Viešojo transporto reforma sukėlė įvairių emocijų - atsirado nauji maršrutai, greitieji autobusai, kai kurių maršrutų nebeliko. Norėčiau pasidalinti su skaitytojais tamsiąja reformos puse: kaip 43 - asis autobusas tapo išbandymu kiekvienam keleiviui.

Negalima teigti, kad situacija pablogėjo tik po viešojo transporto reformos, bet prieš reformą dalykai, apie kuriuos papasakosiu, vyko itin retai. Pirmasis nepatogumas, kurį patyrė šio autobuso keleiviai, yra tvarkaraščio nepaisymas. Tiesiogine ta žodžio prasme, autobusas neretai važiuoja, kada nori.

Suprantama, autobusai nėra nauji (apie jų būklę papasakosiu vėliau), kartais gali sugesti, bet nejaugi kelis kartus per savaitę? Aišku, galima atsikelti anksčiau ir važiuoti ankstesniu autobusu, bet ką daryti, jei nei vienas, nei kitas neatvažiuoja? Laukti stotelėje 40 minučių tokiu oru yra išbandymas sveikatai bei nervams.

Antra: autobuso būklė yra tiesiog tragiška. Subjektyvus pastebėjimas - prieš reformą šio maršruto autobusas neretai važiuodavo naujas, žemagrindis, o kas svarbiausia, jis buvo šildomas. Dabar keleiviai vežami šaltuoju, vos besilaikančiu „važiuojamu objektu“, į kurį neįgaliems ar senjorams yra neįmanoma įlipti. Žado galima netekti, kai piko metu atvažiuoja... viengubas. Be komentarų.

Ir galiausiai trečia: maršruto pakeitimas. Prieš reformą autobusas važiuodavo iš Justiniškių mikrorajono per Šeškinę į Stotį. Dabar važiuoja tik iki Lukiškių (73 - asis važiuoja per Lukiškes, kam dar vieno?). Ne man vienai nusibodo ši betvarkė. Su maršruto pakeitimu susitaikyti galima, bet su kitais niuansais – ne.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

DELFI situaciją apie 43-iąjį autobusą pakomentavo Viešojo transporto optimizavimo vadovas Kastytis Lubys.

Jis sutiko, kad keleivių skaičius tikrai padidėjo, o transporto priemonės ne visos naujos, nors per dešimtmetį atnaujinta jau trečdalis autobusų parko turimų transporto priemonių. „Visgi žiemą padažnėja atvejų, kai į maršrutus neišvažiuoja priskirta transporto priemonė, tai nutinka dėl techninių gedimų, o rezerve transporto priemonių nepakanka, - nurodė jis. - Dienos eigoje suremontuota transporto priemonė vėl nukreipiama į maršrutą, bet eismo tvarkaraščiai kurį laiką lieką išbalansuoti. Šiuo metu maršrutus aptarnaujanti uždaroji akcinė bendrovė „Vilniaus viešasis transportas“ tikrai dirba maksimaliu pajėgumu“.

K. Lubys sakė besitikintis, kad artimiausiu metu situacija aptarnaujant viešojo transporto maršrutus pagerės, nes bendrovė įsigijo 19 naujų autobusų, kurie jau pasirodė Vilniaus miesto gatvėse. Jo teigimu, planuojama, kad šių metų balandžio mėn. bendrovė pasipildys dar 20-a naujų autobusų.

„Autobusai į maršrutus skiriami rotacijos būdu, todėl į 43 autobuso maršrutą bus skiriamos ir naujos transporto priemonės. 43-o autobuso maršruto trasos trumpinimas siejamas su konceptualia nuostata maksimaliai atsisakyti vienas kitą dubliuojančių viešojo transporto maršruto atkarpų. Kaip pavyzdį galima įvardinti, kad su vienu persėdimu Žaliojo tilto stotelėje galima su tuo pačiu viešojo transporto bilietu pasiekti tiek stotį, tiek Justiniškes“, - paaiškino jis.

Susidūrėte su viešojo transporto bėdomis? Norite pasidžiaugti šia sistema? Pasidalinkite savo pasakojimu el.paštu pilieciai@delfi.lt su prierašu „Viešasis transportas“

Taip pat savo nuomone galite pasidalinti žemiau: