Atrodytų, lėktuvai vėluoja dėl rimtų gedimų, bet „Telegraph Travel“ sužinojo, kad kartais lėktuvų vėlavimai įvyksta dėl nedidelių nesklandumų.
Kompanija „AJW Group“ taiso, atnaujina lėktuvus daugiau nei 1 000 oro linijų bendrovių iš 117 šalių. Pasak kompanijos prezidento Christopherio Whiteside‘o, lėktuvai vėluoja dėl įvairių priežasčių – vienos rimtos ir akivaizdžios, kitos nežymios, o iš pirmo žvilgsnio net absurdiškos.
„Dauguma (atidėtų skrydžių) priežasčių susijusios su saugumu, kai kurios tiesiog būtinai šalintinos, kad keleiviai galėtų skristi“, – sakė jis.
Ch. Whiteside‘as įvardino penkias neįprastų gedimų priežastis, dėl kurių visame pasaulyje tūkstančiai lėktuvų neišskrenda laiku.
Kavos aparatas
„Dėl kavos trūkumo lėktuvas nesugenda, tačiau keleiviai (ir įgula) būna nepatenkinti, – teigė jis. – Ilgalaikėje perspektyvoje tai gali padaryti daug žalos aviakompanijos bilietų pardavimams, sukelti keleivių nepasitenkinimą, o galiausiai (pakenkti) reputacijai. Dėl šios priežasties lėktuvo kilimas dažnai atidedamas, kad kavos aparatą pataisytų ar pakeistų. Aviakompanijai visada svarbiausia – saugumas, bet vis labiau stengiamasi, kad keleiviai liktų patenkinti.“
Piloto sėdynė
„Kiekvieną dieną tikrinama, ar piloto sėdynė tinkamai funkcionuoja, – aiškino Ch. Whiteside‘as. – Bet kokius rankinių ar elektroninių funkcijų defektus privalu sutaisyti prieš pakylant lėktuvui. Visų pirma, piloto sėdynė turi tvirtai laikytis grioveliuose (kuriais važinėja). Bent menkiausias atlaisvėjimas – ir lėktuvas negali kilti. Reikia laiko tinkamai sureguliuoti lėktuvo sėdynę. Jei bent menkiausia dalis sugedo, visas dalis reikia persukti ir kruopščiai patikrinti.“
Avarinis trapas
Avarinis trapas privalo būti kiekviename lėktuve. Pasak „AJW Group“ vadovo, prieš įkeliant į lėktuvą avarinis trapas techniškai patikrinamas. Taip pat atidžiai tikrinama, ar nepasibaigė jo galiojimo laikas.
Kas nutinka, jei netyčia išsiskleidžia avarinis trapas? „Jeigu tarp skrydžių lėktuvui apsisukant netyčia išsiskleidžia avarinis trapas, jį reikia išimti ir įtaisyti naują iki kito skrydžio“, – teigė Ch. Whiteside‘as.
Įgulos nario sėdynė
„Gal nė nepagalvotumėte, kad nefunkcionuojant įgulos nario sėdynei, jis negali skristi. Aviabendrovių saugumo taisyklės keleiviams ir įgulos nariams griežtos – jų privalo laikytis visi, esantys lėktuve. Jeigu lėktuve sulūžusi įgulos nario sėdynė ir kažkuris narys neturės kur atsisėsti, tai prieštarauja saugumui ir lėktuvas nepakils. Dėl to skrydis gali būti ilgam atidėtas“, – aiškino kompanijos atstovas.
Degalų nutekėjimas
„Degalų nutekėjimo niekada nevalia ignoruoti, kad ir kur jis įvyktų. Lėktuvui pakilus, danguje degalų nutekėjimo padariniai gali būti sunkesni nei ant žemės. Menkiausias degalų nutekėjimas gali būti pavojingas ir kelti grėsmę visų lėktuve esančių žmonių saugumui. Nereikia nė sakyti – jei nutekėjo degalų, lėktuvas nekils. Degalai lėktuve laikomi apatiniuose sparnuose. Tos vietos kasdien tikrinamos.
Taip užtikrinama, kad menkiausias nesklandumas bus pastebėtas ir pašalintas, kol dar nesukėlė degalų nutekėjimo“, – sakė Ch. Whiteside‘as.