Už 0,5 milijono eurų sukurto „šedevro“ turinį detaliai atpasakoti dar kartą, manau, nėra prasmės. Tą jau daug kartų padarė patriotiškai nusiteikę Lietuvos piliečiai.
Be abejo, daugiau šlykštesnių vaizdų, taip diskredituojančių savo šalį, manau, niekas nebūtų galėjęs sukurti, nes tam reikalingas ypatingas „talentas“. Mano pirma mintis pamačius tokią reklamą buvo, kad, matomai, vadovaujant maskvai, tai padarė mūsų penktosios kolonos atstovai arba, galbūt, iš psichiatrinės pabėgę pacientai.
Tik niekaip nesupratau, kodėl šlykštynių demonstravimas nėra išbaigtas. Juk, kaip vyšnia ant torto ir viską užgožiantis baigtinis akcentas, be abejo, turėjo būti parodyta prikrauta mėšlo krūva ant valgomojo stalo. Juk ne veltui rusų okupantai tai daro Ukrainoje, taip palikdami savo „didingos“ ir „dvasingos“ šalies atstovų vizitinę kortelę.
Jeigu mūsų reklamoje to nebuvo, vadinasi, dėl maskvos įtakos aš, galbūt, ir klystu. Matomai, užtenka ir savų „genijų“, juk prisidirbti ir apsidirbti mes ir patys mokame – ir politikoje, ir bandydami spręsti ekonomines problemas, ir eksperimentuodami su savo švietimo sistema, ir t.t.
Mano oponentai, matomai, bandys argumentuoti, kad blogos reklamos iš viso nebūna, nes reklamos pagrindinis uždavinys atkreipti į save dėmesį, o šokiruojanti, vertybių skalę apverčianti aukštyn kojomis reklama visuomet bus dar įtaigesnė. Aišku, galima diskutuoti, bet niekaip negaliu įsivaizduoti, kad Brazilija reklamuotų turistams Rio de Žaneirą, rodydama milžiniškus favelų kvartalus, kur turistui pavojinga net žingsnį žengti, nes tuoj pat bus apiplėštas. Pietų Afrikos Respublika savo šalies reklamai niekuomet nedemonstruos ištisų lūšnynų rajonų ir neaiškins turistams, koks yra nuostabus Johanesburgas, bet baltam žmogui geriau nekelti kojos už viešbučio ribos, nes yra 100 proc. tikimybė, kad bus apiplėštas ir, jeigu neatiduos visų pinigų, matomai, gali būti ir nužudytas.
Sutinku, kad pasaulio istorijoje gausu pavyzdžių, kai žmonės bando įsiamžinti per negatyvą ir, deja, jų pavardės lieka istorijoje. Herostratas, norėdamas išgarsėti Efese, padegė vieną iš septynių pasaulio stebuklų – Artemidės šventyklą. Nors Graikijoje buvo visuotinai priimtas sprendimas niekuomet ir niekur neminėti jo vardo, deja, jis pasiliko istorijoje.
Norisi tikėti, kad ir Vilnius, kurio įvaizdis buvo sudegintas ir išmaudytas purvinoje reklamoje, vis tiek bus žinomas ir mylimas. Tačiau „Go Vilnius“ reklamos veikėjų nei pavardžių, nei veidų televizijoje tikrai nenoriu matyti ir nenoriu girdėti jokių jų interviu. Ši reklama – tai pavyzdys, kada, vykdant tokius projektus, būtina rimta valstybinė komisija, į kurią turi būti įtraukti ir visuomenės atstovai, nes negalima užsižaisti absurdiškomis, nuo realaus gyvenimo atitrauktomis idėjomis, tikintis, kad jos duos teigiamą efektą.
Norite pranešti naujieną ar išsakyti savo nuomonę? Kviečiame rašyti el. paštu pilieciai@delfi.lt