Iškilo bėda registruojant transporto priemone „Regitroje“. Nuvažiavau pasiklausti, kas negerai, man pasakė, kad dokumentuose trūkstą įrašų apie galią ir svorį, kad paskaičiuotų taršos mokestį. Na, gerai, reikia tai reikia, pasirodo, reikia atlikti ekspertizę, už kurią pats turiu susimokėti didelius pinigus arba nusipirkti iš Prancūzijos CoC sertifikatą, kuris kainuoja dar didesnius pinigus ir viskas tik tam, kad turėčiau susimokėti už taršos mokestį.
Kodėl iš karto, kai tą automobilį parvarė iš užsienio, „Regitra“ negalėjo bent pareikalauti, kad dokumentai būtų tvarkingi? Kodėl as dabar turiu už viską mokėti? Kodėl aš likau kaltas, kad „Regitra“ nesugebėjo iš karto visko sutvarkyti? Kodėl priėmė taršos mokestį, bet nepagalvojo, kaip išspręsti netvarkingų dokumentų klausimą?
Vienintelis atsakymas, kurį gaunu, tai arba susimokėti už viską, arba reikšti pretenzijas Prancūzijai, kad dokumentai yra nepilni.
Juokingiausia yra tai, kad elektroniniame „Regitros“ puslapyje, prie nuosavybės deklaravimo automobilio galią rašo, o „Regitra“, mano nuomone, apsimeta, kad jos nežino. Dar vienas klausimas tada kyla. Jei „Regitra“ nežino, kokia yra automobilio galia, tai iš kur visos draudimo kompanijos apsidraudžiant žino? Iš esmės turiu susimokėti pinigus tam, kad galėčiau susimokėti kitus pinigus.
O dar visi klausia jaunimo, kodėl išvažiuoja iš Lietuvos...
***
„Regitros“ teigimu, jei visi reikalingi automobilio duomenys yra „Regitros“ sistemoje – papildomų dokumentų pateikti nereikia.
„Tvarka ta, kad „Regitra“ registracijos mokestį, kuris priklauso nuo automobilio CO2 kiekio, apskaičiuoja remdamasi priimtu Motorinių transporto priemonių registracijos mokesčio įstatymu, kuris pradėtas taikyti nuo 2020-ųjų liepos. O skaitytojas mini, kad automobilis iš Prancūzijos į Lietuvą buvo įvežtas ir čia pirmą kartą registruotas buvusio valdytojo 2017 m., kai tokio mokesčio dar nebuvo. Taigi, būtent dėl šios priežasties, tuo metu buvo tikrinami tik automobilio registracijai reikalingi dokumentai ir duomenys bei nebuvo prašoma pateikti papildomų duomenų, kurie reikalingi šiandien apskaičiuojant registracijos mokestį.
Na, o kadangi skaitytojas įsigijo šį automobilį iš buvusio savininko šiemet ir nori jį įregistruoti savo vardu, tai reiškia, kad keičiasi transporto priemonės valdytojas ir, jei viršijama 130 g/km išmetamo CO2 riba, reikia sumokėti registracijos mokestį. Primename, kad CO2 nustatomas įstatymų leidėjo numatytais būdais, kurie yra taikomi pagal tam tikrą eiliškumą. Taigi, apskaičiuojant mokestį, pirmiausia yra įvertinami visi kliento pateikti dokumentai ir atsižvelgiant į juose nurodytą duomenų rinkinį, automatiškai yra parenkamas konkretus metodas.
Pirmiausia naudojami duomenys iš konkrečios registruojamos transporto priemonės oficialių ir patvirtintų dokumentų, t. y. automobilio kilmės (registracijos liudijimo) ar patvirtinimo dokumentų (pvz.: ekspertizės pažymos, atitikties sertifikato (CoC)). Šis metodas taikomas dažniausiai – tai sudaro apie 70 proc. nuo visų atvejų.
Antra, jei išmetamo CO2 kiekio nėra nurodyta dokumentuose, tuomet registre ieškoma lygiaverčių transporto priemonių pagal jų europinį tipo patvirtinimą, tipą, variantą ir versiją bei naudojama jų CO2 reikšmė.
Trečia, jei registre nėra lygiaverčių transporto priemonių, tuomet CO2 dydis nustatomas pagal įstatyme numatytas formules, panaudojant techninius konkretaus registruojamo automobilio duomenis iš aukščiau minėtų dokumentų: eksploatuoti parengtos motorinės transporto priemonės masė (kg), didžiausia motorinės transporto priemonės variklio galia (kW), pavarų dėžės tipas, degalų tipas arba galios šaltinis.
Jei nėra galimybės pritaikyti nė vieno CO2 nustatymo būdo, nes trūksta tam tikrų techninių duomenų apie automobilį, kurie naudojami formulėse, tokiu atveju reikia atlikti techninę ekspertizę ir pateikti techninės ekspertizės pažymą su trūkstamais duomenimis. Tad, kaip panašu iš skaitytojo situacijos, jo registruojamam automobiliui būtent ir nebuvo galimybės pritaikyti aukščiau minimų metodų, nes pateiktuose dokumentuose ir „Regitros“ sistemoje nebuvo visų reikalingų duomenų.
Taip pat atkreipiame dėmesį, kad Transporto priemonių savininkų apskaitos sistemoje nėra kaupiami ir tikrinami techniniai automobilio duomenys, o tik tie, kurie yra svarbūs deklaruojant įsigytą nuosavybę ir suteikiant unikalų savininko deklaravimo kodą (SDK), t. y. identifikavimo numeris, markė ir modelis.
Automobilio techniniai duomenys tampa svarbūs kitame etape – kai automobilio valdytojas kreipiasi dėl transporto priemonės registracijos, t. y. leidimo dalyvauti viešajame eisme suteikimo. Būtent šios procedūros metu yra tikrinama, ar yra visi duomenys, kurie reikalingi apskaičiuoti mokestį. Jei jie, įskaitant ir transporto priemonės galią, yra kliento pateiktuose dokumentuose ir / ar „Regitros“ sistemoje, tai yra, Kelių transporto priemonių registre, tuomet jokių papildomų dokumentų pateikti nėra prašoma.
Todėl skaitytojo minimą informaciją apie automobilio galios nurodymą sistemose pakomentuoti sudėtinga nežinant visų detalių. Tokiais atvejais visada rekomenduojame klientams kreiptis tiesiogiai į mus, kad būtų galima patikslinti informaciją ir taip atsakyti į visus rūpimus klausimus.
Primename, kad daugiau informacijos apie registracijos mokestį skelbiame „Regitros“ interneto svetainėje, kur taip pat galima rasti ir preliminarią mokesčio skaičiuoklę. Tad klientams visada patariame iš anksto pasidomėti perkamu automobiliu, ar yra visi dokumentai ir reikiami duomenys, jog registracijos procedūra praeitų sklandžiai“, – rašoma „Regitros“ komentare „Delfi“.