Kaip skelbia laikraštis „The Sun“, išmaniųjų kėdžių pavyzdžius pasiūlė Londone įsikūrusi dizaino įmonė „Layer“. Šio projekto buvo imtasi vykdant orlaivių gamybos bendrovės „Airbus“ užsakymą.
Kėdės aptrauktos labai specifiniu audeklu, nuaustu iš elektrai laidžių gijų, galinčių keisti savo storį, kad reikiamos pagrindo ir atlošo vietos taptų minkštesnės.
Į audiniu aptrauktą paviršių perduodama integruotų jutiklių užfiksuota informacija, leidžianti nustatyti sėdinčiojo svorį, kūno apimtis bei tikėtinus judesius ir atitinkamai pakoreguoti formą, siekiant maksimalaus keleivio patogumo.
Tarp koreguojamų parametrų – ne tik forma, bet ir paminkštintų sričių konfigūracija, taip pat temperatūra.
Puikiomis ergonominėmis savybėmis išsiskiriančios kėdės yra lengvesnės nei daugelis įprastų. Kadangi jas gaminant naudojamas anglies pluoštas, prireikia daug mažiau porolono.
Kėdės išties ypatingos tuo, kad padės taupyti orlaivių kurą, taigi, ir išlaidas, o tai reiškia, kad ateityje skrydžiai gali dar labiau atpigti.
Įmonės „Layer“ įkūrėjas Benjaminas Hubertas sukūrė net kėdėms skirtą programėlę, kurią naudodamas tam tikrus pakeitimus keleivis galėtų atlikti pats.
Analizuodama kėdės jutiklių perduodamą informaciją, programėlė primintų keleiviui, kad metas pakeisti sėdėjimo pozą, patartų, kaip įsitaisyti, kad būtų patogiau ir kiltų kuo mažesnė rizika patirti sužalojimų.
Pernai pažangių dizaino idėjų pasiūlė italų kėdžių gamintoja „Aviointeriors“, pristačiusi stovimųjų kėdžių pavyzdžius.
Sumontavus tokias kėdes, kurias iš principo sudaro vien atlošas ir ranktūriai, lėktuvu galėtų skristi 20 proc. daugiau keleivių.
Remiantis „Sun Online Travel“ kiek anksčiau skelbta informacija, pagrindinė priežastis, kodėl lėktuvų kėdės vertinamos kaip nepatogios, gali būti oro vežėjų sprendimas teikti pirmenybę pigioms gamybos technologijoms.