Mano pirma emocija ją pamačius – juokas. Mėgstu humorą, mėgstu pasijuokti ir iš savęs, todėl tokia reklama pralinksmino. Juolab kad pamenu tuos gūdžius laikus, kai iš tikrųjų Lietuva atrodė panašiai. Gera pasidaro supratus, kaip toli nuėjome, ir kokią dabar fantastišką sostinę turime.

Bet tada atėjo kita mintis – nors mums tai gali atrodyti juokinga, nes žinome, kad taip nebėra, vakariečiai, į kuriuos reklama nutaikyta, gali nerasti ryšio. Liūdna, bet čia atvaizduota tiesa, daug kas iš tiesų mus vis dar mato tokius.

Prisiminiau, kai praėjusią vasarą manęs aplankyti atvyko pusseserė iš Anglijos. Ji iki šiol niekada nebuvo buvusi Lietuvoje. Kai po savaitės, praleistos Vilniuje, paklausiau, kokie įspūdžiai, ji neslėpė – tikėjosi visiškai ne to. Itin švarios gatvės, stilingi žmonės, didelis restoranų pasirinkimas, wifi visur, kur nori. Tai ją nuoširdžiai nustebino! „Maniau, bus kažkas panašaus į tai, ką mačiau seriale „Černobylis“, atvirai pasakė ji man.

Taip, labai smagu, kad čia apsilankę žmonės nuomonę pakeičia. Tačiau liūdna pagalvojus, kiek daug jų net nedrįsta čia važiuoti dėl įsisenėjusių stereotipų, arba atvažiuoja tikėdamiesi tos „tamsios egzotikos“.

Grįžtant prie reklamos – idėja gera, bet tie baisūs kadrai trunka per ilgai. Žinant, kiek žmonės sugeba išlaikyti dėmesį, gal net nepažiūrės reklamos iki galo ir pasiliks su tuo pačiu, tik dar paryškintu, vaizdiniu. Galbūt buvo galima lyginti kadrus, ko tikimasi ir kaip yra iš tiesų, kad žiūrovas iškart suvoktų skirtumą. Nes dabar atrodo, kad išleista krūva pinigų palinksminti mums patiems, bet ne pritraukti užsienio turistų.

Ačiū, kad dalijatės savo nuomonėmis. Norite pranešti naujieną ar išsakyti mintis? Kviečiame rašyti el. paštu pilieciai@delfi.lt