Monika DELFI pasakojo, jog dar vakar apie 15-16 val. ji lankėsi sostinėje esančiame „Gyvam bare“. Vokietijoje studijuojanti ir dirbanti mergina buvo trumpam parskridusi atostogų į Lietuvą ir kartu su savimi turėjo lagaminą. „Manau, lagaminas neturėtų būti problema tokiame mieste, kaip Vilnius, tačiau visai kitaip manė į kavinę užsukęs išgėręs vyriškis. Tik įžengęs pro duris ir pastebėjęs lagaminą jis ėmė mane užgaulioti necenzūriniais žodžiais, liepė susirinkti visus daiktus ir dingti iš šalies. Man pažiūrėjus į jį ir paklausus, ar visi tie įžeidinėjimai skirti man – pradėjo grasinti, sakė trenks į galvą. Klausiausi ir buvau šokiruota, nežinojau, ką jam atsakyti, nes nesupratau, kodėl jis išvis mane užkabino“, – pasakojo Monika.
Netrukus į agresyvų lankytoją dėmesį atkreipė visi bare buvę žmonės, nes šis ėmė rėkti atsistojęs prie baro ir rodyti nepadorius ženklus. Monikai pasakius, jog nekentės įžeidinėjimų ir iškvies policiją – vyriškis dar labiau įsikarščiavo ir ragino kviesti. Tiesa, pasak merginos, bare dirbusi padavėja, regis, labai nesutriko ir paprašiusi vyro nusiraminti – pardavė jam dar alaus. „Vietoj to, kad išsiaiškintų visą situaciją ir pagelbėtų savo klientams, ji jau ir taip girtam ir agresyviai nusiteikusiam klientui pardavė alaus, prašydama jo nusiraminti“, – apmaudą liejo Monika.
Netrukus mergina paprašė sąskaitos, nors maisto dar nebuvo pabaigusi: „Tas vyriškis, pasiėmęs alaus bokalą, atsisėdo netoli manęs ir visą laiką nenuleido akių. Tikrai išsigandau. Labai liūdna, kad žmonės yra paliekami tokioje situacijoje. Padavėja matė, kaip jis sėdi ir mane stebi, pagalvojau, kad negi dabar turiu sėdėti ir ramiai toliau valgyti, lyg nieko nebūtų įvykę?“
Monikos manymu, padavėja nesistengė spręsti problemos: „Tai net ne sprendimas, o labiau situacijos užglaistymas, tačiau juk nuo to kenčiu aš. Kodėl turėčiau klausytis tokių žodžių? Aš moku už savo maistą ir noriu ramiai pasėdėti kavinėje. Jam spoksant į mane – buvo baisu. Juk nežinai, gal man išėjus iš kavinės – jis seks iš paskos. Atrodė, kad jis ne tik girtas, tačiau ir „apsivartojęs“. Man išeinant jis ėmė šokti.“
Monika teigė, jog padavėja labiau susidomėjo situacija tik tuomet, kai buvo pakviesta ir paprašyta atnešti sąskaitą, tačiau nieko pasakyti negalėjo, apgailestavo, kad „taip gavosi“. „Dar palikome jai arbatpinigių, dėl ko dabar gailiuosi“, – šypsojosi vėliau atsiliepimą feisbuke parašiusi ir baro soc. tinklo administratoriaus puolimo sulaukusi Monika.
Mergina teigė rašiusi atsiliepimą tam, kad baro vadovybė ateityje žinotų apie tokias problemas ir geriau paruoštų jas spręsti darbuotojus, tačiau pati liko agresyvia kliente.
„Gyvas baras“ į Monikos skundą jų oficialiame feisbuko puslapyje atsakė tokia žinute: „Labai gaila, jog susidūrėte su nemaloniu klientu. Kiek žinome, tai vienintelis konfliktas buvęs per visą mūsų veikimo istoriją. Galime tik dar kartą atsiprašyti. Tačiau nesame atsakingi už atskirų individų elgseną. Kaip jau minėjote, padavėja paprašė kliento elgtis ramiau – padarė tai, kas jai tuo momentu atrodė racionaliausia. Barą saugo saugos tarnyba, kurią esant reikalui galime iškviesti.
Įsivaizduokite, jeigu padavėja būtų pradėjusi ant jo šaukti, įtūžęs klientas būtų padaręs kur kas daugiau nemalonumų.
Tikrai neskatiname tokio klientų elgesio, nes pats GYVAS baras vien savo ideologija yra taiki vieta ir „marozai“ tik čia įžengę pamato, jog jiems čia nėra ką veikti.
O įvertinti GYVĄ barą 1* dėl nedraugiško lankytojo, yra tas pats, kaip kaltinti mus dėl nedarbo Naujojoje Akmenėje arba terorizmo išpuolių bet kurioje pasaulio vietoje.“
Situaciją pavadino „komiška“
Kiek vėliau baras parašė ir dar vieną komentarą, kur teigė, jog „darbuotoja, įvertinusi aplinkybes, priėmė, jos manymu, tinkamą sprendimą pabandyti išspręsti bręstantį konfliktą taikiai ir ramiai.“
Bare esą niekas nenukentėjo, tad sprendimas buvo priimtas tinkamai.
DELFI bandant susisiekti su baro administracija, telefonu atsiliepė Moniką aptarnavusi padavėja. Ši gynėsi, jog istorija „perspausta“. Tuo tarpu atviroje Lietuvos veganų grupėje feisbuke atsirado įvykį pašiepiantis įrašas, kuriuo pasidalijo Marius, savo paskyroje pažymėjęs, jog yra „Gyvo baro“ darbuotojas. Jame vaikinas ragino vertinti Monikos brolio feisbuko įrašą apie seseriai susiklosčiusią situaciją nuo 1 iki 10.
DELFI susisiekus su baro administracija, buvo gautas toks komentaras: „Sulaukėme neigiamo komentaro apie bare įvykusį konfliktą tarp gerb. Monikos ir kito kliento. Po komentaro nutarėme išsiaiškinti situaciją ir aptarėme viską uždaroje baro kolektyvo grupėje – mūsų darbuotoja išsamiai paaiškino viską ir, tikime, kad nenuslėpė nieko. Mūsų darbuotoja tiksliai nežino kodėl klientai apsipyko, bet berods dėl merginos lagamino, kuris galbūt kliudė praeiti ar dėl kitos priežasties užkliuvo vyrui.
Pasak padavėjos, vyras buvo su ja labai mandagus, bet pyko ant gerb. Monikos dėl kažkokios priežasties. Jie kažkiek apsižodžiavo ir abu apsikeitė nemandagiais žodžiais, tada padavėja paprašė kliento nusiraminti ir jis nurimo.
Tiesa, klientui užsakius maisto ir alaus, jo užsakymas buvo įvykdytas, nes, pasak padavėjos, jis tuo metu neatrodė agresyvus ar pan. Klientui nurimus, mergina visgi pagrasino iškviesti policiją, tada jie vėl apsižodžiavo ir padavėja vėl paprašė jo nusiraminti. Pasak padavėjos, klientas nurimo, o po kelių minučių merginos pabaigė valgyti, paprašė sąskaitos ir išėjo. Vyras dar kurį laiko buvo bare, pavalgęs pagyrė maistą ir pasakė, kad užsuks dar...
Šiandien sulaukėme neigiamo atsiliepimo ir pabandėme paaiškinti situaciją bei atsiprašėme gerb. Monikos, kartu bandydami pateisinti mūsų darbuotojos sprendimus. Bet atsiprašymo turbūt negana, todėl sulaukėme daugiau nemalonių atsiliepimų bei necenzūrinių išsireiškimų iš jos giminaičių bei draugų, todėl situacija jau šiek tiek komiška.“