Merginos šlamštė picą užsigerdamos Cola ir visus aplink apkalbinėjo, vis įterpdamos angliškus žodžius. Nori pasirodyti, kad šič kalbą moka? Betgi nieko tuo nenustebnsi, o savos kalbos negerbimas ir darkymas apskritai yra žemas lygis. Visiškai nesigėdino, kad mes girdime, netgi tyčia aukštesnius decibelus įjungdavo.

Pirmiausia kliuvo mums. Aš sau ir savo moteriai užsakiau tikro šampano. Ir tai buvo pretekstas prie mūsų prisiknisti. Ne ne, jos nepriėjo, jos tik atsisukusios dėbsojo ir replikavo. Kodėl mes ryte geriame? Ar mes turime gėdos? Sąžinės? Moralės? Supratimo? Ar aš esu „debilas“, kad „girdau“ savo draugę ir t.t. Stengėmės nekreipti dėmesio, susilaikėme ir neiškvietėme apsaugos, kad jas apramintų, juk tada pasirodytume lygiai tokie pat nepakantūs, kaip ir jos.

Po „antialkoholinės valandėlės“ buvo iškelta komjaunuoliška proletariška pavydo scena, kad toookį brangų gėrimą mes perkame, ir isteriški kikenimai, viena kitai į šonus suokalbiškai trinksint ir vadinant mus „durneliais, kurie kažką vaidina“. Na, tada jau neišlaikiau, atsisukau į jas ir paprašiau užsičiaupti. Tada ir prasidėjo tirada. Viena per kitą aiškino: „kaip jums ne gėda, tuos pinigus verčiau vaikų namams paaukotumėt“. Ir ėmė moralizuoti, kad tik „vagiai“ šiais laikais gali turėti daug pinigų ir juos leisti „rytiniam šampanui“.

Apskritai, čia ne vienetinis įvykis. Mano kartos ir jaunesnių žmonių tokių yra nemažai. Jie tiesiog garbina skurdą, lygiavą, o jei kas nors uždirba daugiau, neva tai privalo viską išaukoti, jokiu būdu neišleisti pramogoms.

Išsivėmusios ant mūsų, pamačiusios, kad mes neparodome savo pasipiktinimo jomis, mergos persimetė ant tos vyresnės poros. Pretekstas buvo porelės bučinys. Jiedu sėdėjo apsikabinę, susidaužė taurėmis ir bučiavosi. Mergos piktinosi, kad „toookiame amžiuje“ jie nederamai elgiasi, ir apsidairiusios aplink pasakė: „kur čia mes atėjome, koks čia pub’as, kad aplink begėdžiai“. Kliuvo tos vyresnės moters aprangai: „Žiūrėk, apsirengusi kaip jaunuolė, turbūt ji ne žmona, o meilužė, tik pas sovietinius tokie dalykai gali būti“. Atsiprašau, tačiau būtent ši karta yra giliausi postsovietikai, negi jie nejaučia, kad jų elgesys kaip tikrų tikriausių komunistų? Skundimas, lygiavos siekis, o kur dar tas „sovietų sąjungoje sekso nebuvo“?

Apskritai, kas negerai su dauguma mūsų kartos atstovų, kad jie negerbia vyresnių ir drasko jiems akis, vartoja narkotikus, tačiau smerkia saikingą bei kultūringą alkoholio vartojimą, garbina skurdą ir smerkia tuos, kurie sugeba generuoti pelną ir mėgautis gyvenimu, nors nėra matę skurdo, nes mamytė ir tėvelis išlaiko juos ir už rankutės visur vedžioja. Mano, kad bet kokia nuosavybė turi būti ne žmogaus, ne šeimos, o bendra (mano mama juos vadina švonderiais), „paaukok, padaryk gerą darbą“ ir t.t.

Apsileidimą ir tinginystę vadina kūno pozityvumu, darko gimtąją kalbą ir tuo didžiuojasi, skundimą vadina pilietiškumu ir, pasitaikius progai, gali įskųsti bei išduoti draugus, šeimą (mano tėvas juos vadina pavlikais marozovais), niekiną meilę ir renkasi internetinius surogatus, niekina seksą ir renkasi masturbaciją besikalbėdami su Chat GPT, įsivaizduoja, kad visas pasaulis jiems kažką skolingas. Įsivaizduoja, kad maldami liežuviais gelbėja pasaulį nuo klimato atšilimo, nesupranta perkeltinių prasmių, jeigu tai nėra jau žinomas ir nuvalkiotas juokas jų socialiniame burbule, apskritai nesupranta humoro, išskyrus tą, kuris jau labai populiarus, žiauriai bijo išsiskirti iš savo bendraamžių, kabinėjasi prie žmonių, jeigu tie žmonės nesielgia, nekalba, nesirengia ir t.t. pagal jų supratimą, jiems nieko nereiškia prieiti prie vyresnio žmogaus ir pradėti įžeidinėti.

Itin mėgsta kolektyvizmą, visišką atvirumą, „atlaparūriškumą“, kaip sako mano diedukas...

Sąrašą galima būtų tęsti ir tęsti.

Tiesiog liūdna.

Bet ne visi tokie šios kartos atstovai, yra ir normalių. Gaila, kad per tokius nuvertinama ir sąmoningo jaunimo mažuma.

Norite papasakoti savo istoriją ar išsakyti nuomonę? Kviečiame rašyti el. paštu pilieciai@delfi.lt