„Išties, ypatingų aplinkybių metu – politinio perversmo, gamtos katastrofų ar tiesiog netinkamų oro sąlygų, dėl kurių gali kilti pavojus keliaujantiems žmonėms, kompensacija nepriklauso“, – pranešime spaudai teigia turizmo teisės ekspertas, advokatas Edmundas Rusinas.
Tačiau dažnai pasitaiko tokių atvejų, kai patys keleiviai technines kliūtis – lėktuvo gedimus ir panašiai, priskiria ypatingoms aplinkybėms ir numoja ranka nesitikėdami kompensacijos. „Netiesa, – teigia kelionių advokatas. – Europos Sąjungos Reglamentas nurodo, jog tokia priežastis nepateisina kompensacijos nemokėjimo.“ Vėluojant lėktuvui daugiau nei 3 valandas arba atšaukus jį keleiviui priklauso kompensacija nuo 250 iki 600 eurų atsižvelgiant į kelionės atstumą. Be to, pašnekovas priduria, jog su panašia situacija ne kartą buvo susidūręs praktikoje, kuomet skrydis buvo atidėtas, nes trūko orlaivių. Ką vežėjai įvardino kaip techninę kliūtį: „Besikreipus į avialinijas buvo pateikta teisiškai argumentuota pozicija, dėl ko vežėjas neturėjo kitos išeities, kaip sutikti ir pripažinti, jog neturi jokių motyvų nemokėti kompensacijos – 250 eurų, kurių pareikalavome.“
E. Rusinas pabrėžia, jog bet kokiu atveju nukentėję keleiviai turi teisę kreiptis ir prašyti kompensuoti patirtą žalą. Ir neskubėti nuleisti rankų, kai avialinijos atsisako tai daryti. „Pavyzdžiui, buvome susidūrę su situacija, kuomet oro vežėjas nurodė, jog skrydis atšauktas dėl oro eismo institucijų apribojimų, kurie nepriklauso nuo jo valios ir todėl kompensacija nepriklauso. Vis dėlto tiek faktiškai, tiek juridiškai pagrindus poziciją, jog ne dėl šios priežasties buvo atšauktas skrydis, gavome atsiprašymą už klaidingai pateiktą informaciją, pripažįstant kad skrydis buvo atšauktas dėl priežasčių, susijusių su lėktuvo eksploatacija ir tokiu būdu patvirtinant kompensacijos išmokėjimą“, – savo patirtimi dalinasi kelionių ekspertas.
Taip pat nereikia pamiršti, kad net jei jūsų skrydis atšauktas ar vėluoja dėl ypatingų aplinkybių ir kompensacija jums nepriklauso, avialinijos privalo pasirūpinti jumis – suteikti maistą, gėrimus, ryšio paslaugas ir net prireikus nakvynę. Taip pat keleivis turi teisę prašyti atgauti už bilietą sumokėtą sumą arba vykti artimiausiu reisu.