Pirmiausia, pakalbėkime apie saugumą ir miesto pokyčius. Visas centrinis Paryžius aptvertas metalinėmis tvoromis, yra daugybė policijos patikros postų, o į pagrindines miesto vietas be specialių leidimų neįvažiuosi. Dabar esu vienoje iš gatvelių, į kurią vairuotojai bando įsukti, bet tą padaryti gali tik turintys leidimus. Įprastai gatvės būna perpildytos automobiliais, tačiau šiomis dienomis jos tuščios, ramios. Nesu niekur matęs tiek daug pareigūnų – tikrai jaučiasi, jog tu čia esi visiškai saugus.
Geriausias dalykas, kuris Paryžiuje nutiko dėl olimpinių žaidynių, – susitvarkymas. Turbūt visi žino, kad Prancūzijos sostinė yra labai šiukšlinas miestas. Dabar čia įvyko kapitalinė tvarka, nebėra šiukšlių gatvėse, visur steriliai švaru. Vos įvyksta koks didesnis renginys, pradedami tvarkymo darbai. Tai labai jaučiausi. Pirmą kartą matau tokį švarų bei tvarkingą Paryžių. Tikiuosi, po olimpinių žaidynių jie tai palaikys toliau.
Liūdna realybė – Paryžius apsitvarkė, bet problemos liko problemomis. Gatvės yra pilnos benamių. Ten, kur vyksta varžybos, renginiai, jų mažiau, tačiau vis tik jų centre yra, pareigūnai nesugeba visko sutvarkyti.
Šiuo metu Paryžiuje populiariausi objektai arba visiškai uždaryti ir neprieinami, arba jie veikia, bet yra tušti. Tai yra keisčiausias dalykas. Dauguma turistų keliauja ne į lankomiausias miesto vietas, o į rungtynes, todėl, pavyzdžiui, prie Triumfo arkos nėra tos milžiniškos, legendinės eilės, kokia būdavo įprastai. Sunku patikėti, koks privatus pasivaikščiojimas čia išeina.
O čia yra garsiausia Paryžiaus gatvė, vieną iš žinomiausių pasaulyje – Eliziejaus laukai. Pagrindinė parduotuvių, prekybos, valgymo, pramogų gatvė. Šiuo metu ji pakeitusi savo veidą – dabar čia daugiausia žmonės vaikšto iš vienų rungtynių į kitas. Automobilių eismas Eliziejaus laukuose yra visiškai sustabdytas.
Kas man labai gražu ir miela, kad netgi visos Paryžiaus lauko reklamos yra suaktualintos olimpine tema. Pavyzdžiui, „Gucci“ reklamoje pozuoja ne modeliai, o tenisininkai. „Louis Vuitton“ parduotuvės vitrina taip pat skirta olimpinėms žaidynėms – stovi firminis, prabangusis lagaminas, o ant jo – krepšinio kamuolys su mados namų logotipu. „Nike“ parduotuvė irgi pasipuošusi olimpinėmis dekoracijomis, kurios atrodo efektingai. Nuo to neatsilieka ir „Samsung“, kuris yra vienas iš pagrindinių olimpinių žaidynių rėmėjų bei sportininkams pristato savo olimpinį telefoną.
Kaip jau yra įprasta, stengiuosi papasakoti ne tik apie miesto įdomybes, bet ir viešbučius. Taip ir olimpiniame Paryžiuje – noriu pasidalinti apie viešbučius, kurie, sakoma, dabar pabrango 3–4 kartus, ypač centre. Pavyzdžiui, naktis viešbutyje kainuoja nuo 300–400 eurų. O jei geresnėje vietoje ar yra prabangesnis, kaina šoka dar labiau. Mano viešbutyje naktis dviem kainuoja 700 eurų, kai įprastai – apie 300 eurų.
Daugiau žiūrėkite specialioje „Orijaus kelionės“ laidoje iš Paryžiaus.