Portalo Delfi žurnalistė gavo unikalią galimybę pamatyti gyvai, kaip atrodo šių metų spalio 1 dieną Romos Fiumičino oro uoste Italijoje duris atvėręs Vengrijos mažų sąnaudų oro linijų bendrovės „Wizz Air“ pilotų mokymo centras ir netgi išbandyti simuliacinį treniruoklį bei pajausti, ką reiškia sėdėti piloto kėdėje ir valdyti lėktuvą, na, gerai – tariamai valdyti.
Antradienį Romoje oficialiai atidarytas itin modernus pilotų mokymo centras yra jau antrasis toks, priklausantis bendrovei „Wizz Air“. Pirmasis buvo atidarytas prieš šešerius metus Vengrijos sostinėje Budapešte. Per tą laiką pilotų mokymai čia vyko daugiau kaip 98 tūkst. skrydžio valandų.
Naujasis dar modernesnis mokymų centras įsikūręs netoli Romos Fiumičino oro uosto 1-ojo terminalo. Iš oro uosto iki mokymų centro netoli nueiti pėsčiomis.
Daugiau kaip 2 500 kv. m ploto patalpose įrengtos instruktažo patalpos, teorinio mokymo erdvės su trimis klasėmis ir treniruoklių salė, kurioje – du itin modernūs „CAE Airbus A320“ šeimos visapusiško skrydžio simuliaciniai treniruokliai. Dar vienas toks treniruoklis bus sumontuotas 2025 m.
Simuliaciniai treniruokliai yra tokio pat dydžio, kaip ir pilotų kabinos – kiekvienas sveria po 18 tonų.
Užėjus į vidų pasijauti kaip tikro orlaivio pilotų kabinos viduje – prieš akis atsiveria didžiuliai valdymo pultai, yra dvi vietos pilotams, už tariamų langų – itin tikroviškai atrodantys trimačiai vaizdai, atkartojantys Fiumičino oro uosto kilimo ir tūpimo taką, lėktuvui „kylant“ ar „leidžiantis“ vaizdai keičiasi.
Atidarymo proga norintiems žurnalistams (ne visi išdrįso) buvo leista atsisėsti piloto kėdėje ir pabandyti „valdyti“ lėktuvą. Patraukus vairalaizdę į save, lėktuvas pradėjo „kilti“.
Stebintieji iš išorės simuliacinį treniruoklį tuo metu galėjo matyti, kaip jo priekis pakyla į viršų, o „tupdant“ lėktuvą nukrypsta žemyn.
Simuliuojant skrydį stebino ypač gyvai atrodantys vaizdai už lango – kai kurie kolegos žurnalistai net prisipažino, kad vien tik stebint juos net ir nejudriame treniruoklyje apsvaigo galva.
Treniruokliai padaryti taip, kad jais būtų galima sukurti pačias įvairiausias aplinkos ir oro sąlygas: vėją, rūką, dieną, naktį.
Iš viso į mokymų centro Romoje įkūrimą kompanija investavo per 38 mln. eurų. Planuojama naujame mokymų centre kasmet pakartotinai rengti daugiau kaip 4 800 pilotų.
Kaip atidarymo dieną sakė „Wizz Air“ generalinis direktorius Jozsefas Varadis, naujasis mokymo centras Romoje yra „Wizz Air“ įsipareigojimas investuoti į aviacijos ateitį ir savo darbuotojus.
„Mūsų pilotai yra mūsų veiklos pagrindas, o šis centras užtikrins, kad jie ir toliau gautų pažangiausius ir griežčiausiai reglamentuojamus mokymus“, – teigė J. Varadis.
Naująjį mokymų centrą nuspręsta atidaryti Italijos sostinėje ne tik dėl to, kad, kaip skelbia žinomas posakis, visi keliai veda į Romą, bet ir todėl, kad šiai aviacijos kompanijai Italija yra viena svarbiausių rinkų. Čia „Wizz Air“ jau turi penkias bazes, kuriose dirba daugiau kaip 1000 įgulos narių, ir yra daugiau kaip 20 vienviečių orlaivių.
Anot įmonės vadovo, „Wizz Air“ plėtros planai yra ambicingi: „Šiuo metu turime 223 orlaivių parką ir planuojame, kad per ateinančius 7 ar 8 metus šis parkas išaugs iki maždaug 500 orlaivių. Taigi ateityje jų bus daugiau nei dvigubai ir esu tikras, kad didžioji dalis tos plėtros vyks Italijoje.“
Jau dabar į ir iš Italijos bendrovė „Wizz Air“ vykdo nemažai skrydžių ir planuoja savo veiklą dar labiau plėsti.
Paklaustas, ar mokymų centru galės naudotis ir kitų vežėjų pilotai, J. Varadis sakė, kad ne. Treniruokliai bus skirti tik „Wizz Air“ darbuotojams treniruoti.
Marco Troncone, „Mundys Group“ bendrovės „Aeroporti di Roma“ generalinis direktorius, džiaugėsi Vengrijos vežėjo investicija Romoje. Tai esą „įrodo, kad Fiumičino oro uostas yra patrauklus aviacijos rinkai kaip ilgalaikės plėtros bazė“.
Romos Fiumičino oro uostas nuo 2018 m. jau 6-ąjį kartą, „ACI Europe“ duomenimis, gavo 5 žvaigždučių „Skytrax“ įvertinimą ir pripažintas geriausiu oro uostu Europoje. Be to, šis oro uostas, kaip sakė M. Troncone, yra antrasis sparčiausiai augantis Europoje.