Į „Delfi“ kreipėsi skaitytojas, kuris teigė, kad Vilniaus daugiabučių karšto vandens sistema leidžia ir skatina vartotojus sukčiauti ir nemokėti už karštą vandenį bei švaisto energiją.
„Vilniuje daugiabučių karšto vandens apskaitos sistema skatina ne tik sukčiauti, bet ir energiją švaistyti.
Ateik į svečius nusiprausti, pas mane karšto vandens skaitliukas neveikia. Kažkam jau girdėta frazė. O tiksliau, jei sugedo karšto vandens skaitliukas sėdėk ir tylėk. Prauskis, kiek nori, energijos suvartojimas bus paskirstytas visiems namo gyventojams. Sąskaitoje matysis už karštą vandenį „0“.
Problema, kaip sukontroliuoti karšto vandens suvartojimą, buvo išspręst apie 2015 metus, kai visuose butuose sudiegta skaitliukų nuotolinio nuskaitymo sistema.
Aišku, ne už dyką. Po 1 eurą per mėnesį kainuoja. Sąskaitos ateidavo tvarkingos, kiek suvartoji, tiek moki. Kaip ir viskas veikė, kol nepradėjo gesti skaitliukai. Ar išsikrovė baterijos, ar tiesiog periodiškai reikia tikrinti.
Skaitliukas nebesiunčia informacijos. Suvartojimo irgi nėra. Sąžiningi vartotojai kreipiasi į „Vilniaus šilumos tinklus“, praneša, kad neveikia. Atvažiuoja, gal ir neskuba, bet sutvarko. Tik bėda, kad kas nesikreipia, tylu ramu, metus ar ilgiau. Prauskis „papigiai“.
Kaip ir viskas gerai būtų. Kažkas nemoka, kaimynai „draugiškai“ apmoka (neverta nervų gadinti dėl kelių eurų). O politinė situacija pasikeitė: Ukraina kaunasi, Vokiečiai energiją taupo sukandę dantis , Lietuva energiją … “, – rašė skaitytojas Julius.
„Delfi“ kreipėsi į AB „Vilniaus šilumos tinklus“ dėl skaitytojo aprašytos situacijos.
AB „Vilniaus šilumos tinklų“ Klientų komandos vadovas Laurynas Jakubauskas teigė, gudraujantiems klientams už suteiktas paslaugas susimokėti tenka.
„Apgailestaujame, kad kyla noras elgtis nesąžiningai ir neatlikti savo pareigos pranešti karšto vandens tiekėjui apie karšto vandens skaitiklio gedimą.
Vis dėlto nuotoliniai skaitikliai suteikia galimybę stebėti karšto vandens suvartojimo rodmenis. Matydami, kad ilgesnį laiką skaitiklis neperduoda karšto vandens vartojimo duomenų, namų butuose atliekame karšto vandens skaitiklių kontrolinius rodmenų patikrinimus.
Nustačius ir/ar klientams pranešus apie tai, jog konkretaus namo bute tam tikru laikotarpiu neveikė karšto vandens skaitiklis, nors karštas vanduo buvo naudojamas ir šis faktas yra nustatomas, mokestis už karšto vandens suvartojimą perskaičiuojamas laikantis tą numatančių teisės aktų.
Taigi net ir gudrauti mėginantiems klientams už suteiktas paslaugas susimokėti tenka“, – situaciją komentavo L. Jakubauskas.
– Ar tiesa, kad sugedus skaitikliams, vartotojai nemoka už vandenį? Ar taikomas kažkoks mokestis?
– AB Vilniaus šilumos tinklai, kaip karšto vandens tiekėjas tam tikruose Vilniaus miesto daugiabučių namų butuose jau įrengė metrologiškai patikrintus ir visus teisės aktų reikalavimus atitinkančius karšto vandens skaitiklius, kurių rodmenys yra nuskaitomi nuotoliniu būdu.
Pagal minėtus rodmenis kiekvieną mėnesį ir yra apskaičiuojamas mokestis už suvartotą karštą vandenį butuose. Klientams, nesuteikusiems galimybės bendrovei įrengti karšto vandens skaitiklių, suvartotas karšto vandens kiekis apskaičiuojamas pagal teisės aktuose numatytus normatyvus.
Bendrovei nustačius ir/ar klientams pranešus apie tai, jog konkretaus namo bute tam tikru laikotarpiu neveikė karšto vandens skaitiklis, nors karštas vanduo buvo naudojamas ir šis faktas yra nustatomas, mokestis už karšto vandens suvartojimą perskaičiuojamas laikantis tą numatančių teisės aktų.
– Ar asmeniui nepranešus apie tokį gedimą yra skiriama bauda už piktnaudžiavimą?
– Teisės aktai baudų tokiais atvejais nenumato, tačiau klientams yra nustatyta pareiga nedelsiant informuoti tiekėją apie karšto vandens skaitiklių gedimą, jų darbo sutrikimus, pažeistas plombas ar lipdukus bei kitokius pažeidimus.
Tą padaryti galima tiesiog paskambinus į AB Vilniaus šilumos tinklai Klientų aptarnavimo centrą tel. 19118, parašyti el. paštu info@chc.lt, prisijungus prie savitarnos arba internetinėje svetainėje www.chc.lt užpildant formą „Klauskite – atsakome“. Apie gedimą pranešti galima ir atvykus į Klientų aptarnavimo centrą.
Bendrovei nustačius ir/ar klientams pranešus apie tai, jog konkretaus namo bute tam tikru laikotarpiu neveikė karšto vandens skaitiklis, nors karštas vanduo buvo naudojamas ir šis faktas yra nustatomas, mokestis už karšto vandens suvartojimą perskaičiuojamas laikantis tą numatančių teisės aktų.
– Ar patys Vilniaus šilumos tinklai vykdo skaitiklių kontrolę?
– Nuolat atliekame namų butų karšto vandens suvartojimų analizę, kadangi karšto vandens skaitiklių rodmenys nuskaitomi nuotoliniu būdu. Ilgesnį laikotarpį negaunant suvartojimo duomenų, namų butuose atliekame karšto vandens skaitiklių kontrolinius rodmenų patikrinimus.
Taip pat atliekame minėtų karšto vandens skaitiklių priežiūros darbus, t. y. skaitiklius keičiame dėl metrologinės patikros ar / ir dėl gedimo.
Vis dėlto, norėtume atkreipti dėmesį, kad nemaža dalis gyventojų yra išvykę į užsienį, pavyzdžiui, dirbti, atostogauti, gyventi, todėl jų butuose niekas negyvena ir nenaudoja karšto vandens. Tokiais atvejais nustatyti, ar klientas nevartojo karšto vandens, ar vis dėlto jo bute yra sugedęs skaitiklis, yra gana sudėtinga.
– Ar tokie atvejai, kai nuslepiamas gedimas ir nemokama už vandenį Vilniaus šilumos tinklams žinomi?
– Nustatyti, ar klientas sąmoningai nuslėpė gedimą, negalime, tačiau klientų pranešimų apie sugedusius karšto vandens skaitiklius sulaukiame.
Siųskite savo istorijas ir pasakojimus pilieciai@delfi.lt