Kiaušiniai – viena dažniausių prekių pirkėjų krepšeliuose, todėl šių produktų asortimentą prekybos tinklas planuoja itin atsakingai. Pasak tinklo pirkimų tvarumo specialistės Karolinos Labulytės, įsipareigojimas nutraukti prekybą narvuose laikomų vištų kiaušiniais į bendrovės tvarumo strategiją buvo įtrauktas dar 2016 metais. Visą šį laiką įmonė nuosekliai eina užsibrėžto tikslo link.

„Siekiant prisidėti prie gyvūnų gerovės užtikrinimo, nuo 2025-ųjų kovo 1 dienos nebeprekiausime privataus prekės ženklo narvuose laikomų vištų kiaušiniais šviežių kiaušinių asortimente. Taip pat skirsime dėmesį ir privačių prekės ženklų gaminiams – nuo 2026 metų kovo 1 dienos narvuose laikomų vištų kiaušinių nebenaudosime ir privačių prekės ženklų produktų sudėtyse“, – sako K. Labulytė.

Nepaisant šio įsipareigojimo, įmonė ir toliau sieks išlaikyti žemas produktų kainas. Tai padaryti prekybos tinklui padeda glaudus bendradarbiavimas su tiekėjais: „Mes itin kruopščiai atsirenkame kiaušinių tiekėjus, inicijuojame ir atliekame jų auditus bei skiriame išskirtinį dėmesį, kad būtų užtikrinti gyvūnų gerovės standartai.“

Prekybos tinklas pastebi, kad pirkėjų sąmoningumas, įsigyjant šviežius kiaušinius, auga – jie vis dažniau atkreipia dėmesį į tvaresnes alternatyvas ir renkasi laisvai laikomų vištų kiaušinius, ant kraiko laikomų vištų kiaušinius ar bei ekologiškus.

Kiaušiniai

Parduotuvių lentynose gausu alternatyvų

K. Labulytės teigimu, jau dabar 71,5 proc. nuolatinio prekybos tinklo šviežių kiaušinių asortimento sudaro ne narvuose laikomų vištų kiaušiniai: 42,9 proc. – ant kraiko laikomų vištų kiaušiniai, o 28,6 proc. – ekologiški laisvai laikomų vištų kiaušiniai.

„Mūsų asortimente – trijų rūšių ant kraiko laikomų vištų kiaušiniai, laisvai laikomų vištų bei ekologiški kiaušiniai. Iki 2025-ųjų, kol iš asortimento bus išimti narvuose laikomų vištų kiaušiniai, šios dalys bus palaipsniui didinamos. Be to, jau dabar didelėje dalyje mūsų privataus prekės ženklo konditerijos, kulinarijos, kepinių gaminių yra naudojami ne narvuose laikomų vištų kiaušiniai. Sieksime, kad iki 2026-ųjų kovo 1 dienos šis pokytis būtų įgyvendintas ir likusiuose privataus prekės ženklo produktuose“, – pasakoja K. Labulytė.

Vištos

Atskirti, kaip laikomos kiaušinius padėjusios vištos, galima pagal žymėjimą ant kiaušinių: „0“ pažymėti kiaušiniai buvo padėti laisvai laikomų vištų, „1“ reiškia, kad kiaušinį padėjusi višta turi mažiau erdvės, tačiau vis dar gali laisvai išeiti į lauką, o ant kraiko laikomų vištų kiaušiniai žymimi numeriu „2“. Šis skaičius reiškia, kad gyvūnas turi pakankamai erdvės judėti, tačiau yra laikomas uždaroje patalpoje. „3“ numeris informuoja vartotojus, kad kiaušinius padėjusios vištos yra laikomos narvuose.

Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, „Lidl“ vadovaujasi tarptautine tvarumo strategija „Gerai planetai“, „Gerai žmonėms“ ir „Gerai tau“ ir didelį dėmesį skiria visiems svarbiems tvarumo klausimams: biologinės įvairovės tausojimui, klimato apsaugai, išteklių taupymui, sąžiningam elgesiui, sveikatos stiprinimui ir įsitraukimui į dialogą.

Šiuo metu Lietuvoje veikia 75 tinklo parduotuvės 28 šalies miestuose: Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Alytuje, Marijampolėje, Kėdainiuose, Telšiuose, Kretingoje, Mažeikiuose, Tauragėje, Jonavoje, Panevėžyje, Ukmergėje, Utenoje, Plungėje, Palangoje, Elektrėnuose, Visagine, Šilutėje, Radviliškyje, Vilkaviškyje, Druskininkuose, Rokiškyje, Kaišiadoryse, Nemenčinėje, Gargžduose ir Molėtuose.