Vienoje iš Ramiojo vandenyno salų įsikūrusio Fidžio valdžia neseniai paskelbė, kad ne trumpiau kaip iki 2021-ųjų kovo šalies sienos liks užvertos visiems komercinės paskirties orlaiviams.
Vis dėlto tiems, kuriems pinigai – ne problema, paliekama galimybė apeiti įvestas taisykles rezervuojant vietą specialiai prabangiame kurorte įkurtame privačiame „kelionių burbule“.
Kad tai taptų įmanoma, Laudalos saloje veikinčio privataus kurorto vadovai pasirašė partnerystės sutartį su nacionaliniu oro vežėju „Fiji Airways“ ir numatė specialų maršrutą.
Ne daugiau kaip 20 piliečių dabar gali skristi privačiu, privilegijuotu „Fiji Airways“ lėktuvu iš Los Andželo į Nadžio oro uostą – pagrindinį Fidžio tranzito tašką. Būtent iš Nadžio keliauninkai bus nugabenti į Laudalą, o čia jų laukia privatus salos kurortas – visas jų dispozicijoje.
Keletui šiuo metu į Fidžį įleistų keliautojų būtina laikytis 14 dienų karantino, bet dėl Laudalos nuošalumo jos svečiai šalies Sveikatos departamento nutarimu nuo poros savaičių saviizoliacijos yra atleisti.
Šiokie tokie reikalavimai vis dėlto taikomi ir jiems. Vienas iš jų – pateikti trijų COVID-19 testų neigiamų rezultatų įrodymus. Pirmą kartą pasitikrinti reikia likus dviem savaitėms iki kelionės, antrą – likus 72 valandoms iki įsėdimo į lėktuvą (šio testo rezultatai bus siunčiami į turizmą reguliuojančią instituciją, patvirtinančią leidimą keliauti) ir trečią – atvykus į Fidžį.
Be transportavimo ir apgyvendinimo viešbutyje paslaugų, keliautojams bus suteikta galimybė praleisti laiką privačiuose apartamentuose Los Andželo tarptautiniame oro uoste. Tai ypač prabangios patalpos, kuriomis, laukdami savo reiso iš šio oro uosto, naudodavosi įžymybės ir karališkųjų šeimų nariai.
Atskridę į Fidžį svečiai galės naudoti privačiu „Fiji Airways“ laukiamuoju Nadyje.
Kiek visa tai kainuos? Ogi 490 tūkst. dolerių (418 tūkst. eurų). Į šią sumą įskaičiuota lėktuvo bilieto kaina, minimali septynių dienų trukmės viešnagė viešbutyje, saloje prieinamos pramogos, maitinimas, gėrimai, taip pat kelionės iš oro uosto į viešbutį ir atgal. Vis dėlto tie, kurie gyvena ne Los Andžele, į oro uostą turės nuvykti savarankiškai.
Šis prabangus pasiūlymas įkandamas retam turistui, bet tai tikrai nėra vienintelis sprendimas, kurio Fidžis – šalis, iš turizmo pramonės paprastai surenkanti 40 proc. į savo BNP, – ėmėsi, siekdamas kaip nors kompensuoti dėl pandemijos įvykusį biudžeto pajamų kritimą.
Fidžio ministras pirmininkas Josaia Voreqe Bainimarama nė nemėgino slėpti troškimo suvilioti ypač pinigingus keliautojus. Čia verta prisiminti dar vieną tokio tipo iniciatyvą – „Mėlynąsias linijas“, sukurtas tam, kad turistai galėtų atplaukti į šalį privačiomis jachtomis ir privalomąjį karantiną praleisti laivuose.
Egzistuoja ir kelionių burbulo, atversiančio galimybes be priedermės laikytis karantino judėti tarp Fidžio, Naujosios Zelandijos ir Australijos, idėja. Kol kas ji dar neįgyvendinta.