Šiuo tikslu su Kino stovyklos dalyviais susitiks garsūs menininkai ir teoretikai: filmų kūrėjai Denisas Côté (Kanada), Benas Riversas (Jungtinė Karalystė), Joshua Bonetta (JAV), Pavelas Wojtasikas (Lenkija), ekologijos filosofas Timothy Mortonas (Rice universitetas, JAV), kino teoretikas Tiago de Luca (Voriko universitetas, Jungtinė Karalystė) ir būrys Lietuvos kino ir šiuolaikinio meno padangės žvaigždžių. VšĮ „Meno avilys“ rengiama Kino stovykla vyks buvusiame Antalieptės vienuolyne (Zarasų raj.) paskutinį liepos savaitgalį, 27–30 dienomis.

„Šių metų Kino stovyklos tema – reakcija į ekologines ir politines pasaulio tendencijas. Neribotas gamtos išnaudojimas yra pasiekęs tokį mastą, kad žmogaus veikla prilygsta gamtos stichijai. Tai naujas Žemės istorijos etapas – mūsų gyvenama geologinė epocha vadinama antropocenu“, – reziumavo vienas Kino stovyklos organizatorių, kino teoretikas Lukas Brašiškis (Niujorko universitetas).

Jo teigimu, Kino stovykla į aktualią temą siūlo žvelgti per kino pavyzdžius ir taip permąstyti gamtos ir žmogaus ryšį antropoceno epochoje bei diskutuoti ekologijos, gamtos, gyvūnijos ir kino gamtiškumo temomis.

Režisierius D. Côté Kino stovykloje pristatys savo dokumentinį filmą „Bestiariumas“ (Bestiaire, 2012), filmuotą zoologijos sode. Kino kritikų itin vertinamas D. Côté dėl originalaus braižo yra apdovanotas prestižiniuose Berlyno, Lokarno kino festivaliuose.

Režisierius teigia: „Žmonėms svarbu turėti aiškias taisykles ir primesti savo tvarką. Tačiau man į zoologijos sodą norėjosi pažvelgti kitu būdu – parodyti gyvūnus kaip iš konteksto išimtus paveiksliukus, tačiau nieko nepasakoti. Sukurti paprastą filmą, galintį suintriguoti keturmetį. Čia ir slypi triukas – publikai reikia žinutės. „Bestiariumas“ – paklusnus kaip gyvūnas, kuris tik ir laukia būti žiūrimas, įvardytas, kategorizuotas.“ Filmo peržiūra ir diskusija su režisieriumi įvyks penktadienio vakarą.

Šeštadienio vakare laukia Venecijos kino festivalyje apdovanoto britų menininko B. Riverso filmų peržiūra, po kurios – klausimų ir atsakymų sesija. Jis teigia, jog kurdamas filmus stengiasi sulieti du pasaulius – realųjį ir vaizduotės: „Mane domina vaiduoklių istorijos, tik jas suprantu ne kaip pasakojimus apie dvasias, bet kaip tam tikroje vietoje išlikusią istoriją. Tai gali būti nebegyvenamose patalpose aptikti žmogaus pėdsakai arba kadaise plėtotos, bet dabar apleistos industrijos likučiai, kuriuos tuoj pasiglemš žmogaus pastangas slepianti gamta.“

Taip pat Kino stovykloje pranešimus skaitys kino kritikas Narius Kairys, L. Brašiškis, įvyks susitikimas su režisiere Akvile Anglickaite bei jos filmo „Ežerų dugne“ peržiūra. Penktadienį renginio dalyviai pirmieji užmes akį į kol kas niekur nedemonstruotą Mindaugo Survilos dokumentinio filmo „Sengirė“ ištrauką, taip pat galės susipažinti su režisiere Aiste Žegulyte ir jos būsimu filmu „Apie žmones, žvėris ir daiktus“, sudalyvauti kūrybinėse filmų kūrėjo J. Bonettos dirbtuvėse „Klausantis gamtos“, vakarėjant susitikti su filmų kūrėju P. Wojtasiku ir skirti laiko jo filmo „Kiaulės“ (Pigs, 2010) peržiūrai.

Šeštadienį pradės filosofės Audronės Žukauskaitės (Lietuvos kultūros tyrimų institutas) pranešimas, vėliau – susitikimas su kino teoretiku T. de Luca, kuris aptars pasaulio pabaigos vaizdavimą Nikolauso Geyrhalterio kino juostoje „Homo Sapiens“ (2016), taip pat išgirsime filosofo T. Mortono paskaitą, įvyks susitikimas su menininke Emilija Škarnulyte.

Sekmadienį Kino stovyklą vainikuos susitikimas su kūrėjais Rugile Barzdžiukaite ir Dovydu Korba, kurių filmo „Rūgštus miškas“ premjeros Lietuvos žiūrovai jau nekantriai laukia, taip pat J. Bonnettos filmo „Jūra jūra“ (El Mar la Mar, 2017), šiemet pristatyto Berlyno kino festivalyje, peržiūra, galiausiai – jungtinė diskusija „Kinas antropoceno amžiuje“ su D. Côté, M. Survila, B. Riversu, J. Bonnetta, P. Wojtasiku, R. Barzdžiukaite, D. Korba, A. Anglickaite, E. Škarnulyte.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)