Projektas sulaukė didžiulės sėkmės ir paskatino gerosiomis patirtimis dalintis su visa švietimo ir kultūros bendruomene. Birželio 15 d. MO muziejuje vyksiančioje konferencijoje „Kultūra + švietimas“ šių sričių atstovai kviečiami diskutuoti ir susipažinti su efektyvesnio bendradarbiavimo kuriant įtraukų mokinių ugdymą.
Muziejus tapo lygiaverčiu ugdymo partneriu
MO muziejaus ir Britų tarybos projektas mokytojams „Vizualinio mąstymo mainai mene ir mokymosi procese“ šiemet pasižymėjo apimtimi – jame dalyvavo 150 mokytojų iš skirtingų Lietuvos regionų, o Visagino Draugystės progimnazijoje drauge su edukatoriais, mokytojais bei pačiais mokiniais pradėtos kurti integruotos literatūros ir vizualinio mąstymo metodikos pamokos.
Anot MO vadovės Mildos Ivanauskienės, iki MO muziejaus atidarymo švietimo bendruomenės prognozės apie muziejaus aktualumą švietimiečiams stokojo optimizmo. Tuo metu abejota, ar meno įstaiga gali būti lygiavertė ugdymo partnerė.
„Šiandien, muziejui ruošiantis 5–ajam gimtadieniui, matome, kad negatyvios prognozės nepasiteisino – priešingai, vyksta didžiulis poslinkis kultūros ir švietimo sąveikoje. Per šį laiką muziejaus mokytojų bendruomenė užaugo virš 3700 narių iš visos Lietuvos, rudenį rengiame kasmetinę jiems skirtą konferenciją, užmezgėme tvarias partnerystes, kurios įgalina mums veikti. Viena iš jų – trečius metus vykdomas mokytojų edukacijai skirtas projektas su Britų taryba“, – pasakoja M. Ivanauskienė.
MO edukacijų vadovė Jurgita Zigmantė pabrėžia, kad šis projektas visos Lietuvos pedagogams atvėrė galimybę mokytis MO muziejuje plačiai taikomo vizualinio mąstymo metodo, kuris leidžia kokybiškiau ugdyti mokinių kritinio mąstymo, bendravimo, kūrybiškumo įgūdžius.
„Vykdydami projektą Visagino Draugystės progimnazijoje savo akimis įsitikinome, kaip ši praktika praturtina ugdymo turinį. Greitu metu MO muziejaus parengta programa „Vizualinio mąstymo startegijos taikymas literatūros pamokose“ startuos ir „Tūkstantmečio mokyklų“ programoje. Sėkmingas pirmasis bandymas Visagine leido pasitikrinti, jog tokios integruotos pamokos veikia ir yra aktualios tiek mokiniams, tiek mokytojams“, – sako J. Zigmantė.
Stiprinami ryšiai su mokytojų bendruomene
Britų tarybos Lietuvoje vadovė Ona Marija Vyšniauskaitė džiaugiasi, kad ilgalaikė MO ir Britų tarybos partnerystė leidžia kurti bendradarbiavimo ryšius tarp muziejaus ir mokytojų bendruomenės.
„Meno ir švietimo sintezė, inovatyvios ugdymo praktikos Lietuvoje yra svarbūs Britų tarybos siekiai, todėl šio projekto rezultatai nuteikia itin pozityviai. Matome, jog mokytojai pasinaudojo galimybe atrasti naujas ugdymo turinio perteikimo formas per meno kūrinius, muziejų parodas, miesto erdves, įtraukė į mokymosi procesą visus mokinius. Svarbu ir tai, kad patys mokiniai aktyviai kūrė pamokų turinį bei prisidėjo prie jų įgyvendinimo. Pozityvūs atsiliepimai įkvepia ir įrodo, kad glaudesnis kultūros ir švietimo ryšys gali atnešti neįtikėtinų rezultatų – džiaugiamės galėdami dalintis savo patirtimi bei imtis lyderystės“, – teigia O. M. Vyšniauskaitė.
Anot MO muziejaus ir Britų tarybos vadovių, bendradarbiaujant ir dirbant su mokytojais nuolat tenka išgirsti pasiūlymus dėl platesnio pobūdžio projektų, tęstinių mokymų mokytojams, švietimo bendruomenei aktualių renginių organizavimo. Šiais metais rengiama konferencija „Kultūra + švietimas“ tikimasi sukurti postūmį dar didesnei sinergijai tarp švietimo ir kultūros sektorių.
Gerosios praktikos ir ateities perspektyvos
Konferencija „Kultūra + švietimas“ MO muziejuje skirta visiems kultūros ir švietimo atstovams, besidomintiems ateities ugdymo tendencijomis ir glaudesniu šių sričių bendradarbiavimu. Renginyje savo patirtimis ir įžvalgomis dalinsis tiek MO muziejaus ir Britų tarybos atstovai, projekto „Vizualinio mąstymo mainai mene“ dalyviai, tiek kiti švietimo profesionalai.
Švietimo, mokslo ir sporto bei Kultūros ministerijų atstovai dalyvaus žurnalistės Ievos Balsiūnaitės moderuojamoje diskusijoje, skirtoje aptarti švietimo ir kultūros sinergijos poreikį ir potencialą. Lietuvos ir Jungtinės Karalystės patirtimi formuojant kūrybišką mokymąsi bei integruojant meną į formalųjį ugdymą pasidalins edukatorius, rašytojas, švietimo ekspertas Greg Klerkx ir asociacijos „Kūrybinės jungtys“ vadovė Milda Laužikaitė. Ugdymo mokslų instituto direktorė, doc. dr. Sandra Kairė konferencijos metu skaitys pranešimą apie meno aktualumą ugdymo praktikoje.
MO muziejaus edukatorė Miglė Kuolaitė-Jurgelionienė supažindins su projekte „Vizualinio mąstymo mainai mene“ taikomu vizualinio mąstymo strategijos metodu bei jo patyrimu naudojant meno kūrinį. Tuo tarpu apie praktinę patirtį pritaikant šį metodą iš pirmų lūpų papasakos Visagino Draugystės progimnazijos mokytojos Alma Legeikienė ir Ala Patasova, šios mokyklos moksleiviai, MO muziejaus edukatorės Sandra Zubielaitė bei Irina Leto.
Edukacinis projektas „Vizualinio mąstymo mainai mene“ įgyvendinamas pagal „People to People“ programą bendradarbiaujant su Britų taryba Lietuvoje.