Kas išties gali ilginti gyvenimą, o kas tėra pramanai
Šiemet didžiausia Baltijos šalyse LOGIN konferencija žada per 300 pranešimų: dvi dienos turinio apie mokslo, technologijų, medicinos rytojų, dirbtinio intelekto prognozes ir grėsmes, šiuolaikinio pasaulio saugumo problemas, verslo sėkmės receptus ir t.t. Išskirtinis dėmesys šių metų konferencijoje bus skiriamas pasaulį užkariavusiai Longevity temai: į klausimą, ar reikia keltis į Japoniją, kad gyventumei šimtą metų, atsakys ilgaamžiškumo entuziastas Artūras Samulis, apie elektros stimuliaciją kaip alternatyvą vaistams kalbės „Pulsetto“ bendraįkūrėjas ir generalinis direktorius Vitalijus Marojovas, o apie tai, kaip ilsėtis, atsigauti ir atsipalaiduoti lyg profesionalui pasakos biohakeris, komunikacijos apie sveikatą specialistas, komandų ir individualių asmenų potencialo ugdymo treneris Kaspars Vendelis. Apie tai, kaip be jokių pastangų prailginti savo gyvenimą 13 metų, papasakos mokslo patarėja, sveikatos priežiūros srities specialistė ir verslininkė, autorė dr. Sarah Schwitalla, o apie pasaulio dėmesio sulaukiančius grybus papasakos UAB „MISHKAY Biotech“ valdančios „Pjaunu grybą“ prekės ženklo vadovas Tomas Varnas. Savo įžvalgomis dalinsis ir „Eglės sanatorijos“ Medicinos vadovas, doc. dr. neuromokslininkas Kęstutis Skauminas Lietuvos krūties vėžio asociacijos pirmininkė, „Northway“ krūtų onkochirurgė dr. Agnė Čižauskaitė ir dar visas būrys ekpertų ir ilgaamžiškumo tyrinėjų.
Dar viena iš šių metų LOGIN pranešėjų Longevity tema – farmacininkė, hVIVO verslo plėtros direktorė Europai ir Azijai, startuolio Longeverse steigėja ir CEO Eglė Pavydė sutiko artėjant konferencijai praskleisti paslapties šydą:
„Visada dalyvaudama konferencijose ieškau turinio, kuris būtų aktualus ir praktiškai pritaikomas. Dėl to ir pati lipdama ant scenos noriu, kad klausytojas gautų sau tiesioginės naudos, išeitų sužinojęs kažką, ką galės taikyti praktikoje. Savo pranešimą skelsiu į dvi dalis. Pirmojoje aptarsiu vaistus ir maisto papildus, kurie šiuo metu tyrinėjami ilgaamžiškumo srityje ir į kuriuos dedama daugiausiai vilčių siekiant prailginti kokybiško ir sveiko gyvenimo trukmę. Tačiau manau, kad daug svarbesnė antroji pranešimo dalis, kurioje pasistengsiu supažindinti su maisto papildų reguliacija plačiajai visuomenei suprantama kalba, ir į ką reikėtų atkreipti dėmesį įsigyjant tiek maisto papildus, tiek medicinos prietaisus, skirtus ilgaamžiškumui. Gyvename influencerių laikais, kai kiekvienas gali pasisakyti bet kokia tema, ir kalbėti apie dalykus, kurie tikrai nėra jo ar jos išmanymo zonoje. Dėl to sieksiu, kad klausytojai įjungtų savo kritinį mastymą, ir turėtų bent kažkokį filtrą informacijai socialiniuose tinkluose.“
Esame tingūs ir naivoki?
Anot E. Pavydės, „Longevity“ terminą dabar galime rasti išties kiekviename žingsnyje: longevity mityba, longevity arbata, longevity papildai, longevity medicinos prietaisai, longevity procedūros:
„Staiga viskas ilgina gyvenimą ir gerina jo kokybę. Bet natūralu, kad kai kažkokia tema trendina, visi ima jos vaikytis. Daug verslų siekia pasinaudoti tais trendais ir gauti sau tiesioginės naudos, t.y. pelno. Kažką panašaus matėme su dirbtiniu intelektu, kai jis tapo prieinamas plačiajai visuomenei. Visur mirgėjo #AI, yra jis ten ar ne. Tai yra viena pagrindinių priežasčių, kodėl pasirinkau būtent tokią temą.
Noriu šiek tiek supurtyti klausytoją, nes dalis verslų tikrai užtikrina produktų kokybę, rūpinasi savo prekės ženklu ir vardu. Bet tuo pačiu pilna tokių, kurie pasigavę trendą prekiauja neaiškios kilmės ar sudėties produktais, kuriuose gal net nėra to, kas parašyta ant pakuotės, arba numatomas poveikis žmogui nėra moksliškai įrodytas ir pagrįstas. Turime gebėti apsaugoti save nuo apgaulės internete, o tai galime padaryti tik turėdami reikiamą informaciją bei įjungę kritinį mąstymą“, – įsitikinusi pranešėja.
Ar lietuviai – patiklesni nei kitų tautų atstovai? O gal kaip tik esame pratę į viską žvelgti įtariau ir tai mus kažkiek apsaugo, kai gauname nieko nepagrįstų ilgaamžiškumo pasiūlymų?
„Nemanau, kad lietuviai kažkuo stipriai išsiskiria iš kitų šalių gyventojų. Gal dėl mūsų istorijos kaip tik esame kritiškesnio mąstymo ir mažiau patiklūs. Tačiau kai kalbame apie maisto papildų vartojimą, manau didžiajai visuomenės daliai ar Lietuvoje, ar kitose šalyse dar trūksta žinių ir suvokimo šia tema. Manau, kad to patiklumo vis dar yra daug“, – konstatuoja E. Pavydė. Anot farmacijos ekspertės, mes negaištame per daug laiko tikrindami pateiktos informacijos ir jos teisingumo, o žmonės apskritai yra gana tingūs, dėl to didelė dalis ieško tos stebuklingos tabletės, kuri galėtų padėti numesti svorio, būti gražesniems ar gyventi ilgiau.
„Šį klausimą užduosiu ir savo pranešime, tai ar tokia longevity tabletė egzistuoja? Bet kai tingi susitvarkyti bazinius dalykus, tuomet ir ieškai tų greitų sprendimų, kurie nereikalautų daug pastangų, ir tampi mažiau atsparus reklamai bei skambiems šūkiams joje“, – pokalbį baigia E. Pavydė ir kviečia pasimatyti LOGIN konferencijoje jau gegužės 30–31 dienomis Vilniuje, Litexpo parodų ir kongresų centre. Negalintiems dalyvauti konferencijoje gyvai, Eglės ir visus kitus pranešimus galima bus stebėti nuotoliu, o po renginio net kelis mėnesius visiems LOGIN dalyviams bus prieinamos visų pranešimų video peržiūros.
LOGIN – didžiausias, turtingiausias turiniu ir, ko gero, drąsiausias inovacijų susitikimas Baltijos šalyse. Organizatoriai pavadino jį festivaliu, nes kasmet pritraukia daugiau kaip 5 000 dalyvių, keičiančių žaidimo taisykles, pažangiai mąstančių, technologijų naujoves išmanančių ir žinių ištroškusių žmonių. Jau 18-ąjį kartą bus siekiama plačiomis akimis žvelgti į šiuolaikinį pasaulį, įsigilinti į technologijų pažangos sukeliamus pokyčius ir kliūtis, pasisemti įkvėpimo iš inovacijų pionierių, tyrinėti idėjas, kurios gali nuvesti prie pirmojo vienaragio, bei pažvelgti į tai, kas laukia ateityje. Didieji šių metų LOGIN partneriai – medicinos centrai Northway, technologijų platintojas Baltijos šalyse ACC distribution, VĮ Registrų centras, VšĮ Inovacijų agentūra, draudimo bendrovė Balcia, nekilnojamojo turto projektų vystymo bendrovė Realco. Daugiau informacijos čia.