Jonavos dydžio miestui. Gyvenantiems su šiuo sutrikimu svarbi rutina ir saugi aplinka, tad triukšmingos, ryškios, kupinos netikėtumų, kvapų ir susitikimų Kalėdos jiems gali tapti tikru iššūkiu.

Pagrindinė toleranciją skatinančios kampanijos žinutė yra „Kalėdos – visokios. Ir visos jos – Kalėdos“, o šventinę reklamą įkvėpė tikra Benjamino, turinčio autizmo spektro sutrikimą, istorija. Ji primena, kad skirtumai yra mūsų gyvenimo dalis, kuriuos svarbu priimti ne tik per Kalėdas.

Galimybė per garsą užmegzti ryšį su pasauliu

„Apple“ kalėdinėje reklamoje, kurią pavadino „Širdies stygos“, paliečiama jautri tema – klausos negalia. Skirdama dėmesį šiai sričiai technologijų milžinė neseniai pristatė klausos testą „Apple AirPods Pro 2“ ausinėms, kurios kai kuriose šalyse jau pripažintos klinikine klausos priemone.

Reklamoje, kaip rašo forbes.com, paliečiama kai kas svarbaus: „Žinome, kad „AirPods Pro 2“ suteikia puikias muzikos klausymosi galimybes, žinome, kad jos turi erdvinį garsą, kad išėmus vieną ausinę iš ausies muzika pristabdoma ir kad įspūdingai slopinamas triukšmas.

Tačiau reklamoje matome klausos negalią turintį tėvą, kuris negali tinkamai išgirsti džiugios akimirkos, kai jo dukra groja gitara, kol neįsideda vienos ausinės.“

„Apple“ sako: „Daugeliui iš mūsų garsas ir tai, kaip girdime, padeda užmegzti ryšį su mus supančiu pasauliu. Tačiau žmonės, turintys klausos sutrikimų, vidutiniškai 10 metų laukia, kol bus patikrinta jų klausa ir pritaikyti klausos aparatai. Dėl to milijonai žmonių nežino, kad turi klausos sutrikimų, ir negauna reikiamos pagalbos.

Dabar, naudodamiesi pirmąja pasaulyje visapusiška klausos sveikatos patirtimi, galite atlikti klausos testą, kurio rezultatai moksliškai patvirtinami per kelias minutes, ir įjungti klinikinio lygio klausos pagalbos funkciją savo „AirPods Pro 2“ tiesiog iš namų.“

Stebuklingų varpelių istorija

Prekybos tinklas „Lidl“ išleido šventinę reklamą, pavadintą „Magiškos Kalėdos“. Joje pasakoja, kaip maža mergaitė Ema padeda senyvai moteriai surinkti pirkinius, pabirusius ant šaligatvio. Moteris už gerumą atsilygina įteikdama mergaitei porą stebuklingų varpelių, galinčių išpildyti jos brolio ir sesers norus – nuo saldumynų iki pliušinių žaislų.

Pačios Emos noras – padovanoti šiltą kepuraitę berniukui, kurį ji tądien pastebėjo. Berniukui buvo per šalta prisijungti prie sniegu besimėgaujančių vaikų, tačiau kitą dieną jis grįžo dėvėdamas gautą dovaną.

Dailymail.co.uk teigimu, nors žiūrovai turėjo atkreipti dėmesį į šventinę reklamos žinutę, viskas, apie ką jie diskutavo, buvo mergaitė Ema – pasirodžiusi itin panaši į Velso princesę Charlotte. Tačiau – tik panaši, nes Emą vaidino dešimtmetė aktorė Ríona Gallagher.

Rūpestis suvienija žmones

„Amazon“ šiųmetėje kalėdinėje reklamoje rodoma, kaip maži rūpestingi veiksmai gali sukelti džiaugsmą, kuris padeda suvienyti žmones. Širdį šildančioje prekių ženklo reklamoje „Vidurnakčio opusas“ pasakojama apie teatro valytoją, kurio paslėptą vokalinį talentą per kasdienę pamainą pastebi ir įvertina jo kolegos.

Ryšiai užsimezga, kai sugriaunamos kliūtys“

Būtent tokią žinutę savo kalėdinėje kampanijoje šiemet skelbia Vokietijos telekomunikacijų bendrovė „Deutsche Telekom“. Šiuo metu, kai pasaulis itin susiskaldęs, bendrovė nori įkvėpti užmegzti ryšį, primindama žmonėms, kad, užmezgę jį su kitais, nepaisant jų skirtumų, jie gali rasti bendrą kalbą, rašo telekom.com.

Nepaisant to, kad gyvename toje pačioje planetoje, daugelis žmonių gyvena izoliuotuose socialiniuose burbuluose, priimdami tik tuos, kurie atrodo, mąsto ir elgiasi taip pat kaip jie. Šis didėjantis susiskaldymas silpnina kolektyvinį gebėjimą suprasti ir priimti įvairovę.

Kalėdinė reklama žiūrovus nukelia į kerinčią šiuolaikinę pasaką. Joje pasakojama apie dvi jaunas mergaites, gyvenančias skirtinguose pasauliuose, kuriuos skiria stiklo paketas. Nepaisant išsiskyrimo, tarp jų užsimezga artima, nerūpestinga draugystė. Jų širdį šildantis vaikiškas atvirumas ir smalsumas nugali nematomas prietarų ir įtampos kliūtis, kurias tarp jų pastatė visuomenė. Jos parodo, kad megzti ryšį įmanoma net pačiomis sudėtingiausiomis aplinkybėmis.

Remia Londono benamius

Futbolo klubas „Chelsea“ išsikėlė misiją šią žiemą paremti tuos, kurie šąla. Praėjusiais metais vien pietvakarių Londone, kaip rašoma chelseafc.com, daugiau kaip 3 tūkst. žmonių miegojo neturėdami pastogės. Kaip teigė klubo atstovai, kartu su sirgaliais ir vietos labdaros organizacijomis šiltais drabužiais jie siekia aprūpinti tuos, kuriems jų labiausiai reikia.

Per savo kalėdinę kampaniją klubas renka lėšas labdaros organizacijoms, kovojančioms su benamyste ir jos pagrindinėmis priežastimis Londone.

Apie norą jaustis pastebėtiems

„Etsy“ savo šiųmetėje kalėdinėje kampanijoje dalijasi istorija apie kultinį pasaulinį personažą, kuris dažnai pastebimas, bet retai kada iš tiesų matomas: Waldo iš klasikinės serijos „Kur yra Waldo?“. Kaip rašo lbbonline.com, reklamoje Waldo keliauja po pasaulį ir visur yra pastebimas. Tačiau tik grįžęs namo ir iš geriausios draugės gavęs puikiai asmeniškai pritaikytą dovaną, jis pagaliau pasijunta pamatytas.

Kūrybinė šios kampanijos strategija, paremta kultūrinėmis įžvalgomis apie pagrindinį žmonių norą jaustis pamatytiems, išnaudoja emocinę dovanojimo magiją ir jausmą, kai gauni dovaną, kuri iš tiesų sako: „Aš tave suprantu.“

Geriausia dovana – laikas su šeima

Pirmą kartą išleista Londono Hitrou tarptautinio oro uosto kalėdinė reklama primena, kad Kalėdos – daugiau nei materialinės gėrybės. Stebėdami du meškiukus, grįžtančius į Londoną susitikti su šeima, prisimename, kad būti su savo šeima per Kalėdas yra viena geriausių dovanų, rašo iabuk.com.

Kalbėdamas apie šią reklamą, oro uosto komercijos direktorius Jonathanas Coenas sakė: „Kalėdos yra mano mėgstamiausias metų laikas Hitrou oro uoste – čia šurmuliuoja šeimos ir draugai, susirenkantys šiuo ypatingu metų laiku.“

Kuria nuostabias Kalėdas

Antro pagal dydį prekybos centrų tinklo Jungtinėje Karalystėje „Sainsbury’s“ 2024 m. kalėdinėje reklamoje vaidina mylimas britų autoriaus Roaldo Dahlo personažas BFG (angl. The Big Friendly Giant, liet. Didysis draugiškas milžinas) ir tikra prekybos centro darbuotoja Sophie.

Šventiniame klipe rodoma, kaip prekybos centro darbuotoja padeda milžinui sukurti nuostabias Kalėdas.

Visagalė fėja

Prekių ženklo „Marks & Spencer“ šventinėje reklamoje vaizduojama irzli dama, kuri jau pavargo nuo švenčių, tačiau, padedama draugės fėjos, sugeba papuošti namus, paruošti stalą, ant kurio nugula daugybė kalėdinio vakarėlio patiekalų, kad galėtų priimti kaimynus.

Misija – išgelbėti Kalėdas

Vokietijos žemų kainų prekybos tinklo „Aldi“ šiųmetėje kalėdinėje reklamoje grįžta nuo 2016-ųjų žiūrovų pamėgtas Kevinas Morkas. Kaip rašo idealhome.co.uk, pernai Kevinas įsivėlė į įvairias išdaigas Viljamo Konkerio stebuklingame kalėdiniame fabrike, o šiemet jam ant pečių gula visas pasaulis, nes jis turi ypatingą misiją – išgelbėti Kalėdų dvasią.

Reklamoje veiksmas vyksta Kalėdų išvakarėse šventiniame snieguotame kaime. Žybsinčios lemputės leidžia manyti, kad kaimas suvienijo jėgas, kurdamas kalėdinio dekoravimo idėjas, tačiau netrukus miestelis panyra į tamsą. Kas laukia toliau, kviečiame pažiūrėti šventinį vaizdo klipą.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją